۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه 30 آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: بارش «برف آهنی» در هسته زمین! 

گروهی از زمین شناسان چین و ایالات متحده، شواهدی پیدا کرده‌اند که نشان می‌دهد احتمالا بارش ممکن است در هسته داغ کره زمین نیز رخ دهد؛ البته این برف مانند برفی که روی سطح زمین می‌بارد، نیست.

محققان می‌گویند که این برف متشکل از تکه‌های آلیاژهای آهن است و از هسته داخلی زمین که جامد است به آرامی روی هسته بیرونی آن که مایع و جوشان است، می‌نشیند.

طبق آزمایشات انجام شده با استفاده از موادی شبیه به مواد موجود در هسته زمین، این امکان وجود دارد که آهن مذاب در قسمت تحتانی هسته بیرونی متبلور شود؛ سپس به آرامی روی هسته داخلی محکم‌تر می‌بارد.

این ماده برف مانند بافتی شبیه به دوغاب دارد که باعث کند شدن امواج لرزه‌ای می‌شود و از آنجا که این یک لایه یکنواخت نیست، ممکن است در نیمکره شرقی نازک‌تر و در غرب ضخیم‌تر باشد و سرعت‌های مختلفی را موجب شود.

محققان می‌گویند که این روند همچنین می‌تواند توضیح دهد که چرا هسته داخلی در حال رشد است.

اگر در هسته زمین «برف آهن» می‌بارد، می‌تواند در بسیاری از فرآیندهای زمینی تأثیر بگذارد، از جمله اینکه گرما و سنگ چگونه در بخش‌های مختلف حرکت می‌کنند و میدان مغناطیسی چگونه تولید می‌شود.

..................

 

خبر: ساخت ماهواره اینترنتی توسط اپل! 

یک منبع آگاه فاش کرده اپل قصد دارد ماهواره هایی کوچک به فضا بفرستد تا سرویس اینترنت را برای کاربرانش فراهم کند.

اپل به طور مخفیانه با به کارگیری گروهی از بهترین متخصصان فعال در حوزه ارتباطات، مخابرات و ماهواره در تلاش است تا به کاربران گوشی‌های آیفون امکان اتصال به شبکه جهانی اینترنت را بدون نیاز به دریافت آنتن و خدمات از سوی اپراتورها و شرکت‌های مخابراتی کشورهای مختلف فراهم آورد.

این پروژه که یکی از اولویت های تیم کوک، مدیر عامل اپل محسوب می شود، در صورت اجرایی شدن، اپراتورهای مخابراتی را برای سرویس‌دهی، آنتن‌دهی و اتصال کاربران و مشترکان به شبکه اینترنت جهانی دور خواهد زد چراکه گوشی‌های آیفون را به طور مستقیم به ماهواره های اپل متصل و ملحق می کند؛بنابراین آنها برای استفاده از هرگونه خدمات ارتباطی، نیازمند اپراتورهای خود نخواهند بود. 

اپل در کنار توسعه نسل جدیدی از ارتباطات مبتنی بر تکنولوژی بی سیم، همچنین در تلاش است تا با تکامل ماهواره‌های خود، برخی دیگر از امکانات خود همچون ردیاب موقعیت جغرفیایی کاربران، نقشه و سایر سرویس‌های مربوطه را بهبود ببخشد.

..................

 

خبر: برف نورد برقی خودش را به زمستان 2020 رساند!

یک شرکت تجاری آمریکایی از تولید برف نوردی برقی خبر داده که برای طی مسافت‌های طولانی  روی سطح پر از برف و تا حدی یخ زده مناسب است و قدرت مانور و تعادل بالایی دارد.

این برف نورد به نام «تیرولین» توسط شرکت بابسلا تولید شده و دارای هشت رشته نوار در دو طرف خود برای حفظ تعادل بر روی برف است.

روی این برف نورد دو موتور ۱۲ کیلوواتی نصب شده است؛ حداکثر سرعت این برف نورد به ۳۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و یک ترمز نیز برای متوقف کردن به موقع آن پیش بینی شده است.

