۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

دو کتابخانه بنیاد قلم چی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم چی، هر کدام از این کتابخانه ها با زیربنای 120 مترمربع، ظرفیت همزمان 50 کاربر را برای مطالعه دارد و شامل یک سالن مطالعه، بخش کودک، مخزن اصلی کتاب با گنجایش 20هزار جلد کتاب است که تکمیل ساخت آن ها توسط بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) انجام شده است؛ زمین کتابخانه روستای چهاربید از سوی حاج حسین ابراهیمی خیر نیک اندیش، وقف و به اهالی روستا اهدا شده است.  همچنین بیش از 200 جلد کتب کمک آموزشی نیز از سوی بنیاد قلم چی به هریک از این کتابخانه ها اهداء شده است.

 علی محمد جهانی مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی ضمن ابراز خرسندی با بیان اینکه کتابخانه یک مرکز مهم فرهنگی است، گفت: مناطق روستایی خراسان شمالی دارای استعدادهای خوبی است و توسعه کتابخانه های روستایی می تواند در پیشرفت علم و فرهنگ این مناطق تاثیرگذار باشد.

 وی در ادامه اظهار داشت: روستای تازه قلعه در منطقه صفر مرزی و کم برخوردار این استان واقع شده که با توجه به جمعیتی حدود 1500 نفر، ساخت و بهره برداری این کتابخانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

 علی پرویز مدیر آموزش و پرورش شهرستان جاجرم با بیان اینکه مدرسه در بالا بردن سواد تخصصی دانش آموزان نقش دارد اما کتابخانه در ارتقاء سواد عمومی دانش آموزان و همه اقشار جامعه مفید است، به صراحت گفت: دانش آموزان هرچه بیشتر به سمت کتابخوانی سوق یابند، با دانایی حاصل از این امر، آینده بهتری را می توانند رقم بزنند.

 وی خاطرنشان کرد: با ساخت کتابخانه روستای چهاربید، علاوه بر 200 دانش آموز این روستا، 140 دانش آموز از دو روستای همجوار نیز می توانند از این فضای خوب مطالعه بهره مند شوند؛ با مسئولان کتابخانه در تعامل مستمر خواهیم بود تا زمینه مساعدی را برای بهره مندی دانش آموزان از کتابخانه و همچنین کتاب های کاربردی و نافع فراهم کنیم.

 رمضانعلی محسنی مسئول نظارت بر پروژه‌های ساخت و تجهیز کتابخانه ها با اشاره به اینکه ساخت این دو کتابخانه نیاز اهالی این روستاها را برای دسترسی به محلی برای مطالعه مرتفع ساخته است، بیان کرد: با توجه به مسافت طولانی این روستاها تا مراکز شهرها و عدم وجود اماکن فرهنگی در روستاها، این کتابخانه ها می توانند علاوه بر خدمات کتابخوانی، کارکردهایی در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

 شایان ذکر است آئین افتتاح و بهره برداری از این کتابخانه ها با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، فرماندار راز و جرگلان، مدیر آموزش و پرورش جاجرم، معتمدین و مسئولان نمایندگی های بنیاد قلم چی در خرسان شمالی و تهران در جمع اهالی روستاهای تازه قلعه و چهاربید برگزار شد.

 

کتابخانه بنیاد قلم چی روستای تازه قلعه

 

 

کتابخانه بنیاد قلم چی روستای چهاربيد

زمین کتابخانه روستای چهاربید از سوی حاج حسین ابراهیمی خیر نیک اندیش، وقف و به اهالی روستا اهدا شده است

نظرات : 0

ثبت نظر

96555