۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

دومین رویداد استارتاپی شهر هوشمند برگزار می شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، علی شهابی دبیر علمی دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند گفت: در این رویداد ۵۴ ساعته، 8 کارگاه تجربی و آموزشی، شبیه­سازی ایجاد یک کسب و کار و ۸ ساعت پیش‌رویداد برای بیش از ۱۲۰ نفر از ایده‌پردازان، دانشجویان دانشگاه­های دولتی و آزاد اسلامی و دانش‌آموزان مدارس سمپاد پیش­بینی شده است.

شهابی مدیر دبیرخانه برنامه علمی شبکه ­های ارتباطی و حمل و نقل دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص این رویداد اظها رداشت: برای گفتمان‌سازی، مهارت­افزایی، حمایت از نوآفرینان و تسهیل زیست بوم فعالیت­ های آتی نسل­های جوان، بیست و هفتمین رویداد استارتاپی تهران را با محوریت شهر هوشمند همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند و در میان بیش از دویست نهاد مرتبط، شرکت های استارتاپی و دانش­بنیان و همچنین در معرض بازدید عموم مردم برگزار خواهیم کرد.

از نظر وی ترافیک و مشکلات حمل‌ونقل، آلودگی هوا و محیط‌زیست، مشکلات زیرساختی و... ازجمله مهم‌ترین چالش‌های مطرح‌شده در شهرهای آینده خواهند بود. برای حل این قبیل مشکلات، نهادهای مختلف ملی باید رویکردی نو و متمایز به برنامه‌ریزی شهری داشته باشند. یکی از رویکردهای اصلی حل چالش­های مطرح در حوزه برنامه‌ریزی شهری راهبردهای مرتبط با شهر هوشمند است. برای رسیدن به این مهم استفاده از نوآوری و فناوری بسیار حیاتی است و استفاده از آن را باید یک الزام برای آینده شهرها دانست. هوشمند شدن شهرهای ما حتماً رویایی تحقق­پذیر در سال­های آتی است.

این مدیر جوان دانشگاهی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی‌(ره) شهرری تنها واحد دانشگاهی در بین تمام دانشگاه‌های کشور است که  تاکنون موفق به برگزاری بیش از 30 رویداد استارت‌آپی سریالی شده و به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد فضاهای نوآورانه و جدید است تا خودباوری و انگیزه را در بین جوانان گام دوم انقلاب اسلامی افزایش دهد.

شهابی مطرح کرد: امتیاز ویژه­ای که این رویداد استارت‌آپی برای شرکت‌کنندگان دارد حضور مشتریان و ذی‌صلاحان مرتبط برای طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه است که با رجوع به تیم‌ها درخواست همکاری و مشارکت خواهند داشت و در اختتامیه نمایشگاه از ده محصول یا خدمت هوشمند آن­ها برای کمک به توسعه متوازن شهرهای ایران عزیزمان رونمایی می­کنیم.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری یادآور شد: از جمله برنامه­های دیگر ما در دومین استارت‌آپ‌ویکند شهر هوشمند حضور بیش از 20 نفر از منتورها و متخصصان فضای کسب‌وکار و ارائه مشاوره رایگان برای شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از غرفه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و ستاد توسعه فناوری­های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود.

می­ توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت ­نام در دومین استارت‌آپ‌ویکند شهر هوشمند به آدرس https://evand.com/events/27-sw مراجعه کنید.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54785