۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

شایعه‌تکراری و بازهم اطلاع‌رسانی همراه‌اول

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، در دنیای امروز و با گسترش فناوری های ارتباطاتی، کمتر سازمانی است که عامدانه بر اطلاع رسانی های موضوعی و مهم درنگ کند و آن را به تاخیر بیاندازد؛ چراکه این تاخیر موجبات خسارات جبران ناپذیری را بر پیکره خود آن سازمان فراهم می آورد.

بنابراین بیش از هر زمان دیگر سازمان ها می کوشند تا به طرق مختلف و استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی همچون شبکه های پیام رسان همزمان با استفاده از زیر ساخت های سنتی تر فناورانه مانند ایمیل و مانند آن کاربران خود را نسبت به موضوعی مهم آگاه سازند.

در این روزگار اما شایعات و دامن زدن به آن نیز از طریق پیام های مبهم، بر هم زدن آرامش عمومی را نشانه می روند و برخی کاربران نیز بی آنکه منشا آن ها را بررسی و عواقب را برآورد کنند باورانه، اشتراک‌گذاری‌ها را آغاز می کنند و اینگونه می شود که عده زیادی، از "هیچ" نگران می شوند.

 

برخی شایعات را باور می‌کنند! نظارت با کیست؟

از طرفی هم انگار نگران کردن جامعه و توسعه شایعه ها به لذتی وصف ناشدنی برای برخی تبدیل شده است که بیشتر از سرگرمی های فضای مجازی به دنبال بسط آن در بین مردم هستند.

یکی از این موارد، سرويس و کد افزایش مبلغ قطع میاندوره است که در خصوص آن شایعات مختلفی در فضای مجازی منتشر شد و به دنبال آن نگرانی هایی برای برخی کاربران که آن ها نیز شایعات را باور کردند، ایجاد کرد.

شایعه در این باره چند ماه است که ادامه دارد و هیچ نظارتی روی این قبیل شایعات ظاهرا وجود ندارد!

جالب اینجاست با وجودی که اپراتور نیز بارها در این خصوص اطلاع رسانی کرده اما هنوز این شایعات و باورهای اشتباه ادامه دارد، مانند این هشدار که: مراقب کد جعلی #117*10* باشید!

آیا هیچ نهاد ناظری بر اینگونه شایعات وجود دارد؟ خسارات ناشی از آن متوجه کیست؟

 

شایعه بستانکاری از اپراتور!

شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و به مشترکان همراه اول اعلام کرده این اپراتور مبالغی را از آن ها اضافه دریافت کرده که بدون اطلاع‌رسانی در حال بازگرداندن مبالغ به صورت مکالمه است و مشترکان نیز می‌توانند برای دریافت اضافه پرداخت قبوض خود کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع را شماره گیری کنند تا از اپراتور بستانکار شوند!

این شایعه در اردیبهشت ماه نیز از سوی اپراتور شفاف سازی شد که کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع فقط برای افزایش اعتبار در میان دوره است و موجب بستانکاری مشترکان نمی‌شود.

در این اطلاعیه اعلام شد، حساب همه کاربران همراه اول کاملا برخط است و اگر مشترکی به هر دلیل، اضافه پرداخت داشته باشد، این مبلغ بلافاصله به حساب بستانکاری او منظور شده و نیازی به گرفتن کد خاصی در این مورد نیست.

اما با این حال بازهم این شایعه دست به دست شد و کاربرانی را نگران کرد که موضوع واقعا چیست آیا اپراتور به آن ها بدهکار است و قبض بعدی خود را نباید بپردازند یا نتیجه چه می شود.

 

اطلاعیه همراه اول در مورد سرويس و کد افزایش مبلغ قطع میاندوره

همراه اول امروز نیز با انتشار اطلاعیه ای، یکبار دیگر با توضیح اینکه موضوع مطرح شده از اساس صحت ندارد و مشترکان باید قبوض میان دوره یا پایان دوره خود را پرداخت کنند، به این شایعه خاتمه داد.

همراه اول در این اطلاعیه به مشترکان اعلام کرد: کد ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع فقط سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی را بالا می برد.

 

کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» موجب بستانكاری مشترکان نمی شود

پيرو انتشار مطالب نادرستی در شبکه‌های اجتماعی با موضوع بازپرداخت وجوه دریافتی از مشترکان خطوط دائمی همراه اول از طریق قبوض، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد که کد «ستاره ۱۰ ستاره ۱۱۷ مربع» صرفا برای بالا بردن سقف قطع میان دوره مشترکان دائمی بوده و موجب بستانكاری مشترکان نمی شود.

همراه اول تاکید کرده بديهى است كه اين سرويس براى ايجاد تجربه بهتر براى مشتركان دائمى در ميان دوره بوده و تسويه حساب قبوض با هر ميزان مصرف در پايان دوره الزامى است.

اين اطلاعيه مي افزايد: حساب كليه كاربران همراه اول كاملا برخط است و اگر مشتركی به هر دليل، اضافه پرداخت داشته باشد، اين مبلغ بلافاصله بحساب بستانكاری وی منظور می شود و نيازی به گرفتن كد خاصی در اين خصوص نيست.

همراه اول در پایان تاکید کرده مشترکان برای کسب اطلاعات صحیح به درگاه‌های رسمی اپراتور مراجعه کنند.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

18069