۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

هدیه همراه اول به بردباری و همراهی مشترکان در دلجویی از آنان

 به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، همراه اول در راستای رضایتمندی مشترکین خود ضمن ابراز اشتباه پیش آمده در اعلام صورتحساب نادرست برای تعداد از آنان، هدیه ای برای مشترکین در نظر گرفت و از بردباری و همراهی آنان قدردانی و دلجویی کرد.

 

ماجرا چه بود؟

بروز مشکل فنی در سامانه صورتحساب گیری همراه اول، منجر به صدور صورتحساب دوره اخیر با مبلغ نادرست برای تعدادی از مشترکان این اپراتور شد.

بنابراین در نتیجه بروز اختلال در اجرای عملیات صدور قبض جدید، روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه، هزاران نفر از مشترکان پرمصرف همراه اول قبوض اشتباه دریافت کردند که این موضوع ساعاتی بعد، از سوی اپراتور تصحیح و ارتباط قطع‌شده مشترکان برقرار شد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز ازجمله کسانی بود که این پیامک را دریافت کرد.

وی در توئیتی نوشت که از دریافت پیامک قبض نجومی همراه اول شوکه شده است که این موضوع را از سازمان تنظیم مقررات پیگیری کرده و همراه اول برای مشترکانی که درگیر این اشتباه شده بودند، پیام عذرخواهی فرستاده و خطوط قطع‌شده را وصل کرده است.

 

نماد پاسخگویی

اما شاهین آرپناهی مدیرکل ارتباطات این اپراتور نیز علت بروز این اختلال را اجرای عملیات در صدور قبوض جدید دانست که منجر به افزایش صورتحساب صادره و قطع خطوط برخی مشترکان شده است و گفت که مشترکان پیامک صورتحساب تصحیح شده را دریافت می کنند.

این در حالی است که در این میان ١٨٢ هزار مشترک همراه اول اضافه پرداخت انجام دادند که بلافاصله درگاه هاي پرداخت قبوض با هدف ممانعت از اضافه پرداخت و متضرر شدن مشتركين توسط همراه اول مسدود شد و پس از پايان عمليات اصلاح و به روز رساني صورتحساب مشتركين مجددا در دسترس قرار گرفت.

مسدود كردن درگاه هاي پرداخت نیز موجب محدود شدن دامنه این مساله شد.

از سوی دیگر، خطوط همراه اول نیز که به دلیل اختلال در اجرای عملیات صدور قبض جدید، قطع شده بود، بلافاصله وصل شد و پرداختی ها توسط همراه اول در حساب بستانکارى این مشترکان منظور شد.

 

همراه اول: اشتباه را می پذیریم؛ عذرخواهی میکنیم؛ جبران می کنیم

این احتمال برای هر کسب و کاری از دولتی گرفته تا خصوصی و در سطوح مختلف وجود دارد که بروز یک اختلال فنی زمینه ساز یک اشتباه شده و موجب خسران مشتریان و مخاطبان آن کسب و کار شود.

این یک احتمال است اما برخی مواقع رخ می دهد و آنچه مهم است مواجهه صاحبان آن کسب و کار، سازمان و ارائه دهندگان خدمات با مشتریان است.

پذیرش اشتباه پیش آمده نخستین مرحله و مهم ترین بخش آن است که بلافاصله به مخاطبان اعلام شود و از آنان عذرخواهی به عمل آید.

پس از آن اقدام فوری در رفع مشکل احتمالی در سیستم ارائه خدمات و متعاقبا جبران خسارت بوجود آمده از جمله ضروری ترین کارها به شمار می رود.

بنابراین اگر یک سازمان یا اپراتور به دنبال جلب رضایت مشترکان و مشتریان خود باشد قطعا راهکارهای بهینه ای برای این طور مواقع دارد؛ همراه اول نیز به عنوان یک اپراتور پاسخگو و مشتری مدار، راهکار مناسبی را، پیش روی مشترکان قرار داد.

 

هدیه همراه اول به مشترکان به پاس بردباری و همراهی

در پی بروز مشکل فنی پیش آمده و در راستای مشتری مداری، همراه اول به تمامی مشترکینی که صورتحساب نادرست ماه گذشته را پرداخت کرده اند، بسته مکالمه یا دیتا هدیه می دهد.

این اپراتور اعلام کرد که برای مشتری مداری و رعایت حقوق مشترکان، برای مشترکانی که صورتحساب خود را پرداخت کرده اند هدیه انتخابی در نظر گرفته است.

بر اساس این اطلاعیه، همراه اول برای آن دسته از مشترکانی که روز سه شنبه 3 اردیبهشت ماه اضافه پرداخت داشته اند جهت دلجویی و کسب رضایت آنها بسته های هدیه «مکالمه درون شبکه یک روزه» و «2 گیگابایت اینترنت همراه یک روزه» در نظر گرفته است که با عنوان «هدیه سپاس» در اختیار این مشترکان قرار می گیرد.

مشترکان یادشده می توانند از طریق کد دستوری #6*10* یکی از دو بسته مذکور را فعال کنند.

گفتنی است همراه اول روز سه شنبه با ارسال پیامک عذرخواهی اعلام کرده بود بزودی پیامک اصلاحی صورتحساب ارسال می شود.

 

الگویی مناسب برای کسب و کارهای دیگر

اگر یک کسب و کار به راستی به دنبال رضایتمندی مشتریان خود و اساسا به فکر آن ها و همراهشان باشد به سمت آنان حرکت کرده و در صورت بروز چالش هایی از این دست، بسرعت در صدد جبران خسارات ناشی از آن بر می آید.

کاری که همراه اول به عنوان یک اپراتور پاسخگو به خوبی انجام داد و می تواند الگویی مناسب برای کسب و کارهای دیگر باشد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

25825