۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

اطلاع رسانی گسترده «شمیم داروخانه» برای «بسیج ملی کنترل فشار خون»

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شمیم سلامتی، در پی دعوت سازمان غذا و دارو از همه داروخانه های کشور برای پیوستن به «بسیج ملی کنترل فشار خون»، اطلاع رسانی در این خصوص توسط شمیم داروخانه از طریق پیامک متنی و صوتی به داروخانه ها در حال انجام است.

 

 

 

 
بر این اساس به منظور کنترل بیماری فشار خون به مثابه بزرگترین عامل خطر مرگ و ناتوانی مردم، به دستور وزیر بهداشت، «بسیج ملی کنترل فشار خون» از روز 27 اردیبهشت ماه جاری، مصادف با روز جهانی فشار خون در کشور آغاز می شود.
مطابق با پیامک صوتی ارسالی به داروخانه ها توسط شمیم داروخانه، حضور داوطلبانه در این بسیج ملی 100 امتیاز ارزشیابی برای داروخانه ها را در بر دارد؛ به همین منظور داروخانه ها تا پایان وقت اداری روز شنبه مورخ ۹۸/۲/۲۸ فرصت دارند به سایت سازمان غذا و دارو به نشانی fda.gov.ir مراجعه کرده یا در صورت تمایل عدد ۱ را شماره گیری کنند.
بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، ساختار شورای راهبردی و اجرایی این بسیج ملی در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف پیشگیری، شناخت و کنترل فشار خون بالا در مناطق شهری و روستایی سراسر کشور برای همه افراد بالای 30 سال، خانم های باردار و بیماران کلیوی در نظر گرفته شده است.
این طرح در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و کلینیک های وابسته به بیمارستان ها، داروخانه ها، محل های تجمعی مانند محل برگزاری نماز جمعه، کارگاه ها و کارخانه ها، اداره های دولتی با تعداد زیاد کارکنان اجرا می شود.
ثبت برخط الکترونیک نتایج سنجش فشار خون و سایر موارد در نظر گرفته شده در بسیج، امکان رصد روند انجام کار در نقاط مختلف، اصلاح مشکلات موجود و امکان پایش برخط فرآیند طراحی شده از تفاوت های این طرح با موارد مشابه است. در این بسیج ملی همه گروه های پزشکی نقش خواهند داشت و بدیهی است همکاری داروخانه ها در بسیج ملی کنترل فشار خون، معرف نقش بی بدیل داروسازان در تیم سلامت خواهد بود.
بنابراین گزارش، شایان ذکر است اپلیکیشن شمیم داروخانه (حامی سلامتی مردم ایران) با پاسخگویی به صدها هزار مورد نیاز کاربران اعم از جستجوی داروهای کمیاب و اقلام آرایشی و بهداشتی، ارتقاء کیفیت خدمات داروخانه ها و به تبع آن استقبال روزافزون مردم را موجب شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

56118