۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی پنجشنبه 28 شهریور

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: فیس‌بوک از دو محصول جدید رونمایی کرد! 

فیس‌بوک از دستگاه‌های جدید خود با نام های پورتال(Portal)، پورتال تی وی(Portal TV) و پورتال مینی(Portal mini) رونمایی کرد.این دستگاه‌ها شامل یک مدل ۱۰ اینچی ، نسخه مینیاتوری و دستگاهی است که تلویزیون‌ها را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد با هر کسی در جهان به صورت تصویری صحبت کنند.

دستگاه پورتال تی وی احتمالا توجه کاربران بسیاری را به خود جلب خواهد کرد چراکه آنها می‌توانند توسط این دستگاه که اندازه آن همانند یک نت‌پد است، تلویزیون خانه خود را به یک صفحه نمایش هوشمند تبدیل کرده و توسط آن با دوستان خود در سراسر جهان مکالمه تصویری برقرار کنند.

کاربران می‌توانند از طریق کابل HDMI پورتال تی‌ وی را  تلویزیون متصل کنند و پس از آن با کمک دوربین ۱۲۰ درجه تعبیه شده درون آن با هر فرد مکالمه تصویری برقرار کنند.

توسط این دستگاه‌ها کاربران نه فقط می‌توانند با دوستان و آشنایان خود مکالمه تصویری برقرار کند بلکه می‌توانند از دیگر مزیت‌های این دستگاه‌ها شامل پخش موسیقی، تماشای تصاویر گالری، به اشتراک گذاشتن ویدیو با جلوه‌های واقعیت افزوده و بررسی این موضوع که چه کسی پشت درب خانه آنهاست، بهره مند شوند.

دستگاه پورتال مینی مجهز به یک صفحه نمایش ۸ اینچی با کیفیت اچ دی و دستگاه پورتال مجهز به یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی با کیفیت اچ دی است.

..................

 

خبر: تلسکوپ جدید ناسا از رازهای جهان پرده برمی‌دارد! 

ناسا در حال ساخت یک تلسکوپ پیمایشی مادون قرمز گسترده (WFIRST) است که اندازه گیری‌های آن به کشف معمای انرژی تاریک و پرده‌برداری از رازهای دیگر جهان کمک می‌کند.

طبق گفته کارشناسان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL)، کشف ماهیت انرژی تاریک یکی از دلایل اصلی ساخت  تلسکوپ WFIRST است؛ بشر با درک بهتر انرژی تاریک، درک بهتری از گذشته و تحولات آینده جهان خواهد داشت.

تلسکوپ نقشه‌برداری میدان باز فروسرخ که به اختصار WFIRST نامیده می‌شود، یک رصدخانه فضایی فروسرخ متعلق به ناسا است که در سال ۲۰۱۰ توسط کمیته نقشه‌برداری دهه‌ای وابسته به شورای پژوهش ملی ایالات متحده آمریکابه عنوان اولویت اصلی در اخترشناسی در دهه آینده پیشنهاد شد.

این تلسکوپ دارای یک آینه اولیه است که قطر آن 2.4 متر است، اندازه آن با اندازه هابل  برابر می‌کند، اما قدرت تصویربرداری آن 100 برابر بیشتر از هابل است.

..................

 

خبر: تشخیص سریع سرطان پوست با کمک یک ابزار دستی 

دانشمندان ایرانی موسسه فناوری استیونز، ابزار جدیدی ابداع کردند که می‌تواند به تشخیص سریع و کم‌هزینه سرطان پوست کمک کند.

شاید نهایتا بتوان این فناوری را در یک ابزار دستی به کار گرفت تا تشخیص سرطان پوست به سرعت و بدون نیاز به استفاده از چاقوی جراحی صورت بگیرد.

این فناوری می‌تواند تعداد بافت‌های غیرضروری را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پژوهشگران در این فناوری، از پرتوهای موج کوتاهی استفاده کردند که معمولا در تلفن‌های همراه و اسکنرهای امنیتی فرودگاه‌ها از آنها استفاده می‌شود.

هزینه‌ تهیه این ابزار احتمالا کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود؛ این فناوری تقریبا مشابه ابزارهای بزرگنمایی است که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند و نسبت به ابزار تصویربرداری مبتنی بر لیزر که کندتر و سنگین‌تر هستند و دقت کمتری دارند، ارزان‌تر است.

از آنجا که پرتوهای کوتاه‌موج به پوست نفوذ می‌کنند، اسکنرها می‌توانند تصاویری سه‌بعدی از تومورها ارائه کنند و با راهنمایی جراحان، نیاز به بافت‌برداری همراه با آزمون و خطا را کاهش دهند.

این ابزار می‌تواند طوری تنظیم شود که تصاویر را به صورت خودکار تفسیر کند و اطلاعات تشخیصی مهم را بدون نیاز به آموزش اپراتور فراهم کند.

با استفاده از این ابزار، نیازی نیست که بیماران تا مدت زیادی منتظر نتایج بررسی باشند و می‌توانند در صورت لزوم، به پزشک متخصص مراجعه کنند.

..................

 

خبر: انقلابی جدید در عرصه باتری‌های لیتیومی

شرکت گرافن (Graphene Corporation) که در حوزه کسب‌وکار نانویی در لندن فعالیت دارد، اعلام کرد که باتری لیتیمی با استفاده از گرافن تولید کرده است که می‌تواند انقلابی در باتری‌ها ایجاد کند به طوریکه طول عمر و ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد.

این باتری از ظرفیت انرژی بالایی برخوردار بوده و زمان شارژ آن بسیار کوتاه است. استفاده از این فناوری در باتری‌های تلفن‌های همراه، موجب افزایش ۴۵ درصدی چگالی انرژی و کاهش ۶۰ درصدی زمان شارژ می‌شود.

این فناوری کاربردهای مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به خودروهای برقی، ادوات ذخیره انرژی و تلفن‌های هوشمند اشاره کرد.

..................

 

خبر: رونمایی از مانیتوری با قابلیت نمایش همزمان صفحه دو دستگاه!

کمپانی اچ پی (HP) از یک مانیتور منحنی اولترا واید رونمایی کرد که می‌تواند صفحه دو دستگاه مجزا را به طور همزمان نمایش دهد.

این مانیتور ۴۳.۴ اینچی که S۴۳۰c نام دارد، واضح‌ترین یا زیباترین نمایشگر خارجی موجود نیست اما از چندین ویژگی جالب توجه برخوردار است.

می‌توانید دو دستگاه را به طور همزمان از طریق USB-C به این نمایشگر وصل کرده و صفحه هر دو را در کنار هم نمایش دهید؛ درست مثل این که دو مانیتور ۲۴ اینچی در یک مانیتور ادغام شده باشند.

همچنین به لطف پردازنده نمایشگر و نرم افزاری به نام HP DeviceBridge می‌توانید فایل‌ها را فقط از طریق کشیدن (drag) و رها کردن (drop) بین دو سیستم منتقل کنید؛ این فایل‌ها از طریق اتصالات USB-C به نمایشگر از دستگاهی به دستگاه دیگر منتقل می‌شوند. این نمایشگر از رزولوشن ۴K و نرخ تازه سازی تصویر ۶۰ هرتزی برخوردار است.

S۴۳۰c قادر به نمایش ۹۹ درصد طیف رنگی فضای sRGB بوده و حداکثر روشنایی آن به ۳۵۰ نیت می‌رسد؛ صفحه آنتی گلر (Anti-Glare) آن به کاربر کمک می‌کند تا تحت نورهای شدید بتواند صفحه را راحت‌تر ببیند.

نظرات : 0

ثبت نظر

72442