۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی سه‌شنبه 4 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: موشک «فالکون هوی» به فضا پرتاب شد 

شرکت اسپیس ایکس یکی از سخت‌ترین مأموریت‌های خود را بالاخره انجام داد.

این شرکت امروز، ۲۵ ژوئن موشک «فالکون هوی» را از مقر کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا در ساعت ۲:۳۰ به وقت EDT و ۱۱ صبح به وقت تهران به آسمان پرتاب کرد و قسمت مرکزی آن در اقیانوس فرود آمد.

دو بوستر پهلویی موشک که در مأموریت قبلی نیز استفاده شده بودند، چند دقیقه پس از پرتاب روی زمین فرود آمدند.

پس از جدا شدن بوسترها، موشک مأموریت ۶ ساعته خود را آغاز کرد تا ۲۴ ماهواره و خاکستر ۱۵۲ پرسنل متوفی ناسا را به مدار زمین ببرد.

علاوه براین موارد، یک ساعت اتمی اعماق فضا و یک بادبان خورشیدی نیز همراه موشک به فضا ارسال شده است.

..................

 

خبر: ایمپلنت کنترل از راه دور برای درمان بیماری‌های مزمن!

پژوهشگران بیمارستان متودیست آمریکا، نوعی ایملپنت برای رساندن دارو به بدن ابداع کرده‌اند که می‌توان آن را از راه دور کنترل کرد.

این محققان در پژوهش جدید خود توانستند میزان مشخصی از داروهای دو بیماری مزمن را به بدن برسانند. آنها ارسال دارو را با استفاده از یک سیستم ارسال نانوکانال (nDS) که با کمک بلوتوث کنترل می‌شد، انجام دادند.

nDS، امکان ارسال کنترل شده داروها را بدون استفاده از پمپ، سوپاپ و یا منبع نیرو فراهم می‌کند و نیاز به بارگیری مجدد ندارد.

این ابزار پزشکی که به راحتی از راه دور کنترل می‌شود، می تواند به مدیریت بهتر بیماری کمک کند و مانع از نرسیدن دارو به بدن شود.

هدف از ابداع این ابزار، تنظیم نحوه رساندن دارو به بدن برای رفع بیماری‌های گوناگون از جمله ایدز یا سرطان و پیشگیری از ابتلاء به آنها عنوان شده است.

پژوهشگران بیمارستان متودیست در نظر دارند با کمک این ابزار، امکان آزمایش از راه دور در ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) را در سال ۲۰۲۰ فراهم کنند.

..................

 

خبر: طراحی توربین بادی با الهام از مرغ دریایی!

پژوهشگران استرالیایی با الهام گرفتن از بال های مرغ دریایی، پره هایی جدید و دارای کارآیی بیشتر برای استفاده در توربین های بادی کوچک طراحی کردند.

پیش از این مشخص شده بود پره های طراحی شده برای توربین های بادی بزرگ مناسب استفاده در توربین های بادی کوچک نیستند و کارآیی لازم را ندارند.

پژوهشگران با بررسی پدیده های طبیعی تلاش کردند ایده مناسبی را برای جایگزینی در این توربین ها بیابند و سرانجام با شبیه سازی بال های مرغ دریایی از طریق یک برنامه رایانه ای به این هدف رسیدند.

استفاده از پره جدید در توربین های بادی بهره وری آنها را در مقایسه با زمانی که از پره های عادی استفاده شود، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می دهد.

تحقیقات محققان نشان داده که بال های مرغ های دریایی در گذر میلیون ها سال به تدریج تکامل یافته تا آنها با کمترین میزان مصرف انرژی بتوانند از انرژی باد برای معلق ماندن در هوا و پرواز استفاده کنند.

تقلید از همین طراحی ظرفیت تولید برق توربین های بادی را نیز افزایش می دهد.

..................

 

خبر: امکان استفاده آفلاین از گوگل درایو در کروم

در شرایطی که استفاده از خدمات کلود مستلزم اتصال به اینترنت است، گوگل قصد دارد تغییراتی در خدمات کلود درایو خود ایجاد کند تا کاربران مرورگر کروم از آن در حالت آفلاین استفاده کنند.

در حال حاضر این خدمات به طور آزمایشی در حال بررسی است تا کاربران بتوانند در حالت آفلاین هم برای ذخیره سازی فایل های پی دی اف، تصاویر، اسناد آفیس و دیگر داده ها بر روی گوگل درایو اقدام کنند.

پس از فعال شدن این خدمات، گزینه ای در بخش تنظیمات سرویس درایو اضافه خواهد شد تا افراد بعد از لاگین کردن با فعال نمودن آن بتوانند در صورت عدم اتصال به اینترنت هم داده های خود را در گوگل درایو ذخیره کنند و تمامی فایل های یادشده بعد از اتصال به اینترنت به طور خودکار در فضای کلود ذخیره می شود.

..................

 

خبر: پای شبکه 5G به دنیای ربات‌ها هم باز شد!

شرکت‌های ال جی (LG) و اس کی تلکام (SK Telecom) از همکاری خود برای طراحی و ساخت ربات‌هایی که از شبکه‌های بی سیم ۵G استفاده می‌کنند، خبر دادند.

برآیند همکاری این دو شرکت کره‌ای طراحی ربات‌های هوشمندی است که از پلتفرم ابری مبتنی بر رایانش مرزی شبکه همراه ۵G استفاده می‌کنند.

برنامه‌ها بر طراحی رباتی است که می‌تواند نقشه بکشد و ضمن رسیدگی به امور امنیتی نقش یک راهنما را نیز ایفا کند.

گستره قابلیت‌های این نوع از ربات‌ها از توان حرکت خودکار و بدون نیاز به برنامه‌ریزی، برداشتن ویدئوهایی با رزولوشن بالا و فرستادن نگاتیوهای گرفته شده به پایگاه‌های داده گرفته تا استفاده از سرعت بالای شبکه ۵G برای انتقال داده‌ها، گسترده است.

این دو کمپانی همچنین از برنامه خود برای راه انداختن سرویسی که در آن از این ربات‌ها برای گشت زنی در مکان‌هایی چون یک پارکینگ در شب و شناسایی متجاوزان و ثبت تصاویر آنها، خبر داده‌اند.

نظرات : 0

ثبت نظر

71568