۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

کارت زرد وزیر ارتباطات به تخلف آشکار اپراتور موبایلی در زمین تبلیغات

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، بلایی که شادمانی نوروز را به چالش کشید و هموطنانمان را بی خانه و آسایش کرد.

در این هیاهو اما همدلی های مردمی، حرکت های مسئولانه برخی سازمان ها و تلاش بی وقفه آنان توانست سد راه تلفات و خرابی های بیشتر ناشی از سیل شود یا از اثرات مخرب واپسین آن بر معیشت مردم بکاهد.

افراد بسیاری کوشیدند تا مال و تخصص و حتی جانشان را فدای هموطنان خود کنند.

به گفته کارشناسان، یکی از مهم ترین مباحث مطرح در مواجهه با بلایای طبیعی از جمله سیل، استفاده از فناوری های نوین است.

بهره گیری از شیوه های فناورانه بر بستر ارتباطات، استفاده از فناوری هایی مانند رباتیک در امداد و نجات، هوش مصنوعی در شناسایی تهدیدها و مقابله با آن، استفاده از فناوری اطلاعات در حوزه های نرم افزاری، از جمله راهکارها در این راستا به شمار می رود.

برقراری ارتباطات پایدار موبایلی و استفاده از خدمات ارزش افزوده همانند پیامک های اطلاع رسان و سیستم های هشدار در مواقع بحران نیز مکملی بر موارد یاد شده است.

 

هشدار بحران یا سوء استفاده تبلیغاتی؟! 

به طور مثال سرویس هشدار شرایط بحرانی یا سرویس پیام کوتاه فراگیر برای اطلاع‌رسانی در لحظه وقوع بلایای طبیعی، در بسیاری از کشورهای جهان در جهت هشدار به شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از این سرویس، تلفات جانی و به دنبال آن خسارات احتمالی را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

اما اگر فرد یا افرادی با استفاده ناصحیح از این ابزار ضمن اتلاف زمان، خیانت آشکار به بیت المال و جان مردم، به سوء استفاده های آشکار حتی بر خلاف جهت مانند استفاده های تبلیغاتی، اقدام کنند، از آب گل آلود به نفع خود بهره گرفته و تخلف بزرگی مرتکب شده اند.

یکی از این موارد متاسفانه پیش آمده و اپراتور دوم موبایل با موج سواری بر سیل اخیر بکمک سرویس بحران به تبلیغ پرداخته است.

ایرانسل از سرویس اطلاع‌رسانی بحران برای انجام تبلیغات استفاده کرده است.

کاربران طی روزهای گذشته و همزمان با تلفات و تخریب ناشی از سیل خانمان برانداز که دل هر ایرانی را به درد آورده است، گزارش‌هایی را به وزیر ارتباطات در خصوص سوء استفاده‌ تبلیغاتی ایرانسل از سرویس اطلاع‌رسانی بحران در شبکه های اجتماعی دادند.

وزیر جوان نیز بسرعت نسبت به این تخلف آشکار ایرانسل واکنش نشان داد.

 

وزیر ارتباطات: تخلف آشکار است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات در واکنش به تخلف ایرانسل طی روزهای اخیر گفت: شواهد اشاره شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می کنیم و هم متوقف.

هشدار جدی متولی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به اپراتور دوم، موجبات ابراز عذرخواهی آن را فراهم کرد؛ ایرانسل ضمن عذرخواهی از مشترکان دریافت‌کننده این پیام، اعلام کرده که با شرکت متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد.

اما این در حالی است که گویی شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی بدون اطلاع و اجازه یک اپراتور می توانند سر خود اقدام به اطلاع رسانی، آن هم بر پایه زیرساخت منحصر به بحران کنند!

و اگر اپراتور این گونه قاطعانه می تواند برخورد کند چرا علاج واقعه قبل از وقوع نکرده است؟

به نظر می رسد همراهی مردم از سوی اینگونه مجموعه ها به معنای رعایت همه جانبه شرایط معیشتی عمومی است.

بنابراین تناقض در عذرخواهی و اساسا بروز این مدل رفتارها و برخوردها نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه بر زخم مردم نمک می پاشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

27809