۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

نسخه جدید نرم افزار «تهران من» هفته جاری رونمایی می شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، محمد فرجود در نشست خبری سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با تشریح برنامه‌های این رویداد گفت: یکی از برنامه‌هایی که تحت عنوان برنامه تهران هوشمند اجرایی می‌شود، برگزاری این همایش است؛ در حقیقت برنامه تهران هوشمند برنامه اصلی شهرداری تهران برای حرکت به سمت شهر هوشمند است.

 

 

 

 

 
وی افزود: ما در سال 97 بیشتر درگیر برنامه ریزی و ایجاد زیرساخت برای اجرای پروژه‌های پایلوت در حوزه تهران هوشمند بودیم و امسال با تکمیل برنامه‌های اجرایی تهران هوشمند به مرحله عملیاتی رسیدیم و بر مبنای ظرفیت‌ها و نیازهای تهران، گام‌هایی برای تحقق تهران هوشمند برداشته شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران تصریح کرد: هدف اصلی این همایش که هر سال با استقبال بهتری مواجه است و همه شهرها نیز در آن حضور دارند، ایجاد محملی برای تبادل نظر و به روز شدن دانش شهرها در این حوزه است.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس تهران هوشمند در این همایش گفت: نخستین کنفرانس تهران هوشمند همزمان با سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند با مشارکت دانشگاه صنعتی امیر کبیر با هدف ارتقای سطح علمی رویداد دستیابی به روش‌های مدیریت هوشمند شهری با تکیه بر داده برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

 
وی درباره حضور استارت آپ‌ها در این همایش اظهار داشت: در این همایش فضایی برای استارت آپ‌ها ایجاد شده تا بتوانند محصولات خود را ارائه دهند و از سویی دیگر با مذاکره با سرمایه گذاران و تسهیل‌گران دولتی و خصوصی، از سوی آنان جذب حمایت کنند.
وی با بیان اینکه سیاست شهرداری ارائه داده‌های باز و مشارکت با بازیگران برای رفع مشکلات است، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ سرویس API در اختیار شرکت‌ها و استارت اپ‌ها قرار گرفته که می‌توانند اعلام کنند تا API مورد نیاز تولید شود.
وی همچنین افزود: شرکت‌های اپراتور موبایل و پرداخت نیز در این همایش حضور خواهند داشت و از خدمات و سرویس‌های خود در حوزه هوشمندسازی رونمایی می‌کنند.

 

 

 

 

 
فرجود به کافه سرمایه به عنوان یکی از برنامه‌های همایش اشاره کرد و گفت: در واقع رویداد کافه سرمایه، گردهمایی تخصصی شرکت‌ها، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی و گروهی از استارت آپ‌های برتر است که در آن نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران در یک سو و نمایندگان استارت‌آپ‌های راه یافته به رویداد کافه سرمایه در سوی دیگر، در میز اختصاصی خود مستقر می‌شوند و نمایندگان هر شرکت یا سرمایه گذار می‌تواند به استارت‌آپ‌های مورد علاقه خود پیشنهاد همکاری دهد.
وی با اشاره برگزاری نمایشگاه نیازهای فناورانه شهرداری در راستای برگزاری این همایش افزود: این نمایشگاه که در حوزه مدیریت شهری برگزار می‌شود، بر خلاف نمایشگاه‌های مرسوم که به عرضه محصولات، خدمات و توانمندی‌ها اختصاص دارند، مبتنی بر اعلام نیازهای فناورانه برگزار می‌شوند؛ به عبارتی ظرفیت‌های توسعه‌ای و نیازمندی‌های فناورانه که زیرمجموعه‌های مدیریت شهری هستند و پیشتر مستندسازی و به صاحبان فناوری، فعالان شرکت‌های فناور و دانش بنیان، استارت آپ‌ها و متخصصین این حوزه ارائه شده است، از آنان خواسته می‌شود در یک بازه زمانی مشخص نوآوری‌ها و فناوری‌های خود را در حوزه‌های مورد نیاز به برگزار کنندگان معرفی کنند.
لازم به یادآوری است سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، 18 و 19 آذرماه جاری در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

 

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

57437