۱۴۰۳ سه شنبه ۲۷ شهریور

صندوق نوآوری و شکوفایی همچنان پیش قدم در حوزه فناوری های نوین

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، امروزه در اکثر کشورهای پیشرفته جهان، نام مراکزی به عنوان عاملان تحول در اقتصاد دیجیتالی به چشم می خورد. نقش این مراکز در شکوفایی و رشد بازارهای نوین به حدی نمایان شده که تبدیل به الگویی در سراسر جهان شده است.بی تردید شرایط همکاری و بسترسازی انجام شده توسط این مراکز، زمینه را برای خلاقیت علاقه مندان و متخصصان یک کشور فراهم می آورد.
در ایران نیز صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته است با دیدگاه جامع و روشن مدیران خود، شرایط ایده آلی را برای تقویت هرچه بیشتر بخش استارتاپی کشور فراهم کند.
از جمله اقدامات درخشانی که این نهاد دولتی در سالجاری انجام داده است، میزبانی از جامع ترین دوره آموزش مهارت محور اینترنت اشیا کشور در تابستان است.این دوره با همکاری ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، مرداد و شهریور امسال در حال انجام است و بیش از 50 نفر از جوانان مستعد و با انگیزه کشور در حال یادگیری، در این دوره ها هستند.
ایجاد فضای استارتاپی و کارگروهی، محیطی کاملا آرام و بدون دغدغه برای تیم های حاضر در این بوت کمپ شکل گرفته که زمینه را برای کار عملیاتی و مفید فراهم کرده است.
در پایان این دوره، برنامه ای برای ارائه محصولات نمونه خروجی از عملکرد تیم ها به سرمایه گذاران و شتابدهنده های معتبر کشور تدارک دیده شده است تا ماحصل این تلاش دو ماهه، تشکیل شرکت های خلاق و محصولات دانش بنیان برای افتخار آفرینی کشور ایران باشد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

19158