۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

جالب‌ترین محصولات رونمایی شده در نمایشگاه CES 2019

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از وایرد، در این مطلب نگاهی به این محصولات خاص و جالب می‌اندازیم: 

 


 دوربین Vuze XR

 شاید در اخبار شنیده باشید که فناوری بزرگ و پرسروصدای امسال در لاس‌وگاس XR است (در واقع این اصطلاح مجموعه‌ای از AR، VR و واقعیت تلفیقی است).
یکی از شرکت‌هایی که به سازندگان در تولید محتوای XR کمک می‌کند، HumanEyes نام دارد؛ این شرکت در نمایشگاه امسال از دوربین چند-مودی جدید خود رونمایی کرده است.
دوربین Vuze XR قادر به‌ثبت تصاویر استریوی 180 درجه است که به‌سازندگان کمک می‌کند تا برای بینندگان استریواسکوپیک ویدیو تولید کنند؛ علاوه بر این، دوربین Vuze XR برای اپلیکیشن‌های AR ویدیوهای 360 درجه ضبط می‌کند، به عبارتی دو دوربین در یک محصول.

 

 
Withings BPM Core

 این محصول یک مانیتور کننده فشار خون کلاسیک و زیبا است؛ اما Withings BPM Core به‌غیر از فشار خون کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد.
این دستگاه دارای یک سنسور دیجیتالی ضربان سنج است که روی سینه قرار می‌گیرد؛ وقتی انگشت خود را روی آن نگه می‌دارید برای شما الکتروکاردیوگرام می‌گیرد.
این وسیله جالب می تواند مواردی مانند AFib (ضربان قلب نامنظم) و بیماری قلبی را شناسایی کند.
زمان عرضه Withings BPM Core اواخر بهار سال آینده با قیمت 250 دلار است.

 

 
Matrix PowerWatch 2

 یکی از بدترین مشکلاتی که ساعت‌های هوشمند دارند خالی شدن باتری آن در هنگام کار است؛ اما Matrix PowerWatch 2 با استفاده از دماسنج و شارژ خورشیدی این مشکل را برای همیشه حل می‌کند.
به‌عبارت دیگر، این ساعت هوشمند انرژی مورد نیاز خود را از خورشید و گرمای بدن شما می‌گیرد. به همین دلیل هیچ وقت نیازی به شارژ مجدد ندارد.
از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به GPS، ردیابی ضربان قلب و  نوتیفیکیشن اشاره کرد؛ این ساعت ضد آب شاید امکان رقابت با ساعت هوشمند اپل را نداشته باشد اما قطعا می‌تواند طرفداران خاص خود را پیدا کند.

 

 
Temi Robot

 معمولا روبات‌های CES تاحدودی غمگین هستند؛ اما Temi Robot با بقیه فرق می‌کند.
این روبات از 16 سنسور از جمله LiDAR استفاده می‌کند؛ این سنسورها به‌روبات در شناسایی افراد و همچنین مسیر خانه کاربر خود کمک می‌کنند.
با فشردن یک دکمه دنبال شما راه می‌افتد یا هر جایی که بگویید می‌رود؛ وقتی به نقطه موردنظر رسید می‌تواند موسیقی یا فیلم پخش کند، دستگاه‌های اطراف خود را به‌صورت وایرلس شارژ کند، مانند یک دستگاه الکسا رفتار کند یا مانند یک بات ویدیوچت باشد.
قطعا این روبات ارزش هزار و 500 دلار را دارد.

 

 
Sony GTK-PG10

 سونی یکی از معدود شرکت‌هایی است که هیچ ترسی از تولید محصولات عجیب و گاهی غافلگیر کننده ندارد؛ اسپیکر GTK-PG10 یکی از همین محصولات است.
یک اسپیکر بلوتوث غول‌پیکر با دو پنل در بالا که وقتی باز می‌شوند فضایی برای قرار دادن لیوان و بطری در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
این اسپیکر قادر به‌پخش مداوم موسیقی برای 13 ساعت، ورودی میکروفون، تونر FM و قابلیت شارژ اسمارت‌فون است.

 

 
Rehab Tech

 سکته یکی از شایع‌ترین علل ناتوانی در افراد بزرگسال است؛ فردی که سکته می‌کند برای تمام عمر تحت دوره‌های درمانی و توانبخشی قرار می‌گیرد.
MiGo متعلق به شرکت Flint Rehab، یک گجت دور مچ دست است که در کنار یک اپلیکیشن مخصوص می‌تواند اکوسیستم جالب، ساده و خاصی را برای این‌گونه افراد تأمین کند تا به‌راحتی از دستگاه‌های مخصوصی که برای تمرین آن‌ها ساخته شده استفاده کنند.

 

 

TwelveSouth PowerPic

 وقتی صحبت از گجت‌های دو منظوره به‌میان می‌آید هیچ چیز باهوش‌تر از PowerPic نیست؛ یک فریم عکس چوبی خیلی معمولی به ابعاد 5x7 که قابلیت شارژ وایرلس در داخل آن پنهان شده است.
فرض کنید در حال درست کردن غذا هستید و احتیاج به شارژ گوشی دارید؛ به‌راحتی از آن در آشپزخانه خود استفاده کنید.
همچنین طراحی آن به شکلی است که لطمه‌ای به دکوراسیون خانه شما نمی‌زند. شاید قیمت 80 دلار برای آن زیاد باشد اما ارزشش را دارد.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

24949