۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی یکشنبه 17 شهریور

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: سامسونگ موبایل بلاکچین ساخت 

سامسونگ یک نسخه بلاکچین از موبایل پرچمدار «گلکسی نوت ۱۰» را ساخته که به مشتریان اجازه می دهد ارزهای مجازی مانند بیت کوین را به موبایل هایشان منتقل کنند.

موبایل «KlatynPhone » که با همکاری پیامرسان «کاکائو» ساخته شده، سخت افزار یکسانی با گلکسی نوت ۱۰ دارد و با همان قیمت عرضه می شود؛ اما نرم افزار زیربنای آن از اپلیکیشنهای بلاکچین و یک کیف پول ارز مجازی پشتیبانی می کند.

به نوشته وال استریت ژورنال، موبایل«KlatynPhone » فقط در کره جنوبی عرضه می شود اما سامسونگ به پرسشها درباره زمان عرضه و بازارهای هدف این محصول پاسخی نداده است.

..................

 

خبر: نخستین جراحی قلب از راه دور توسط یک ربات انجام شد! 

یک پزشک هندی برای اولین بار در دنیا عمل جراحی قلب را از فاصله ۳۲ کیلومتری با بیمار و با کمک یک ربات انجام داد.

این جراحی روی بیمارانی انجام شد که مبتلا به تصلب شرایین(آترواسکلروزیس) بودند، شرایطی که رسوب چربی در رگ‌های خونی، جریان خون را محدود می‌کند.

در این جراحی منحصر به فرد از راه دور از یک ربات به نام "CorPath GRX" استفاده شد که تحت کنترل جراح، یک ابزار کوچک به نام استنت(یا اصطلاحا فنر) را برای باز کردن رگ‌های خونی به کار گرفت.

این ربات توسط شرکتی به نام کوریندوس(Corindus) ساخته شده است. این عمل جراحی بخشی از جنبش جدیدی به نام "تله‌مدیسن" یا طب از راه دور محسوب می شود.

این جراحی رکورد شکن توسط دکتر تجاس پاتل(Tejas Patel) رئیس و مدیرعامل موسسه قلب و عروق مداخله‌ای Apex در احمدآباد گجرات هند و از یک ایستگاه مخصوص در محل کار وی انجام شد.

این ایستگاه از طریق اینترنت پر سرعت به ربات متصل می‌شود؛ همچنین در اتاق عمل دوربین‌هایی وجود دارد که به پاتل زوایه دید جامعی برای پیگیری جراحی می‌دهد.

..................

 

خبر: «کامیون برقی» تسلا در راه است!

الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا به فالوئرهای توئیتری خود اعلام کرد وانت الکتریکی این شرکت احتمالا در نوامبر رونمایی می شود.

اطلاعات چندانی از این وسیله نقلیه منتشر نشده و ماهیت آن همچنان مرموز است؛ تسلا فقط اشاره کرده این وانت قابلیت های حمل بار خودرویF-۱۵۰ فورد و عملکرد پایه پورشه ۹۱۱ را دارد.

رقبایی مانند شرکت «ریویان» نیز مشغول تولید وانت های الکتریکی هستند و نمونه اولیه F-۱۵۰ فورد نیز بدون شک قابلیت های جالبی دارد.

..................

 

خبر: هدست جدید TCL سینما را به خانه می آورد!

شرکت چینی TCL در نمایشگاه IFA2019 از یک هدست رونمایی کرد که در حقیقت عینکی هوشمند با نمایشگر است که جلوی چشمان کاربر قرار می گیرد.

این گجت در حقیقت یک عینک هوشمند با نمایشگرOLED است که جلوی چشمان کاربر قرار می گیرد و او را فریب می دهد تا تصور کند در سینما نشسته است.

TCL محصول خود را بسیار کوچک و به اندازه یک عینک درآورده که روی آن یک فیلتر پولاریزه نیز وجود دارد؛ صوت مربوط به محتوای نمایشی در این عینک نیز از طریق بلندگوهایی پخش می شود که روی هر بازو قرار می گیرند و هدست به وسیله یو اس بی سی به یک موبایل TCLهمخوان با این موارد متصل می شود.

این شرکت ادعا می کند این گجت فقط برای استفاده خانگی نیست و فرد می تواند هنگام حرکت یا حتی زمانی که در قطار نشسته نیز از آن استفاده کند.

دو نمایشگری که جلوی چشمان کاربر قرار می گیرد، به اندازه ای مات هستند که فرد بتواند به راحتی یک فیلم را تماشا کند اما اطراف آن همه چیز نیمه شفاف است.

بنابراین اگر فرد در یک قطار نشسته باشد و فردی به او نزدیک شود، از موقعیت خود کاملا آگاه خواهد بود.

..................

 

خبر: نخستین زنی که روی ماه قدم می‌گذارد!

«ژانت اپس» یکی از 13 فضانورد زن در آژانس هوانوردی ناساست که ممکن است نخستین زنی باشد که به ماه می‌رود.

در حال حاضر ناسا به عنوان بخشی از برنامه جدید این آژانس در حال تدارک یک مأموریت به نام آرتمیس است که قرار است طی آن نخستین زن جهان تا سال 2024 به ماه برود.

اپس با بیان اینکه که از قرار گرفتن در لیست زنان فضانورد ناسا برای مأموریت آرتمیس خوشحال است، اظهار داشته که امیدوار است مأموریتش برای نسل جدید مهندسان و دانشمندان زن الهام بخش باشد.

وی یکی از نامزدهای فضانورد انتخاب شده از بین حدود 3500 نفر متقاضی برای بیستمین گروه فضانوردان انتخابی ناسا در سال 2009 بشمار می‌رود که در 29 ژوئن 2009 به مرحله نهایی رسیدند.

نظرات : 0

ثبت نظر

12378