۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

نخستین اسمارت‌فون 5G اوپو با دوربین 48 مگاپیکسل معرفی شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سی نت، در جریان کنفرانسی که در MWC 2019 برگزار شد، اوپو اعلام کرد که نخستین دستگاه 5G این شرکت از چیپ‌ست کوالکام اسنپ‌دراگون 855 و مودم X50 به‌منظور سازگاری با فناوری شبکه 5G استفاده می‌کند.

 

 
قرار است اسمارت‌فون جدید اوپو در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یعنی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن وارد بازار شود. بازار موبایل چین تابستان سال 2019 پذیرای این گوشی خواهد بود.
این شرکت در ماه دسامبر سال 2018 اعلام کرده بود که نمونه اولیه‌ای از یک گوشی 5G مبتنی بر مدل اوپو Find X را طراحی و تولید کرده است.
فناوری 5G به‌عنوان جهشی بزرگ در صنعت تلفن همراه دنیا تلقی می‌شود. فناوری شبکه نسل آینده وعده داده که گوشی‌هایی 10 تا 100 برابر سریع‌تر از سرعت‌های 4G را روانه بازار می‌کند و می‌تواند در مدت 1 میلی‌ثانیه به اینترنت متصل شود.
به‌همین دلیل است که تمام اپراتورها و شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون در سراسر دنیا در حال آماده‌سازی دستگاه‌های خود برای استفاده از این فناوری هستند، به این امید که بتوانند به‌عنوان نخستین شرکت تولید کننده این دستگاه‌ها بیشترین سود را از بازار به‌دست بیاورند.
در این کنفرانس اعلام شد که اوپو یک گوشی دیگر هم برای اواخر سال 2019 درنظر گرفته، اما نامی از آن برده نشد. این دستگاه از سه دوربین (لنزهای واید، الترا واید و تله‌فوتو) استفاده می‌کند تا بتواند عکس‌هایی با 10 برابر بزرگ‌نمایی را ثبت کند. با این دوربین‌ها زمانیکه تا بالاترین حد زوم کنید، عکس‌های به‌مراتب دقیق‌تر، با جزئیات و وضوح‌ بیشتر خواهید داشت.
گوشی بعدی اوپو دارای سه دوربین واید، الترا واید و تله‌فوتو خواهد بود تا بتواند به محدوده کلی 16 تا 160 میلی‌متر دست پیدا کند. همچنین این گوشی از یک ماژول دوربین با ضخامت 6.76 میلی‌متر استفاده می‌کند که باعث ورود نور بیشتر و بهبود کیفیت کلی عکس می‌شود.

 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

45243