۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 16 تیر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: استفاده از پنل‌های خورشیدی جدید در صنعت خودروسازی 

شرکت خودروسازی تویوتا از آزمایش یک سقف جدید مجهز به پنل خورشیدی در تویوتا پریوس خبر داد که می‌تواند روزانه تا ۴۵ کیلومتر به رِنج حرکتی این خودروی هیبریدی (مسافتی که خودرو با یک شارژ طی می‌کند) بیفزاید.

این سلول‌های خورشیدی که توسط شرکت شارپ (Sharp) ساخته شده، فقط ۰.۰۳ میلی‌متر ضخامت دارند و می‌توانند ۸۶۰ وات برق تولید کنند.

از دیگر قابلیت‌های این سلول‌ها این است که امکان شارژ خودرو را حتی در حین حرکت نیز فراهم می‌کنند.

تفاوت این پنل‌های جدید با مدل‌های قدیمی در میزان کارآیی آنهاست؛ پنل‌های جدید می توانند تا ۵ برابر مدل‌های قبلی برق تولید کرده و رِنج حرکتی خودروها را تا ۷ برابر افزایش دهند.

..................

 

خبر: درمان بیماری آلزایمر با کمک نانوکمپلکس!

محققان کره‌ای نانوکمپلکسی ساختند که با استفاده از آن، می‌توان ویراستار ژن موسوم به کریسپر را به بافت هدف در مغز رساند و از آن برای درمان بیماری‌هایی نظیر آلزایمر استفاده کرد.

با کمک این نانوذرات می‌توان کریسپر را حمل و در بافت مغز رهاسازی کرد؛ این کار برای درمان بیماری آلزایمر بسیار ضروری است.

این نانوکمپلکس برای اثرگذاری روی نرون‌ها بوده و قرار است ژن Bacel را در نرون‌ها خاموش کند؛ Bacel یک هدف درمانی اولیه بوده که تولید آمویلوئید بتا را در مغز تحریک می‌کند، آمیلوئیدی که با بیماری آلزایمر در ارتباط است.

پژوهشگران نشان دادند که با تزریق این نانوکمپلکس به مغز موش‌ها که به‌صورت ژنتیکی بیماری آلزایمر انسانی در آن‌ها ایجاد شده بود، تاثیر مثبتی روی درمان این بیماری به‌وجود می‌آید.

فقط با یک بار تزریق به موش، هم ژن Bacel خاموش شد و هم میزان آمیلوئید در این مدل‌ها کاهش یافت، علاوه‌بر این، میزان حافظه و یادگیری در آن‌ها بهبود چشمگیری یافت.

..................

 

خبر: موزیلا خدمات خبری ارائه می دهد

بنیاد موزیلا با تنوع بخشیدن به سرویس های خود به کاربران علاقه‌مند، خدمات اشتراک اخبار ارائه می دهد که هزینه استفاده از آن ۵ دلار در ماه است.

موزیلا در تبلیغات خود برای دعوت از کاربران به استفاده از این خدمات، آن را اینترنت خالی از آگهی فایرفاکس معرفی کرده و افزوده که از این طریق کاربران می توانند به محتوا و اخبار مدنظر خود دسترسی داشته، بدون آنکه مجبور به مشاهده انبوهی از آگهی ها و تبلیغات باشند.

هزینه دریافتی از کاربران با سایت های مورد مطالعه افراد به اشتراک گذاشته می شود و آنها از این طریق درآمد بیشتری کسب می کنند که همین امر باعث می شود آنها بتوانند محتوای بیشتری را بدون نیاز به نمایش تبلیغات تولید کرده و ارائه دهند.

برخی نشریات، سایت ها و سرویس های خبری برای همکاری با خدمات یادشده اعلام آمادگی کرده اند که از جمله آنها می توان به آتلانتیک، اسلیت، بازفید و یو اس ای تودی اشاره کرد.

..................

 

خبر: ابداع فناوری فرود تمام‌خودکار هواپیماهای هوشمند

محققان دانشگاه فنی مونیخ در آلمان برای نخستین بار فرود تمام‌خودکار یک هواپیما را با استفاده از سیستمی مرکب از بینایی کامپیوتر (computer vision) و جی‌پی‌اس (GPS)، ممکن کردند.

محققان در سیستم ابداعی خود از جی‌پی‌اس برای جهت‌یابی استفاده کرده و با اضافه کردن دوربین‌های نور مرئی و مادون قرمز این امکان را برای هواپیمای مذکور فراهم کرده‌اند تا حتی به هنگام مه و بارندگی نیز درک دقیقی از موقعیت خود داشته باشد.

بنابراین این هواپیما می‌تواند محاسبات لازم برای تعیین یک مسیر فرود مناسب را انجام داده و به طور خودکار فرود آید.

با استفاده از نمونه اصلاح شده از این سیستم، فرودهای خودکار در هر فرودگاهی ممکن می‌شود و همچنین می‌توان از آن به عنوان نیروی کمکی و پشتیبان برای خلبان استفاده کرد.

..................

 

خبر: اپل تبلت تاشو مجهز به فناوری 5G تولید می کند

برخی تحلیلگران محصولات هوشمند پیش‌بینی کرده‌اند که شرکت اپل این روزها در حال کار روی تبلت تاشوی خود است که قرار است در آینده نزدیک روانه بازار شود.

اندازه نمایشگر این محصول احتمالا شبیه به نمایشگر مک بوک‌های این شرکت خواهد بود؛ بدین معنی که ابعاد 12.9 اینچی برای این تبلت پیش‌بینی شده است.

برخی‌ها نیز ادعا کرده‌اند که اندازه این تبلت بعد از باز شدن، به 13 یا 15 اینچ خواهد رسید.

همچنین آیپد تاشو یا تبلت تاشو اپل از فناوری 5G برای اتصال سریع‌تر به اینترنت پشتیبانی خواهد کرد.

البته شاید تا سال 2020 و یا حتی 2021 نیز شاهد عرضه چنین محصولی نباشیم و باید منتظر ماند و دید که طی هفته‌ها و ماه‌های آتی، چه اطلاعاتی در این رابطه منتشر خواهد شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

30521