۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

تحول سینمای خانگی با فناوری WiSA!

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در نمایشگاه امسال، از سیستم غول‌پیکر 219 اینچی Micro LED سامسونگ با نام "The Wall" گرفته تا تلویزیون بی‌نظیر 88 اینچی 8K OLED TV ال‌جی به نمایش گذاشته شد؛ اما یکی از بهترین و جذاب‌ترین ترندهای جدید لاس‌وگاس امسال از فناوری می‌آید که اصلا جدید نیست: پروتکل صوتی وایرلس WiSA.

 

 
شرکت ال‌جی در هتل Mandalay Bay در لاس‌وگاس یکی از جدیدترین تلویزیون‌های خود با فناوری WiSA را به‌نمایش گذاشت. یک سیستم صوتی با کیفیت بالا که به طور مستقیم با کانال‌های 5.1 اسپیکرهای Klipsch و بدون نیاز به‌هیچ گونه کابلی پیکربندی شده است.
WiSa (اسپیکر و صدای وایرلس) یک تأییدیه استاندارد برای سیستم‌های صوتی است که با استفاده از یک چیپ‌ست ویژه، صدای شفاف و با کیفیت بالا را به‌صورت وایرلس به ‌تمام اسپیکرهای پشتیبانی شده استریو، Surround و حتی اتم‌های دالبی توزیع می‌کند.

 این فناوری نخستین بار در سال 2013 و در نمایشگاه CES معرفی شد، اما به‌دلیل عدم وجود دستگاه‌هایی که قادر به ارائه WiSA باشند محبوبیت پیدا نکرد و تنها تعداد اندکی از اسپیکرها از آن استفاده کردند؛ اما شرایط در سال 2019 متفاوت خواهد بود.
تلویزیون‌های جدید سری 2019 ال‌جی، تعداد زیادی از پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها و جدیدترین کنسول‌های ایکس‌باکس از این فناوری استفاده خواهند کرد؛ و این تازه آغاز راه است.
طبق پیش‌بینی‌ها چیزی حدود 60 میلیون "پلتفرم آماده WiSA" در سال جاری وارد بازار می‌شود. به‌کمک یک آداپتور مقرون به‌صرفه که حداکثر 100 دلار قیمت خواهد داشت، تلویزیون‌ها و کنسول‌های بازی بیشتری می‌توانند از این فناوری صوتی برای پخش در بین اسپیکرهای وایرلس استفاده کنند.
به‌نظر می‌رسد که سینمای خانگی هم تصمیم به‌حذف کابل‌های ارتباطی گرفته است.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@ 

نظرات : 0

ثبت نظر

51069