۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

ماجرای گسترده‌ترین حمله سایبری به زیرساخت‌های ارتباطی کشور

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، پیش از ساعت ۱۲ روز شنبه نوزدهم بهمن، اینترنت در کشور دچار اختلال شد، به خصوص اینترنت بین‌الملل و بیشترین اختلال مربوط به اپراتورهای ثابت بود.

درباره علت این موضوع  روز گذشته سجاد بنابی نایب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که در ساعت ١١:۴۴ روز شنبه به دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد که با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌ این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است. این در حالی است که برخی از کاربران اظهار می‌کردند که این اختلال همچنان وجود دارد.

همچنین حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پستی در توییتر اعلام کرد که هکرهای اجاره‌ای، طی این حمله گسترده علیه زیرساخت‌های کشور اجرا کردند. میلیونها مبدا، میلیونها مقصد را هدف گرفته‌اند و با حمله SYN flood با نرخ ۱۸۰ میلیون PPS به دنبال اختلال سراسری در شبکه اینترنت ایران هستند. حمله دفع‌شده و دارند به دیوار می‌خورند.

لازم به ذکر است شرکت ارتباطات زیرساخت این حمله را از نوع دی دات (حمله منع سرویس) اعلام کرد که از مبدا شرق آسیا و شمال آمریکا به ایران صورت گرفت و باعث افزایش بار ترافیک بالاتر از حد نرمال به تجهیزات شبکه‌ای شد.

نظرات : 0

ثبت نظر

73121