۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۲ مهر

جمع آوری رباتیک زباله های رودخانه شیکاگو بکمک کاربران اینترنتی سراسر جهان

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از دیجیتال ترندز، این روبات که Trashbot نام دارد، ساخته استارت‌آپ شیکاگویی Urban Rivers است که با تلاش جمعی اکوژولیست‌ها و فعالان حوزه روباتیک طراحی شده تا سطح رودخانه را از تمام زباله‌هایی که در آن وجود دارد پاک کند.

 

 
روبات Trashbot از برخی جهات نسخه آبی Roomba است.؛رومبا یک جاروبرقی خودران است که میزان استفاده از آن در بین خانواده‌های آمریکایی دائما در حال افزایش است.
روبات Trashbot به راحتی در جهت‌های مختلف حرکت می‌کند و عدم وجود دسته روی آن، این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد که یک وسیله خودران است.
Trashbot می‌تواند تقریبا توسط 4 میلیارد و 383 میلیون و 810 هزار و 342 نفر کاربر اینترنتی که در سطح دنیا وجود دارند، کنترل شود.
با توجه به پیشرفت‌هایی که در زمینه فناوری صورت گرفته، هر فردی در هر نقطه‌ای از دنیا که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌تواند وارد سایت Urban River شده و به مدت 2 دقیقه Trashbot را هدایت کند.
هدف شرکت سازنده آن است که بتوان با هدایت Trashbot به سرعت زباله‌هایی را که در محدوده آن دیده می‌شوند جمع‌آوری کرد؛ سپس Trashbot این زباله‌ها را به نقطه‌ای در رودخانه که مخصوص جمع‌آوری زباله است می‌برد تا بعدا از بین برده شوند.
«نیک وسلی»، یکی از محققان این پروژه می‌گوید: ما در دوره‌ای هستیم که پهنای باند سریع تقریبا در همه مکان‌ها وجود دارد. فناوری که برای ساخت این روبات استفاده شده همانی است که در ساخت پهپادهای ارزان بکار می‌رود. حتی اکنون می‌توان فیلم را با کمترین تأخیر ممکن پخش کرد. تمامی این فناوری‌ها در کنار هم باعث می‌شوند تا بتوانیم در مناطق دور افتاده و دور از دسترس مانند رودخانه شیکاگو پروژه‌هایی را انجام دهیم که تا پیش از این امکان‌پذیر نبوده است. علاوه بر این، وقتی انسان‌ها خودشان بتوانند با کنترل یک روبات زباله‌ها را جمع کنند، تجربه بسیار جالبی را پشت سر خواهند گذاشت.

 


 

گزارش: مهندس حمید نیک روش

توئیترHamidNikravesh@

نظرات : 0

ثبت نظر

80463