۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 29 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: درمان پوکی استخوان با تغییر نورون‌های مغزی!  

محققان به تازگی کشف کرده اند که با دستکاری ژنتیکی و تغییر نورون‌های مغزی می‌توان به درمان پوکی استخوان پرداخت.

محققان با آزمایش روی موش‌ها ارتباط میان تراکم استخوان و تعداد کمی از نورون‌های مغز موش‌ها را کشف کردند.

آنها در این آزمایش به صورت ژنتیکی پروتئین‌های گیرنده استروژن را در نورون‌های واقع در ناحیه هیپوتالاموس مغز موش‌ها حذف کردند.

به دنبال این دستکاری ژنتیکی، موش‌های آزمایشگاهی دچار اضافه وزن شدند.

مشاهدات بعدی نشان داد که افزایش وزن موش‌ها نتیجه افزایش ماهیچه یا چربی نبود بلکه به دلیل افزایش شدید تراکم و اندازه استخوان‌های موش‌ها ایجاد شده بود.

این تیم اکنون در حال تحقیق روی روشی است که طبق آن نورون‌ها رشد استخوان‌ها را تحریک می‌کنند.

محققان آزمایشاتی را انجام می‌دهند تا ببینند چه دارویی می‌تواند برای افزایش تراکم استخوان در بعد از یائسگی زنان استفاده شود.

..................

 

خبر: تبلیغات در فضا توسط یک استارتاپ روسی! 

یک شرکت استارتاپ روسی به نام استارت‌راکت(StartRocket) قصد دارد تا سال 2021 تبلیغات شرکت‌های تجاری را از فضا به نمایش بگذارد.

این شرکت تازه تاسیس در حال ایجاد یک رسانه است که می‌تواند با ایجاد بیلبوردهای تبلیغاتی در فضا، تمام مردم دنیا را مخاطب قرار دهد.

این بیلبورد می‌تواند با مجموعه‌ای از ماهواره‌های کوچک در ارتفاع 400 تا 500 کیلومتری زمین که هر کدام دارای یک بازتابنده 30 فوتی هستند، ساخته شود.

بدین ترتیب، وقتی که نور خورشید به بازتابنده‌های این ماهواره‌ها برسد، مردم روی زمین می‌توانند لوگویی را که در آسمان می‌درخشد، ببینند.

اگر چه که این تبلیغات تنها در شب قابل مشاهده هستند، اما تقریبا از همه قسمت‌های زمین دیده می‌شوند.

این شرکت در حال حاضر نمونه‌های اولیه را توسعه داده است و به دنبال انجام پرواز آزمایشی خود تا ژانویه سال 2021 است.

به گفته این شرکت، صفحه نمایش، مداری تنها برای تبلیغات نیست، بلکه می‌تواند برای نمایش پیام‌هایی برای سرگرمی در رویدادهای جهانی استفاده شود، اطلاعات ضروری را برای عموم به نمایش درآورد و به ویژه هنگامی که تلفن‌ها کار نمی‌کنند، اطلاعات اضطراری را در شرایط اضطراری نمایش دهد.

..................

 

خبر: تعامل جلیقه کارمندان آمازون با ربات ها برای جلوگیری از بروز حوادث!

شرکت آمازون با استفاده از یک جلیقه الکتریکی امنیت کارمندان خود را هنگام کار با سیستم های اتوماتیک و ربات ها تامین می کند.

این جلیقه که "Robotic Tech vest" نام دارد، در حقیقت یک جفت بند شلوار است که به کمربندی متصل شده است و به ربات ها هشدار می دهد یک انسان وارد محوطه شده است؛ به این ترتیب از برخورد میان کارمندان انسانی و ربات ها اجتناب می شود.

این جلیقه رباتیک در حقیقت حسگرهایی دارد که با سیستم های رباتیک ارتباط برقرار می کنند.

هنگامیکه یک کارگر انسانی مجبور است وارد منطقه ای از انبار آمازون شود که مملو از ماشین های خودکار است، ممکن است زمین بخورد؛ اما اگر جلیقه را به تن داشته باشد، ربات ها حضور او را ردیابی می کنند و با او برخورد نمی کنند. به این ترتیب فعالیت ها در انبار ادامه می یابد و نیازی به قطع عملیات نیست.

گفتنی است یک ماه پیش از ارائه این راه حل، ربات ها در انبارهای این شرکت حادثه آفریدند و ۲۴ کارمند آمازون درپی آن بستری شدند.

..................

 

خبر: موتورلا موبایل تاشوی ۱۵۰۰ دلاری می سازد!

موبایل موتورلا ریزر(Motorola Razr) قرار است دوباره تولید و عرضه شود.

شرکت موتورلا( متعلق به لنوو) اکنون تصمیم دارد نسخه ای از محبوب ترین موبایل تاشوی خود را با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه کند؛ موبایل جدید با نمایشگری تاشو عرضه می شود.

لنوو اعلام کرده مشغول همکاری با شرکت «وریزون» است تا این دستگاه را بسازد؛ «موتورلا موبیلیتی»بخش تلفن هوشمند این شرکت، سال گذشته حق امتیاز اختراع جدیدی برای یک نمایشگر ثبت کرده که تا می شود و وسط آن یک لولا وجود دارد.

 قرار است فقط ۲۰۰ هزار نسخه از این موبایل تاشو تولید شود.

موبایل تاشو جدید قرار است از فوریه سال جاری میلادی در آمریکا عرضه شود.

.................

 

خبر: تصفیه آب توسط  درب بطری هوشمند!

یک استارت آپ درب بطری ساخته که با انتشار امواج مافوق بنفش می تواند آب موجود را پاکسازی کند.

استارت آپ  "Microlyscs" یک درب بطری با نام "CrazyCap" ساخته است که جایگزین در بطری های معمولی می شود و با انتشار امواج مافوق بنفش به درون بطری آن را پاکسازی کند.

این در بطری می تواند آب را تصفیه کند و برای بطری هایی در ۳ حجم ۹،۱۲ یا ۱۷ اونس مناسب است.

هنگامیکه کاربر بخواهد کیفیت آب شیر را بررسی کند، می تواند با دوبار ضربه به در، یک حسگر لمسی را فعال کند.

پس از ضربه، یک چراغ ال ای دی نور مافوق بنفش به داخل بطری می تاباند.

در مواردی که کاربر بخواهد آب جمع آوری شده از منابع غیر ایمن مانند دریاچه یا رودخانه را کنترل کند، باید ۵ بار روی در ضربه بزند؛ به این ترتیب نور مافوق بنفش برای مدت طولانی تری در بطری تابیده می شود.

به گفته کارشناسان قرار گرفتن در معرض اشعه مافوق بنفش ۹۹.۹۹۹۹ درصد باکتری ها، ویروس ها، قارچ یا جلبک موجود در آب را پاک  می کند.

علاوه برآن طی شبانه روز هر دوساعت یکبار نور مافوق بنفش به مدت ۲۰ ثانیه به داخل بطری می تابد. به این ترتیب هرگونه میکروب موجود در آب نوشیدنی از بین می رود.

حسگری در این محصول وجود دارد که بسته شدن در آن را رصد می کند، بنابراین ال ای دی به طور خودکار روشن نمی شود.

شارژ باتری دستگاه برای  پاکسازی ۴۵ لیتر آب شیر یا ۱۸ لیتر آب دریاچه کافی است. یک حلقه رنگی دور در میزان شارژ باتری را نشان می دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

62579