۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

کمک به سیل زدگان نوروز98 با عملکرد زودهنگام همراه اول

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، سیل یکی از وحشتناکترین و زیانبارترین بلایای طبیعی است که جان انسان ها را تهدید می کند و زیان های مادی و معنوی بسیاری برجای می گذارد.

وقوع سیل این روزها با آمدن نوروز همراه شد و گردشگری بهاری را برای هموطنان عزیزمان در استان های گلستان و مازندران در آغازین لحظه های نوروز به چالش کشید، بلایی که در حال پیشروی است.

در زمان وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، رسیدگی بموقع نقش مهمی در جلوگیری از تلفات جانی و زیان های مالی دارد و با توجه به نقش کلیدی ارتباطات در زندگی مردم، می توان در نظر داشت که برقراری حتی یک ارتباط موثر موجبات نجات گرفتارشده ای را در سیلاب یا زیر آوار، فراهم سازد.

در جریان برقراری ارتباطات و رسیدگی به آن، مدیریت بحران و عملکرد سریع و صحیح، تجهیز زیرساخت ها، تقویت ارتباطات، رایگان کردن تماس های مردم در مناطق آسیب دیده، اعزام نیروهای فنی به محل های مورد نظر برای بررسی خطوط و زیرساخت های ارتباطی و احیای مجدد موارد آسیب دیده احتمالی و نهایتا پایدار نگاه داشتن شبکه ارتباطی از مهمترین اقدامات در این راستا به شمار می رود.

موارد یاد شده، توسط اپراتور اول تلفن همراه کشور در جریان وقوع سیل گلستان و مازندران مدیریت و انجام شد به طوریکه با اعزام زودهنگام متخصصان فنی به محل سایت های همراه اول در این مناطق، امکان برقراری ارتباطات برای مردم تضمین شد.

این نیروهای تلاشگر با ساعت ها پیاده روی در مسیرهای صعب العبور، دکل های یخ زده و سایت های غرق در سیلاب با وجود خطرات بسیار زیاد، شاهرگ ارتباطی تلفن همراه را پایدار نگاه داشته اند.

در همین راستا همراه اول برقراری امکان مکالمه و ارسال پیامک را نیز به طور رایگان برای مردم مناطق سیل زده، چه به صورت درون شبکه و چه برون شبکه با سایر اپراتورها فراهم کرده است.

اپراتور اول در پی وقوع سیل و آبگرفتگی در برخی مناطق شمال و شمال شرق کشور، برای رفاه حال شهروندان و در راستای کمک رسانی هر چه بهتر در این مناطق، پیش تر، روز یکشنبه ۴ فروردین ماه، برقراری مکالمه و ارسال پیامک در شهرهای آق قلا، بندرترکمن و گمیشان و روستاهای اطراف را رایگان کرد.

این امکان برای مکالمه و پیامک رایگان که برای روز یکشنبه در نظر گرفته شده بود تا روز جمعه نهم فروردین ماه از سوی همراه اول تمدید شد تا از این طریق گام مهمی در برقراری ارتباطات آسان در این مناطق برای مردم برداشته شود.

این در حالی است که همراه اول پیش از این و در جهت حصول اطمینان از پایداری شبکه در مناطق سیل زده، تدابیر و اقدامات ویژه ای را انجام داد و کارشناسان فنی خود را به اين مناطق، زودتر اعزام كرد.

رسیدگی بموقع به مواردی از این دست در زمان وقوع حوادثی همچون سیل و زلزله و مدیریت صحیح بحران زودتر از موعد، نیازمند تجربه کافی و برنامه ریزی هدفمند است؛ بنابراین پایداری شبکه ارتباطی در نقاط آسیب دیده، برگرفته از تجارب سالیان گذشته این اپراتور در موارد مشابه است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

22080