برف نورد مذکور به جای فرمان مجهز به دو دسته در سمت راست و چپ خود است که یکی برای حرکت و ترمز کردن و دیگری برای گردش به راست و چپ در نظر گرفته شده است؛ وسیله یادشده برای انتقال مسافر در هتل‌های برفی یا در پیست‌های اسکی ابزاری مناسب خواهد بود.

طول این برف نورد بنا بر سلیقه سفارش دهنده می‌تواند از ۵۰ تا ۱۰۰ متر در نوسان باشد.

عرضه این محصول به بازار در سال ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد.

..................

 

خبر: خودروی پرنده هیوندایی رونمایی می شود

از جمله شرکت‌هایی که قصد دارد در CES2020 یک خودروی پرنده عرضه کند، هیوندایی کره جنوبی است.

هیوندایی در تاریخ ششم ژانویه در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۰ از خودروی پرنده خود رونمایی می‌کند که به اختصار پی ای وی نام دارد.

علاوه بر این نمونه مفهومی، هیوندای در نمایشگاه یادشده از یک خودروی خودران زمینی و یک مرکز خاص ترابری که به مسافران امکان می‌دهد بتوانند برای انتقال از مسیر مسافرت هوایی به زمینی و بالعکس آماده شوند، رونمایی می‌کند.

این شرکت کره‌ای می‌گوید طراحی وسایل نقلیه مذکور و قطب ترابری خود را با الهام از معماری و طراحی شهرهای آینده انجام می‌دهدy البته هیوندایی از ارائه جزئیات فنی بیشتر در این زمینه خودداری کرده است.

در حال حاضر بیش از هفتاد شرکت تجاری و فناوری به دنبال ساخت وسایل نقلیه پرنده هستند؛ در این میان هیوندایی با استخدام مهندسان ناسا و تأسیس زیرمجموعه ای ویژه برای حمل و نقل هوایی تلاش دارد از رقبای خود جلوتر باشد.

..................

 

خبر: زن بیونیک مجهز به تراشه و آهن ربا شد!

وینتر مارز ۳۱ ساله که به یک انسان بیونیک تبدیل شده، در دستانش تراشه هایی نصب کرده است که در را به طور خودکار برای او باز می کنند.

طی تصادفی مرگبار استخوان های پشت، مچ ها و زانوهای های یک مهندس آمریکایی شکست؛ او پس از تصادف مجبور شد ایمپلنت های پزشکی در بدنش نصب کند و از همین جا فرایند بیونیک شدن او آغاز شد.

به گفته وینتر ایمپلنت های زیر پوستش به او کمک می کنند فعالیت هار روزانه را راحت تر انجام دهد.

در حال حاضر دو میکروتراشه در بدن او نصب شده تا درها را باز و اطلاعات ارسال کند؛ علاوه برآن چراغ هایی ال ای دی در بازوها و آهنرباهایی در انگشتانش نصب شده اند.

کاسه یکی از زانوهای او با پرینتر ۳ بعدی ساخته و با جراحی نصب شده است؛ همچنین در بدنش ایمپلنتی برای جلوگیری از بارداری نصب شده است.

این عمل های جراحی سبب شد ذهنیت مارز نسبت به قابلیت هایی که می تواند به بدن خود بیافزاید، تغییر کند؛ او تراشه هایی ریز در دست چپش نصب کرد تا در خانه را برایش باز کند.

عملکرد آن شبیه دستگاه های کارتی است که تراشه های موجود در یک کارت را ردیابی می کنند یا مانند درهای اتوماتیکی که به طور خودکار افراد را شناسایی می کنند و باز می شوند.

یک تراشه دیگر در دست راست او نصب شده که حامل اطلاعات کارت تجاری او است؛ می توان با موبایل این تراشه را اسکن و جزئیات تجاری او را مشخص کرد.

بقیه تغییرات بدنی مارز شامل نصب آهنربا در انگشتانش و البته چراغ های ال ای دی در ساعد دست هایش است.

وی می گوید: ایمپلنت های من فعال هستند؛ آنها کمک می کنند قبل از آنکه مشکلی پزشکی برایم به وجود آید، نگرانی هایم را به راحتی از بین ببرم.

نظرات : 0

ثبت نظر

48956