۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 31 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: ساخت دستگاهی برای تخلیه گل و لای در مناطق سیل‌زده 

محققان کشور موفق به تولید دستگاهی برای تخلیه گل و لای در مناطق سیل‌زده شدند؛ این دستگاه در منازلی که بیل مکانیکی قابل استفاده نیست به کار می رود.

این دستگاه یک دریل افقی است که قابلیت حرکت در محور عمودی و افقی را دارد و در مناطق سیل زده می‌توان به خوبی از آن بهره برداری کرد.

این دریل دارای یک موتور با ۱۸ اسب بخار است که در واقع می‌تواند هر نوع خاک و گل را به راحتی تخلیه کند.

سر مته‌ای که روی این دستگاه تعبیه شده آن را قادر می‌کند که راحت تر روی سطح خاک یا گل و لای سوراخ ایجاد کند.

این دستگاه دارای عرض ۹۰ سانتی متر و طول ۲ متر است؛ همچنین این دستگاه با ارتفاع ۳۰ سانتی متر می‌تواند تا دو متر بالا و پایین برود و استفاده از آن، در اماکن کوچک کاربردی است.

این دستگاه وظیفه تخلیه خاک را دارد و در نهایت وقتی خاک را تخلیه می‌کند خاک و گل و لای را به وسیله تیغه به قسمت عقب خود منتقل می‌کند. این دستگاه به صورت مداوم ۶ ساعت کار کرده و بعد از یک ساعت استراحت دوباره آغاز به کار می کند.

در حال حاضر یک نمونه از این دستگاه به پلدختر ارسال شده است.

..................

 

خبر: اعزام فضانورد به قطب جنوب ماه!

سازمان فضایی آ‌مریکا(ناسا) قصد دارد تا فضانوردانی را به قطب جنوب ماه که تاکنون هیچ انسانی روی آن قدم نگذاشته است، بفرستد.

به گفته سرپرست اکتشافات فضایی ناسا، طبق اطلاعات به دست آمده از فضاپیماهایی در مدار ماه،  قطب جنوب ماه دارای یخ‌ها و دیگر منابع است؛ این منطقه ناشناخته و اسرارآمیز بسیار دورتر از محل فرود «آپولو» است و این نشان می‌دهد که ما با چالش و محیط جدیدی برای جستجو مواجه هستیم، از همین رو قابلیت‌هایمان را برای سفر به فضا ارتقا می‌دهیم.

دانشمندان معتقدند که می‌توان از این یخ‌ها برای سوخت موشک‌ها یا اکسیژن برای تنفس استفاده کرد؛ همچنین وجود یخ در ماه به این معنی است که در مکان‌های دیگری از منظومه شمسی نیز یخ وجود دارد.

..................

 

خبر: فناوری جدید برای تسریع چاپ سه‌بعدی اندام‌های بدن و مواد خوراکی!

مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، دستگاهی طراحی کرده‌اند که با به‌کارگیری شیوه‌های نوین، امکان چاپ سه‌بعدی زیست ماده‌هایی چون اندام‌های بدن و غذا را تسریع کرده و ارتقا می‌بخشد.

این دستگاه ضمیمه‌ای بر صنعت چاپگرهای سه‌بعدی است که امکان چاپ سه‌بعدی بافت‌های زنده، استخوان، رگ‌های خونی و حتی یک اندام کامل را در موقع لزوم، فراهم می‌کند.

پژوهشگران برای به حداقل رساندن احتمال مرگ سلول‌ها در حین این فرآیند، تکنیکی را طراحی کرده‌اند که به‌موجب آن چندین چاپگر به‌طور هم‌زمان لایه‌های بافتی دوبعدی تولید می‌کنند؛ این لایه‌ها در ادامه با استفاده از بازوهای رباتیک به ایستگاه دیگری منتقل شده و در آنجا به‌گونه‌ای روی هم قرار داده می‌شوند تا ساختار سه‌بعدی بسازند.

چنین آرایشی فرآیند چاپ را تسریع کرده و احتمال بقای سلول‌ها را بالا می‌برد.

در تکنیکی که این تیم در دستگاه جدید خود به کار برده است، هر لایه دوبعدی بلافاصله پس از ادغام در ساختار سه‌بعدی، فریز می‌شود و این امر شرایط مساعد برای بقای سلول‌ها در جریان فرآیندهای فریز، انبار و انتقال را فراهم می‌کند.

چاپ دوبعدی بافت‌ها و سرهم کردن آن‌ها در قالب ساختاری سه‌بعدی، با حذف زمان چاپ، فرآیند تولید را تسریع می‌کند.

..................

 

خبر: احتمال خروج کامل ایسوس از بازار تبلت‌!

شرکت ایسوس قصد تعطیلی تمامی خطوط تبلت خود را دارد و از نسخه جدید ذن‌پد خبری نخواهد بود. این خبر جای تعجب دارد چراکه ایسوس با ارائه تبلت های نسبتا قدرتمند و مقرون به صرفه یکی از بزرگترین بازیگران این حوزه به شمار می رفت.

برآوردها حاکی از این است که در بازار تبلت تایوان ماهیانه تنها ۶۰ هزار دستگاه عرضه می شوند که ۴۰ درصد آن هم سهم اپل است.

ظاهرا آخرین عضو سری ذن‌پد یعنی ZN380KNL به صورت کامل به فروش رفته و اکنون کمپانی تایوانی به جای عرضه مدل جدید آن قصد تمرکز روی سری های ذن‌فون و گیمینگ ROG را دارد.

اگر این گزارش درست از آب درآید، در آینده نزدیک شاهد معرفی نسل دوم موبایل گیمینگ ROG و ذن‌فون‌ ۶ خواهیم بود.

یکی از دلایل شکست تبلت های اندرویدی، عرضه موبایل های با نمایشگر وسیع است که عملا این گجت ها را بلا استفاده کرده است.

با خروج ایسوس از بازار تبلت، احتمالا شاهد افزایش سهم اپل از این کیک خواهیم بود.

..................

 

خبر: ساخت سرنگ ساعتی شکل تاشو برای مبتلایان به آلرژی!

محققان دانشگاه رایس، سرنگی مخصوص افراد مبتلا به آلرژی ابداع کرده اند که مانند یک ساعت روی مچ دست بسته می شود و با فشار یک دکمه سرنگ باز شده و می توان آن را به ران تزریق کرد.

قلم EpiWear روی مچ دست بسته می‌شود و یک سرنگ تاشو اپی نفرین را در خود پنهان کرده است.

اگر فرد در وضعیت واکنش آلرژیک قرار بگیرد، کافی است تا سرنگ را باز کند و یک اهرم امنیتی را فشار دهد؛ سپس با فشار دکمه‌ای دارو را به ران خود تزریق می‌کند.

طراحی گجت به گونه‌ای است که اجازه نمی‌دهد سوزن به طور اتفاقی از جای خود خارج شود؛ همچنین محققان تصمیم دارند قابی بسازند که از فشرده شدن دکمه به طور تصادفی نیز جلوگیری می‌کند.

قطعات مختلف این دستگاه با پرینتر سه بعدی ساخته می‌شوند.

نظرات : 0

ثبت نظر

43354