۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌سه‌شنبه 24 دی

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: عرضه کوچکترین گوشی جهان با قابلیت شارژ بالا! 

شرکت انگلیسی زانکو گوشی تلفن همراه جدیدی به نام تاینی تی ۲ عرضه کرده که آن را کوچک‌ترین گوشی جهان لقب داده است.

طول این گوشی ۶ سانتیمتر، عرض آن ۳ سانتیمتر و ضخامت آن ۱.۶۵ سانتیمتر است.

وزن گوشی تاینی تی ۲ فقط ۳۱ گرم است و از جمله امکانات آن می‌توان به سازگاری با شبکه‌های نسل سوم تلفن همراه، دوربین عکاسی با دقت ۰.۳ مگاپیکسل، بلوتوث، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، حافظه میکرواس دی، نمایشگر یک اینچی تی اف تی و نصب چند بازی روی آن اشاره کرد.

با یک بار شارژ می‌توان از این گوشی به مدت یک هفته استفاده کرد و البته باید توجه داشت که این گوشی با شبکه‌های نسل چهارم سازگاری ندارد.

..................

 

خبر: کلوچه‌های فضایی به زمین رسیدند! 

فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی موفق شدند برای نخستین بار در فضا کوکی(کلوچه) پخته و آن را با استفاده از فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به زمین بفرستند.

این کوکی‌های شکلاتی فضایی در جاذبه صفر و در اجاق گازی پخته شدند که نخستین گازی است که برای استفاده در شرایط بی‌وزنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی شده است.

خمیر این کوکی ها و اجاق گاز مخصوص، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی بوسیله فضاپیمای سیگنوس به فضا ارسال شدند و پس از پخت موفقیت‌آمیز، کوکی‌ها طی روزهای گذشته به زمین فرستاده شدند.

پخت این پنج کوکی برای جشن کریسمس در فضا انجام شد و خمیر آن از قبل تهیه شده بود.

گفتنی است شکل این کوکی‌ها به دلیل شرایط بی‌وزنی در فضا با باقی کوکی‌ها متفاوت است و قرار است پس از تجزیه و تحلیل‌های انجام شده روی آن‌ها اطلاعاتی راجع به آن ها منتشر شود.

..................

 

خبر: ابداع دستگاهی که کبد را یک هفته خارج از بدن زنده نگاه می‌دارد! 

محققان سوئیسی برای نخستین بار موفق به ابداع دستگاهی شده‌اند که می‌تواند کبد را در خارج از بدن به مدت یک هفته سالم و قابل استفاده مجدد نگاه دارد.

پژوهشگران این دستگاه نه فقط کبد را در خارج از بدن سالم نگاه می‌دارد، بلکه می‌توان از آن برای جوان سازی و احیای کبدهای آسیب دیده‌ای استفاده کرد که در صورت باقی ماندن در شرایط عادی دیگر برای پیوند مناسب نیستند.

تلاش برای تولید این دستگاه از سال ۲۰۱۵ آغاز شده و این در حالی است که قبلا پزشکان حداکثر می‌توانستند یک کبد را به مدت ۱۲ ساعت برای استفاده سالم نگهدارند.

دستگاه یادشده با تزریق اکسیژن و برخی مواد غذایی دیگر به کبد، آن را سالم و آماده پیوند نگاه می‌دارد. کبدی که در این شرایط نگهداری شود، قادر به انجام وظایف عادی کبد انسان است.

..................

 

خبر: ال‌جی برای خودروها پلتفرم هوش مصنوعی می‌سازد

ال‌جی از همکاری خود با یک شرکت آمریکایی برای عرضه یک پلتفرم هوش مصنوعی خبر داده است که با سیستم عامل وب او اس ال جی نیز سازگار است.

پلتفرم هوش مصنوعی ال‌جی با طیف گسترده‌ای از خودروهای خودران سازگار خواهد بود و می‌توان از آن برای مدیریت بسیاری از سیستم‌های داخلی خودروهای هوشمند نسل جدید نیز استفاده کرد.

این پلتفرم با کیت رفرنس هوش مصنوعی شرکت Cerence نیز همگام خواهد شد که یک دستیار صوتی برای خودروهای مختلف است.

همچنین یک سیستم هوش مصنوعی صوتی نیز ارائه می‌شود که به رانندگان امکان می‌دهد تا برای کنترل تمامی کارکردهای خودرو از صدای خود استفاده کنند. ناوبری و کنترل امکانات چندرسانه‌ای خودروها نیز به همین طریق صورت می‌گیرد.

..................

 

خبر: درمان تنبلی چشم با یک نمایشگر!

شاید درمان تنبلی چشم کودکان به زوی فقط با نگاه کردن به یک نمایشگر محقق شود.

نواسایت، یک نمایشگر مخصوص با عنوان کیورسایت(CureSight) ابداع کرده که درمان تنبلی چشم را بدون نیاز به پد برچسب‌دار انجام می‌دهد.

این نمایشگر، محتوایی انتخابی را برای تماشا به کودک ارائه می‌دهد که چشم آسیب‌دیده را مجبور به کار می‌کند و امکان استراحت چشم سالم را نیز به وجود می‌آورد.

این نمایشگر، کار خود را با نوعی فناوری انجام می‌دهد که در حال حاضر مورد توجه است؛ این فناوری، یک عینک با لنزهای آبی و قرمز است.

برجسته‌بینی آبی- قرمز، دو نسخه متفاوت از یک تصویر را ارائه می‌دهد که یکی از آنها به رنگ آبی و دیگری به رنگ قرمز است؛ معمولا از این فناوری برای تولید تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌شود که تاکنون در سینماها یا پارک‌های تفریحی شاهد آن بوده‌ایم.

در این حالت فقط یکی از دو تصویر، یک دایره تار را در بر دارد؛ نمایشگر، از یک حسگر داخلی ردیابی چشم استفاده می‌کند تا محل قرار گرفتن دایره را مشخص کند. این کار موجب می‌شود که چشم دیگر هم تحت تاثیر قرار بگیرد.

نکته خوب در مورد نمایشگر این است که طرح یا آزمایش درمانی را در بر ندارد و کودک می‌تواند فقط با نگاه کردن فیلم، به بهبودی دست یابد.

نظرات : 0

ثبت نظر

97948