۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 4 خرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: هوش مصنوعی سامسونگ تصاویر افراد را به حرف می آورد! 

مرکز هوش مصنوعی سامسونگ در مسکو الگوریتمی را نمایش داده‌اند که می‌تواند با استفاده از یک تصویر یک ویدئوی کامل از پرتره فرد بسازد.

محققان در ویدئویی که از این روند منتشر کرده‌اند، قابلیت‌های ماشین یادگیری را نشان می‌دهند؛ این سیستم فقط با استفاده از یک عکس، پرتره‌های مشهوری مانند تصویر سالوادور دالی را متحرک سازی کرده است.

هرچه تعداد تصاویری که در این برنامه استفاده می‌شود، بیشتر شود، ویدئوی حاصل نیز واقعی‌تر خواهد بود.

محققان از الگوریتم‌هایی استفاده کرده‌اند که در سیستم هوش مصنوعی دیپ فیلک (deepfake) استفاده می‌شود.

این سیستم در حال حاضر فقط می‌تواند سرهایی سخنگو را ابداع کند؛ اما اگر این الگوریتم‌ها با الهام از دیپ فیک ساخته شده باشند، سیستم مذکور به سرعت رشد و تغییر می‌کند.

..................

 

خبر: خانه هایی که با چوب فراوری شده خنک می شوند! 

محققان دانشگاه مریلند به وسیله پراکسید هیدروژن (ماده ای که در وایتکس نیز وجود دارد) تغییراتی در ساختار سلولی چوب ایجاد کردند.

چوب هایی که به طور شیمیایی فراوری شده اند، احتمالاً به زودی نیاز به دستگاه های تهویه هوا را از بین می برند و می توانند داخل ساختمان را خنک تر کنند.

چوب فراوری شده انرژی خورشید را منعکس می کند و در نتیجه اشعه های نور کمتری جذب ساختمان می شود.

خانه هایی که با چوب های فراوری شده، ساخته شوند در آب وهوای گرم، خنک تر می مانند و به این ترتیب نیاز به کنترل دمای داخل ساختمان نیز کمتر می شود؛ این روند با حذف لیگنن از دیوار سلول های چوب انجام شده است.

چوب فراوری شده گرمای تولید شده در داخل را جذب و در اتمسفر رها می کند؛ محققان با جایگزین کردن دیوارهای سقف و دیوار خارجی آپارتمان‌های مختلف در ۱۶ ایالت آمریکا متوجه شدند چنین چوبی می‌تواند ۲۰ تا ۳۵ درصد از مصرف انرژی بکاهد.

کارشناسان پیشنهاد می کنند از این چوب در مناطقی استفاده شود که هوا به شدت گرم است.

..................

 

خبر: ربات پرستار سلامت کودکان را بررسی می کند! 

به تازگی یک ربات مکعبی هر روز صبح، سلامت کودکان را در بیش از ۲ هزار مدرسه پیش دبستانی در چین بررسی می کند.

ربات Walklakeکه بدنه ای مکعبی شکل و صورتی کارتونی دارد، طی ۳ ثانیه دستان، چشمان و گلوی کودک را اسکن می کند.

این ربات وجود هرگونه نشانه ای از بیماری (چشمان قرمز، حساسیت پوستی یا زخم هایی در دهان) را رصد می کند و کودک را به پرستار انسانی ارجاع می دهد.

این ربات می تواند به طور روزانه گزارش هایی از سلامت کودکان در مدرسه تهیه کند و به این ترتیب از شیوع بیماری ها نیز اجتناب می شود.

Walklake مجهز به دوربین و دماسنج است و به همین دلیل می تواند نشانه های معمول بیماری مانند تب را در بدن کودکان ردیابی کند.

همچنین در مواردی که پرستار و نیروی درمانی کافی وجود ندارد، سلامت افراد را بررسی می کند.

هزینه ربات Walklake بین ۴۵۰۰ تا ۵۷۰۰ پوند تخمین زده می شود.

..................

 

خبر: کشف 18 سیاره شبه‌زمین با الگوریتم جدید! 

یک الگوریتم جدید با استفاده از داده‌های قدیمی تلسکوپ فضایی کپلر توانست 18 سیاره فراخورشیدی شبه زمین را شناسایی کند.

در تجزیه و تحلیل‌های داده‌های تلسکوپ فضایی کپلر مشخص شد، یکی از سیاره‌های کشف شده کوچک‌ترین سیاره موجود است و یکی دیگر نیز شرایطی دارد که شاید قابل سکونت باشد.

براساس اطلاعاتی که در دسترس است، تاکنون وجود 4 هزار سیاره خارج از منظومه شمسی تأیید شده که حدود 96 درصد آنها به میزان قابل توجهی بزرگ‌تر از سیاره زمین هستند؛ سیاره‌های کشف شده به بزرگی سیاره مشتری هستند.

17 سیاره از موارد تازه کشف شده، بسیار داغ‌تر از آن هستند که آب مایع در سطح آنها وجود داشته باشد.

به گفته یکی از محققان، الگوریتم جدیدی که توسط تسلکوپ کپلر در دسترس است به ما کمک می‌کند تا یک تصویر واقع گرایانه از فضا به دست آوریم؛ ضمن اینکه این روش یک گام مهم در جستجوی سیارات مانند زمین است.

این بررسی توسط دانشمندان مؤسسه مکس پلانک، دانشگاه جورج آگوست و رصد خانه Sonneberg صورت گرفته است.

 

..................

 

خبر: ممنوعیت هوآوی از داشتن کارت حافظه!

در آخرین موج تحریم‌های آمریکا، شرکت هوآوی از عضویت در انجمن اس دی (SD Association) منع شده است؛ این گروه تجاری مسئولیت تعیین استاندارد کارت‌های SD و میکرو SD را برعهده دارد.

طبق اطلاعات موجود در وب سایت «انجمن اس دی»، اعضای آن در حوزه طراحی، توسعه یا تولید محصولاتی فعالیت می‌کنند که استانداردهای اس دی را به کار می‌برند.

 این محصولات شامل تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مشابهی هستند که از کارت‌های حافظه اس دی و میکرواس دی پشتیبانی می‌کنند.

این تغییر در وضعیت هوآوی بدان معناست که شرکت مذکور نمی‌تواند با استفاده از برند رسمی SDA محصولات خود را عرضه کند. همچنین از این پس هوآوی از دخالت در تعیین استانداردها منع خواهد شد.

انجمن اس دی نیز تأیید کرده که در راستای همخوانی با تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا، عضویت هوآوی را لغو کرده است.

این درحالی است که هوآوی اعلام کرده در حال حاضر مشتریانش همچنان می‌توانند از کارت‌های اس دی و میکرواس دی در محصولات این شرکت استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست این اقدام چه تأثیری روی دستگاه‌ها و موبایل‌های آتی این شرکت خواهد داشت؛ اما باید در نظر داشت که هوآوی قصد دارد با استفاده از کارت های حافظه نانو ساخت خود، فرمت کارت‌های اس دی و میکرو اس دی را کنار بگذارد.

نظرات : 0

ثبت نظر

79224