۱۴۰۳ یکشنبه ۰۶ آبان

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 10 مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: آغاز سفر تلسکوپ ناسا با یک بالن! 

ناسا تلسکوپی را به بالاترین نقطه جو زمین پرتاب کرده که می‌تواند با استفاده از فناوری خاصی که نور ستارگان را جذب می‌کند، سیارات مشابه زمین را از ارتفاع حدود  ۳۸۱۰۰ متر مورد بررسی قرار دهد.

این تلسکوپ که ساخت دانشگاه ماساچوست در لوول(UMass Lowell) است، با استفاده از یک بالن هلیومی به اندازه زمین فوتبال، از روستای فورت سامنر در نیو مکزیکو به فضا پرتاب شد.

بالن باید آنقدر بزرگ ساخته می‌شد که بتواند این تلسکوپ را که وزن آن حدود ۶۸۰ کیلوگرم، طول آن ۴.۲ متر و پهنای آن حدود ۰.۹ متر است، با خود حمل کند.

تلسکوپ پیکچر- سی(PICTURE-C)، یک ابزار قابل استفاده مجدد است که می‌تواند چندین ساعت در بالاترین نقطه جو باقی بماند و سپس با کمک چتر نجات روی زمین فرود بیاید.

ناسا این پروژه را با ۵.۶ میلیون دلار سرمایه آغاز کرده و امیدوار است که تلسکوپ تا سال آینده با تصاویر بسیاری به زمین بازگردد و به پژوهشگران در بررسی‌های خود کمک کند.

از آنجا که این تلسکوپ، روش جدیدی را برای بررسی فضا ارائه می‌دهد، ممکن است این پروژه، به کشف اجرام دیگری در فضا و در سیارات مشابه زمین منجر شود.

..................

 

خبر: سطل خودران هوشمند زباله ها را بیرون می برد! 

یک شرکت انگلیسی سازنده وسایل خانگی هوشمند به نام رِزی(Rezzi)، سطل زباله رباتیکی تولید کرده است که کار بیرون گذاشتن زباله‌ها را به طور خودکار انجام می‌دهد.

سطل زباله "اسمارت‌کن"(SmartCan)، به یک اپلیکیشن متصل می‌شود تا کاربر بتواند آن را برای ایستادن کنار خیابان و بازگشتن به خانه تنظیم کند.

کاربران می‌توانند روز و ساعت بیرون بردن سطل را در اپلیکیشن مشخص کنند تا سطل در زمان مشخص شده، به صورت خودکار زباله‌ها را بیرون ببرد.

شرکت رزی در نظر دارد اسمارت‌کن را تا اواخر سال آینده به بازار عرضه کند.

..................

 

خبر: امکان شناسایی افراد از پشت دیوار با وای فای! 

سیستم جدید وای فای که توسط یک محقق ایرانی در دانشگاه سانتا باربارا کالیفرنیا ابداع شده، XModal-ID نام دارد که با بررسی تصاویر ویدئویی قبلا ضبط شده از راه رفتن افراد شاغل و حاضر در منازل یا محل کار به درک و دانش بالایی از الگوهای حرکتی انسان ها دست یافته است.

این سیستم مبتنی بر وای فای با مدل سازی سه بعدی الگوهای راه رفتن افراد با دقت بالایی قادر به شناسایی هر فردی است که در فاصله ای نسبتا دور و در پشت دیوارها در حال حرکت است.

اگر این سیستم حضور اشخاص را تشخیص دهد، پیام هشداری را برای افراد از قبل مشخص شده ارسال می کند.

سیستم یادشده با دریافت اطلاعات ۱۴۸۸ فایل ویدئویی موفق به شناسایی افراد مشکوک با دقت ۸۴ درصد شده است.

از جمله کاربردهای این فناوری متمایز کردن سریع اهالی یک منزل از اشخاص ناشناس از طریق ثبت الگوهای حرکتی افراد مجاز با استفاده از فناوری مدل سازی سه بعدی ویدئویی است.

..................

 

خبر: تولید خودروی رباتیکی که خرید می کند! 

شرکت خودروساز آلمانی EDAG اتومبیل رباتیک جدیدی به نام سیتی بوت تولید کرده که علاوه بر حمل و نقل سرنشینان قادر به تسهیل انجام امور روزمره و همچنین پاسخگویی به سوالات سرنشینان است.

این خودرو در بدو راه اندازی به سرنشینان خود سلام کرده و می گوید سلام، من سیتی بوت هستم و آینده حرکت در شهرها در دست من است؛ از پاسخگویی به سوالات احتمالی شما خوشحال می شوم.

این خودروی شش چرخ، از امکانات تفریحی و چندرسانه ای برای سرگرم کردن کودکان نیز برخوردار بوده و امکان تغییر در نحوه چینش صندلی ها و فضای داخلی کابین آن نیز وجود دارد.

خودروی یادشده به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته قابل استفاده بوده و از سوخت هیدروژنی در کنار باتری های برقی برای حرکت استفاده می کند.

با توجه به طراحی ماژولار می توان ابعاد این خودرو را هم تغییر داد تا از آن در قالب ون، کامیون، خودروی دونفره شهری و غیره استفاده شود.

مدل های کوچک تر این خودرو می توانند با چهار چرخ حرکت کنند.

سیتی بوت همچنین می تواند با خودروهای دیگر هوشمند ارتباط برقرار کند؛ سیستم های سفارش و پرداخت آنلاین هم برای این خودرو پیش بینی شده است.

..................

 

خبر: سیستم عامل جدید مایکروسافت برای سرفیس ۲ نمایشگره 

همزمان با انتشار اخباری در مورد عرضه مدل های جدید لپ تاپ های سرفیس مایکروسافت، خبر می رسد این شرکت قصد دارد سیستم عامل جدیدی به نام ویندوز ۱۰ ایکس را نیز در دسترس علاقمندان قرار دهد.

این سیستم عامل برای مدلی از سرفیس در نظر گرفته شده که دارای نمایشگری دوگانه بوده و در حال حاضر اسم کد سنتائوروس برای آن در نظر گرفته شده است.

ظاهرا این سیستم عامل قادر به اجرای برنامه ها و اپلیکیشن ها به طور همزمان در دو بخش جداگانه نمایشگرهاست.

نظرات : 0

ثبت نظر

30097