۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

حرکت همراه اول بر لبه تکنولوژی و مسئولیت اجتماعی

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در عین حال سازمانی برنده خواهد بود که با تبیین سیاست های مناسب، به اهداف خود در برنامه های کوتاه و میان مدت دست یافته و چشم انداز بلندمدت خود را نیز به مبانی عینی و تحقق پذیر، منطبق بر زمانبندی مشخص مبدل می سازد.

حال اگر یک سازمان بتواند همگام با توسعه خدمات و محصولات، برنامه ریزی خوبی در جهت عمل به مسئولیت های اجتماعی خود داشته و آن را به درستی دنبال کند و توسعه دهد، افق روشنی را برای خود و کشور رقم خواهد زد.

ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله کلیدی ترین حوزه های فناورانه در توسعه کشور به شمار می رود و جایگاه ویژه و زیربنایی در میان فناوری های پیشرفته دارد.

سازمان هایی که در این حوزه مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند نیز نقش بسزایی در توسعه کشور دارند.

از این رو لازم است تا محور یک سازمان فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر لبه تکنولوژی قرار گیرد و پیرو توسعه جهانی و افزایش تقاضا، به ارائه خدمات روزآمد در سطحی گسترده بپردازد.

از آنجایی که این حوزه پیشران، نوآور و کاربر محور است، بنابراین می طلبد که سازمان های مرتبط نیز خود، عامل افزایش تقاضا و ضریب نفوذ فناوری ها در جامعه باشند.

 

توجه به مسئولیت های اجتماعی

برای موفقیت در این راستا، تعریف درست مسئولیت های اجتماعی، موجبات رشد همه جانبه سازمان ها را فراهم کرده و با ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به فعالیت های آن سازمان، بازار پر رونقی را نیز ایجاد می کند که به تبع آن، زمینه خدمت رسانی به جامعه گسترش می یابد.

بنابراین گزارش، همراه اول یکی از همین سازمان هاست که نقش اپراتوری را در حوزه ارتباطات و تلفن همراه در کشور بر عهده دارد.

این اپراتور که چندی پیش و در نوزدهم مردادماه، 24 سالگی خود را به مناسبت سالروز عرضه اولین سیمکارت در ایران، جشن گرفت، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به مشارکت در نوسازی مدارس مناطق زلزله زده اقدام کرد.

همراه اول همچنین سال 97 را توام با طرح های مختلف فناورانه و مسئولیت های اجتماعی، فرهنگی و بشردوستانه به پایان رساند و اقدامات حامیانه و گام های موثری در جهت حفاظت از محیط زیست ایران برداشت؛ گام هایی که بر اساس برنامه ریزی بلندمدت و چشم انداز این اپراتور همچنان ادامه خواهد یافت.

 

حمایت از محیط زیست در کنار اقدامات بشردوستانه

این اپراتور در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و با هدف حمایت از محیط زیست، اقدام به اجرای کمپین حذف قبوض کاغذی کرده است که این مهم، کمک شایانی به نگهداری درختان و حفظ گونه‌های گیاهی می کند.

این اقدام موجب حفظ حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ اصله درخت شده است؛ همچنین از دو سال گذشته بخشی از صرفه‌جویی‌های مالی حاصل شده شرکت ارتباطات سیار ایران، در قالب حمایت از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران و در راستای حفظ و حراست هر چه بیشتر از محیط زیست، در اختیار مؤسسه تحقیقاتی جنگل‌ها و مراتع کشور قرار گرفته است.

 

 

حمایت از باغ گیاه شناسی ملی و بانک ژن گیاهی

به طوری که بر اساس تفاهمی با این مؤسسه، در محل باغ گیاه‌شناسی ملی برای سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان منعقد کرد که بر این اساس حفظ، نگهداری و کاشت گونه‌های گیاهی در مساحت تقریبی ۱۰۰ مترمربع از این باغ و کاشت و نگهداری حداقل ۵۰۰ گونه گیاهی انحصاری و در معرض خطر در آن، از جمله مفاد این تفاهمنامه بود.

این در حالی است که در حمایت از باغ‌های گیاه‌شناسی کاشان و نوشهر به صورت توأمان، قطعه‌ای جدید در باغ تازه تاسیس گیاه‌شناسی ملی نوشهر برای نمایش عمومی، به شرکت همراه اول اختصاص یافته است و این اپراتور به عنوان حامی بانک ژن گیاهی که بزرگترین محل نگهداری روزآمد گیاهان در حال انقراض در سراسر کشور است، معرفی شد؛ در حقیقت این بانک ژن، مورد حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران قرار گرفت.

 

 

کمپین «همراه طبیعت»؛ فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی

بنابراین گزارش، دامنه حمایت همراه اول از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران در قالب پروژه مسئولیت اجتماعی به حدی بوده است که عادل جلیلی؛ رئیس مؤسسه جنگل‌ها و مراتع کشور با مهم دانستن نقش اپراتور اول ارتباطی در حفظ گونه‌های در حال انقراض کشور در مصاحبه‌ای با ما گفت: همراه اول از دو جنبه به باغ گیاه‌شناسی ملی کمک می‌کند؛ یکی اینکه با ارسال پیامک‌ها و دعوت به مشارکت در کمپین «همراه طبیعت»، اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را به مشترکانش انجام می‌دهد.

که این موضوع منجر به فرهنگ‌سازی و ارتقای فرهنگ عمومی در مواجهه با مقوله حفاظت از محیط زیست می‌شود.

از جنبه دیگر، منابع مالی این اپراتور به نگهداری باغ گیاه‌شناسی، جمع‌آوری و پرورش گونه‌های گیاهی موجود در طبیعت نیز کمک شایان توجهی می‌کند.

به گفته جلیلی با توجه به اینکه باغ گیاه‌شناسی ملی جزو پروژه‌های دولتی محسوب می شود و با منابع محدود دولت، نمی‌توان به رفع مشکلات و موانع آن پرداخت، بنابراین حمایت‌های مادی و معنوی برندهای فعال در بازار اقتصادی می‌تواند در امر نگهداری گونه‌های کمیاب و در حال انقراض کمک قابل توجهی کند.

از این رو انتظار می‌رود سایر کسب‌وکارها نیز بسته به توان اقتصادی خود، به چنین اقداماتی برای حفاظت از محیط زیست کشور مبادرت ورزند.

 

همچنان ادامه دارد...

بر اساس آمار، همراه اول پس از اقدامات حامیانه در حوزه های فرهنگی و فعالیت های فناورانه، بیشترین فعالیت های حمایتی را در بخش حفاظت از محیط زیست، در سال 97 نسبت به سال 96 داشته است.

فعالیت های همراه اول در راستای مسئولیت های اجتماعی، در بخش های سه گانه: اقدامات بشر دوستانه، محیط زیست و اقدامات حامیانه، همچنان ادامه دارد...

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

28551