۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

رتبه‌های برتر «دانشمندان جوان» و «قهرمانان پیوستگی»

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، کاظم قلم چی واقف و متولی بنیاد علمی آموزشی قلم چی(وقف عام) در همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های تک رقمی بنیاد قلم چی در کنکور سراسری 98، از رتبه های برتر به عنوان دانشمندان جوان یاد کرد و گفت: هریک از این دانش آموزان برتر، قهرمانان پیوستگی هستند و هرکدام، از خانواده و قشرهای مختلف جامعه اند که با تلاش و سخت کوشی به موفقیت رسیده و زندگی عبرت آموزی دارند و می توانند الگو و الهام‌بخش برای دیگران باشند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم که رتبه های برتر حاضر در این همایش، برخی حتی ترازهای بالای 7 هزار دارند که با در نظر گرفتن استانداردهای جهانی و آزمون بین‌المللی پیزا‌ که برای ارزیابی دانش‌آموزان صورت می گیرد، لقب نابغه و دانشمند برای آنان اغراق آمیز نیست.

واقف و متولی بنیاد قلم چی با اشاره به مدیران استارتاپ هایی مانند اسنپ، تپ‌سی، مکتب‌خونه و کافه بازار که در این رویداد حاضر بودند و همچنین مسعود تاج فرد رتبه تک رقمی کنکور سال 82 که هم اکنون به عنوان کارآفرین در داخل ایران اقدام به راه اندازی استارتاپ کرده و کارآفرینی پیشه کرده است، آن ها را نیز نابغه و افتخارات کشور خواند و تاکید کرد: رویکرد این همایش نیز بر تلاش نخبگان و حضور آنان در کشور و خدمت به آن است.

 

 

وی ضمن تقدیر از حسین زارعی امند پزشک متخصص قلب و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ساری و همچنین رستگار رحمانی جراح و متخصص مغز و اعصاب که در سال های گذشته از رتبه های برتر کشوری بنیاد قلم چی بودند و با وجود سختی های بسیار در مسیر زندگی و تحصیلشان، توانستند با تلاش و اراده به مدارج بالای علمی دست یابند، به عنوان الگوهای تاثیر گذار یاد کرد.

وی با تاکید بر نقش مهم پدران و مادران در موفقیت فرزندان، خطاب به دانش آموزان برتر به صراحت گفت: شما به هر درجه و مقامی که رسیدید باید همواره به پدر و مادرتان با هر جایگاه اجتماعی و شغلی که دارند افتخار کنید چون همواره در مسیر آموزش و رسیدن به قله موفقیت، همراهتان بوده اند.

واقف و متولی بنیاد قلم چی همچنین با بیان اینکه، کار در دوران دانشجویی موجب کسب مهارت های زندگی است، به رتبه های برتر تک رقمی توصیه کرد پس از ورود به دانشگاه، دروس سال نخست را جدی گرفته، استادان را قضاوت نکنند حتی اگر بر این باورند که استادی نسبت به استاد دیگر برتر است، به هیچ بهانه ای در دانشگاه غایب نشوند تا همچنان در قله باقی بمانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما انسان ها می توانیم تلاش کنیم و از شکست نهراسیم و همه لایق قهرمان بودنیم و باید ثابت کنیم که فرزندان انسان های موفق نیز می توانند به موفقیت و قله ها دست یابند.

لازم به یادآوری است همایش علمی تجلیل از نخبگان و رتبه های زیر 10 بنیاد قلم چی در کنکور سراسری 98، پنجشنبه 24 مرداد 98، در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

21608