۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

سفیر اتریش: منطقه پیام یکی از پایه های قدرت اقتصادی ایران است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، استفان شلتس سفیر اتریش با بیان رابطه عمیق بین دو کشور اتریش و ایران،گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از پایه های قدرت اقتصادی کشور ایران است که یکی از مزیت های آن نزدیکی به تهران است و به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای حوزه اقتصادی کشور ایران محسوب می شود.

 

 

سفیر اتریش در ایران با اشاره به ارتباط تاریخی دو کشور گفت: رابطه تاریخی دو کشور قدمتی 700 ساله دارد که می توان در یک جمله واژه اعتماد متقابل را روی این رابطه گذاشت.

وی افزود: ما هم از شرایط به وجود آمده و تحریم ها علیه ایران به شدت ناراحت هستیم اما هدفمان این است که از فرصت و زمانی که پیش روی است برای رفع هرچه زودتر تحریم ها استفاده کنیم تا شاهد برقراری ارتباط موثر برای حضور شرکت های جدید و بنگاه های اقتصادی کشور اتریش در ایران باشیم.

در ادامه این دیدار نادر ثناگومطلق مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی با  معرفی فرآیندها و برنامه های این منطقه گفت: یکی از فعالیت های اصلی در این منطقه حضور شرکت های دانش بنیان IT،ICT و صنایع انرژی سبز است که می توانیم در این راستا با کشور اتریش همکاری های خوبی را داشته باشیم.

وی همچنین منطقه ویژه اقتصادی را شاهراه ارتباطی 13 استان کشور اعلام کرد و افزود: این موضوع باعث حضور و استقبال چشمگیری از سوی سرمایه گذاران در این منطقه شده است.

بر اساس این گزارش، سفیر اتریش و هیات همراه از شرکت مادیران، ماکوفارما، پت اسکن و ترمینال مسافری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام بازدید کردند.

 


 

نظرات : 0

ثبت نظر

58909