۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

اهمیت پلتفرم های اینترنت اشیا در فرآیندهای یک کسب و کار

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از مرکز تحقیقات اینترنت اشیا، اینترنت اشیا تداعی گر سیل عظیمی از داده های پراکنده و بی ساختار برای تولید کنندگان است که تحلیل، یکپارچه سازی و استفاده بهینه آن، از مهم ترین بخش های یک کسب کار به شمار خواهد آمد. وظیفه این کار پیچیده، بر عهده پلتفرم اینترنت اشیا است که به عنوان قلب تپنده یک کسب کار مبتنی بر اینترنت اشیا ایفای نقش می کند.

مهندس هادی تایانلو مدرس بخش پلتفرم اینترنت اشیا در خصوص چالش های موجود در این حوزه گفت: یکی از مهمترین موارد قابل توجه در پیاده سازی پلتفرم ها استفاده از زیر ساخت های آماده در لایه های مختلف است که به دلیل تحریم ها، امکان استفاده از آنها در داخل کشور میسر نیست و در واقع تنها راه حل این مشکل، سرمایه گذاری دولت و شرکت ها به منظور ایجاد زیر ساخت های تک منظوره و قابل یکپارچه سازی برای تسهیل فرآیند تولید پلتفرم اینترنت اشیا است.

در بخش آموزش پلتفرم بوت کمپ اینترنت اشیا، شرکت کنندگان علاوه بر درک مفهوم پلتفرم، نقش و جایگاه پلتفرم در پروژه های اینترنت اشیا، انواع پلتفرم ها و مقایسه آن‏ها، به صورت عملیاتی نحوه رجیستر کردن حسگرها در پلتفرم، دریافت داده و عیب‏یابی را فرا می گیرند تا با توجه به آموزش های داده شده، بتوانند سناریوهای خود را با استفاده از رایج ترین پلتفرم های متن باز دنیا پیاده سازی کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

46157