۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 8 آبان

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

 

خبر: رونمایی سامسونگ از لپ‌تاپ‌های جدید گلکسی‌بوک با نمایشگرهای QLED

در جریان مراسم افتتاحیه کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ، این شرکت از دو لپ‌تاپ ویندوزی جدید با نام‌های گلکسی بوک فلکس و گلکسی بوک یون رونمایی کرد.

گلکسی بوک یون در مقایسه با فلکس سبک تر بوده و برای فعالیت های حرفه ای تر تولید شده است؛ سامسونگ مدعی است این دو لپ تاپ نخستینلپ تاپ های جهان با نمایشگرهای واقعی QLED محسوب می شوند بنابراین وضوح و شفافیت بصری منحصر به فردی دارند.

هر دو لپ تاپ در دو مدل با نمایشگرهای ۱۳.۳ و ۱۵.۶ اینچی تولید می شوند و دقت هر دو ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و شفافیت آنها برابر با ۶۰۰ نیتس (واحد اندازه گیری شفافیت تصویر) است؛ در هر دو مدل از پردازنده های نسل دهم اینتل (آیس لیک برای فلکس و کامت لیک برای یون) استفاده شده است.

حداکثر رم قابل نصب روی این لپ تاپ ها برابر با ۱۶ گیگابایت بوده و امکان نصب حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی بر روی آنها وجود دارد؛ البته حافظه و رم یون را می توان با نصب حافظه اس اس دی و رم DDR۴ باز هم بیشتر کرد.

روی مدل های ۱۵.۶ اینچی همچنین از پردازنده گرافیکی MX۲۵۰ جی فورس استفاده شده است.

ضخامت مدل های ۱۳.۳ اینچی و ۱۵.۶ اینچی به ترتیب ۱۲.۹ و ۱۳.۱ میلیمتر بوده و وزن آنها هم به ترتیب ۰.۹۷ و ۱.۵۷ کیلوگرم است؛ مدل های فلکس از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر هم برخوردارند.

..................

 

خبر: ابداع ربات مینیاتوری برای ساخت ایستگاه فضایی در ماه و مریخ! 

محققان دانشگاه MIT رب ربات های جدیدی ابداع کرده اند که قابلیت انجام فعالیت های مختلف از ساخت هواپیما گرفته تا خانه روی زمین را دارند.  

ماشین های V شکل که "BILL-E" نامیده می شوند، دو بازوی مینیاتوری دارند که می توانند سازه های مختلف را بسازند.

این ربات ها برای حرکت از نقطه ای به نقطه دیگر بدنه خود را باز و بسته می کنند.

به گفته محققان می توان از این سیستم برای ساخت یک ساختمان کامل به خصوص در محیط های نامساعد مانند فضا یا ماه و مریخ استفاده کرد.

ایده اصلی ساخت ربات مذکور آن است که دیگر نیازی به حمل ساختارهای از قبل سرهم بندی شده از زمین به فضا نباشد تا ربات ها بتوانند در فضا سازه مورد نظر را بسازند.

..................

 

خبر: شکایت واتس‌اپ از رژیم صهیونیستی به دلیل جاسوسی 

فیس بوک از شرکت "NSO Groupe" برای هدف گرفتن ۱۴۰۰ کاربر پیام رسان واتس‌اپ بوسیله یک جاسوس افزار شکایت کرده است؛ "NSO Groupe" یک شرکت مستقر در منطقه تحت تسلط رژیم صهیونیستی است که جاسوس افزار تولید می کند.

جالب آنکه به گفته فیس بوک این شکایت، نخستین نمونه قانونی در نوع خود است؛ فیس بوک اعلام کرده "NSO Groupe" با استفاده از یک شکاف امنیتی در اپلیکیشن واتس اپ قوانین مختلف از جمله قانون کلاهبرداری و سوء استفاده رایانه در ایالات متحده را زیرپا گذاشته است.

ویل کاتارت مدیر واتس آپ نیز در بیانیه ای نوشت که این بد افزار حداقل ۱۰۰ فعال حقوق بشر، روزنامه نگار و شهروند در سراسر جهان را هدف گرفته و از آنها جاسوسی کرده است.

"NSO Groupe" نیز در همین رابطه بیانیه ای منتشر کرد و هرچند به طور مستقیم هک کردن واتس اپ را رد نکرد اما اعلام کرد با این اتهامات مقابله می کند.

فیس بوک در این شکایت خواستار آن شده تا دسترسی "NSO Groupe" به سرویس ها و سیستم های فیس بوک قطع شود و همچنین تقاضای غرامت کرده است.

..................

 

خبر:  شیشه سخت فلزی هم ساخته شد! 

محققان آمریکایی ماده فلزی شفافی ابداع کرده‌اند که می‌توان از آن برای ساخت صفحه نمایش‌های فوق سخت برای تلفن‌های همراه و شیشه‌های ضدگلوله برای خودروها استفاده کرد.

این ماده که از منیزیم و آلومینیومی به نام اسپینل(spinel) ساخته شده، به مراتب سخت‌تر و سبک‌تر از شیشه‌های ضدگلوله است.

محققان ادعا می‌کنند که می‌توان از آن برای محافظت از وسایل نقلیه و کابین خلبان در هواپیما و همچنین در فضاپیماها و ماهواره‌ها استفاده کرد.

از این ماده می‌توان برای ساخت لنزهای ضدخش برای دوربین‌ها و صفحه نمایش‌های نشکن تلفن‌های همراه استفاده کرد؛ همچنین می‌توان از این شیشه شفاف در لیزرهای نظامی و تجهیزات مادون قرمز نیز استفاده کرد.

این ماده که ساخت آن ۱۰ سال طول کشیده است با تحت فشار قرار دادن یک نانوپودر در حین گرم کردن آن برای ایجاد یک تکه خالص از کریستال اسپینل ایجاد می‌شود؛ سپس می‌توان به این ماده با روشی مشابه با خاک رس سنتی شکل داد.

..................

 

خبر: عینک هوشمندی که ساعت بدن را تنظیم می‌کند!

شرکت آلمانی اوسرام(Osram) اخیرا از عینک‌های خود به نام کرونوجی(CHRONOGY) رونمایی و اعلام کرده این عینک‌ها به کاربران در تنظیم ساعت بدنشان کمک می‌کند.

این عینک می‌تواند نوری را که روی گیرنده‌های نوری(photoreceptors) در چشم‌ها قرار دارد تنظیم کرده و به تنظیم ساعت بدن افراد کمک کند.

عینک یاد شده همراه با یک برنامه هوشمند به نام "MyCHRONOGY" عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند برای کنترل شدت و زمانبندی عینک از آن استفاده کنند.

این عینک کاربردهای متنوعی دارد؛ برای مثال افراد متناسب با شرایطشان که ممکن است کم‌خوابی، بهتر خوابیدن و بیرون آمدن از وضعیت پرواززدگی و ارتقا توان ورزشی باشد آن را تنظیم کرده و از آن استفاده کنند.

این عینک هوشمند ۳۲۹ یورویی می‌تواند تمرکز و هوشیاری فرد را افزایش دهد و عملیات تنفس کاربران را نیز بهبود بخشد؛ افراد توسط این برنامه و عینک مذکور می‌توانند زمان خواب و غذا خوردن خود را نیز تنظیم کنند که این کار باعث بهبود عملکرد آنها و همچنین بهبود وضعیت روحی آنها نیز می‌شود.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

49759