۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌یکشنبه 27 بهمن

ICTPRESS گزارش میدهد:

خبر: ربات دوست‌داشتنی که برنامه‌نویسی به کودکان آموزش می‌دهد!

استارتاپ چینی "KEYi Tech Ltd"، رباتی سرگرم‌کننده و هوشمند ارائه داده که می‌تواند برنامه نویسی را به کودکان آموزش بدهد.

ربات کلیک‌بوت(Clicbot) می‌تواند گوش بدهد، فکر کند و حتی واکنش داشته باشد؛ این ربات که بیش از ۲۰۰ واکنش دارد، می‌تواند به عضو جدید هر خانواده‌ای تبدیل شود.

شخصیت کلیک‌بوت طوری طراحی شده که بسیار دوست‌داشتنی است و توجه همه را به خود جلب می‌کند. کلیک‌بوت علاوه بر داشتن این ویژگی‌ها، می‌تواند آموزگار خوبی هم باشد و امکان یادگیری سرگرم‌کننده را فراهم کند.

شخصیت کلیک‌بوت، بر اساس نحوه رمزگذاری آن تنظیم می‌شود؛ هر تنظیمی، ترکیب منحصر به فردی دارد که سرگرم‌کننده بودن کلیک‌بوت را برای همیشه تضمین می‌کند.

کاربر می‌تواند با سر هم کردن قطعات کلیک‌بوت، ربات خود را بسازد و جهت حرکت را برای آن مشخص کند.

کلیک‌بوت، بیش از هزار تنظیم متفاوت دارد؛ در نتیجه کاربر می‌تواند آن به صورت دلخواه برای بالا رفتن، رقصیدن، خزیدن یا حتی آوردن قهوه صبح تنظیم کند.

کلیک‌بوت، بیش از ۲۰۰ واکنش دارد که موجب می‌شوند این ربات، مانند یک حیوان خانگی به نظر برسد؛ اگر کاربر، چشم‌های آن را بپوشاند، سعی می‌کند کاربر را پیدا کند و اگر آن را در حالت شارژ قرار دهید، هیجان‌زده می‌شود.

این ربات، دو شخصیت پیش فرض هم دارد که به برنامه نویسی کاربر نیازی ندارند.

..................

خبر: هکرها به یکی از مشهورترین شبکه‌های ارز رمز دستبرد زدند!

هکرها با سواستفاده از یک آسیب پذیری، به شبکه ارز رمز «آی او تی ای» نفوذ کرده و به کل کیف پول‌های دیجیتال موجود در آن دستبرد زدند.

بنیاد IOTA که یک سازمان غیرانتفاعی اداره کننده شبکه ارز رمزی به همین نام است، از تعطیلی کل شبکه یادشده در هفته جاری خبر داده است.

نقص امنیتی در اپلیکیشن کیف پول دیجیتال IOTA به هکرها امکان داد به درون آن نفوذ کنند و ارز رمزهای کاربران را سرقت کنند. حمله یادشده در تاریخ ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۰ رخ داده، ولی هنوز سرنخی از فرد یا افراد عامل آن به دست نیامده است.

IOTA ضمن تأیید این موضوع در حساب رسمی کاربری خود در توئیتر از آغاز تحقیقات رسمی در این زمینه خبر داده و از کاربران خواسته در حال حاضر به هیچ وجه از اپلیکیشن یادشده موسوم به ترینیتی والت استفاده نکنند.

این بنیاد مدعی است فقط ۲۵ دقیقه بعد از دریافت گزارش‌هایی در مورد سرقت ارز رمزهای کاربران، وارد عمل شده و کیف پول‌های آنها را مسدود کرده است. این امر باعث شده هکرها قادر به خرابکاری‌های بیشتر نباشند.

ارزش کل ارز رمزهای کاربران IOTA بالغ بر ۱.۶ میلیارد دلار است و مشخص نیست هکرها چه مقدار از آنها را سرقت کرده اند.

..................

خبر: ارسال ۲هزار گوشی آیفون به مسافران کشتی قرنطینه شده در ژاپن!

دولت ژاپن به مسافران یک کشتی کروز که به دلیل ابتلای بیش از ۲۰۰ مسافر و خدمه آن به ویروس کرونا قرنطینه شده است، حدود ۲۰۰۰ آیفون اهدا می کند.

کشتی Diamond Princess با بیش از 2هزار مسافر و هزار خدمه قرار بود سفری خاطره انگیز را رقم بزند اما سوار شدن یک مرد ۸۰ ساله مبتلا به ویروس کرونا، Diamond Princess را به بزرگترین مرکز شیوع این ویروس در خارج از چین تبدیل کرد. از زمان اطلاع از شیوع بیماری در حدود دو هفته قبل تاکنون، این کشتی در سواحل ژاپن پهلو گرفته است؛ شیوع ویروس مرگبار در Diamond Princess به حدی زیاد است که از میان مسافران تست شده تاکنون ۳۵۵ نفر مبتلا به ویروس کرونا تشخیص داده شده اند.

دولت ژاپن برای اطلاع رسانی بهتر به این افراد و ارائه مشاوره پزشکی سریع به آنها، ۲هزار آیفون را در اختیار مسافران و خدمه قرار می دهد.

این گوشی ها از نوع آیفون 6s بوده و توسط «سافت بانک» تامین شده است. از آنجا که تعداد سرنشین بیش از آیفون ها است، در هر اتاق یا کابین خدمه از یک گوشی استفاده می شود.

دلیل ارسال آیفون هایی که اپ پزشکی جدید روی آنها نصب شده این است که گوشی های بسیاری از مسافران در کشورهایی دیگر ثبت شده و در نتیجه امکان دانلود این برنامه از گوگل پلی یا اپ استور را ندارند. مسافران با استفاده از این اپ امکان چت با متخصصان درباره امور پزشکی را دارند اما ظاهرا پس از پایان قرنطینه باید آیفون ها را به وزارت بهداشت ژاپن برگردانند.

خبر: نزدیک‌ترین سیاره گازی جوان کشف شد

محققان موسسه فناوری روچستر در فاصله ۳۳۰ سال نوری از زمین یک سیاره عظیم و جوان گازی کشف کرده‌اند که فقط ۵ میلیون سال عمر دارد و نزدیک‌ترین سیاره گازی جوان کشف شده نسبت به زمین است.

این سیاره ۱۰ برابر سنگین‌تر از مشتری است و مدار سیاره اطراف ستاره میزبانش تقریبا ۶۰۰ برابر زمین از دور خورشید است.

سیاره کشف شده ۲MASS ۱۱۵۵-۷۹۱۹ b نام گرفته و به گفته محققان ممکن است به تدریج رشد اندکی را پشت سر بگذارد و در نهایت مانند مشتری یا زحل شود.

این کشف یک روش جدید جالب برای بررسی چگونگی شکل گیری غول‌های گازی ارائه می‌دهد.

گرچه بسیاری از سیارات دیگر از طریق مأموریت کپلر و مأموریت‌های دیگر مانند آن کشف شده‌اند، اما تقریباً همه سیارات کشف شده قدیمی هستند؛ حجم این سیاره جدید ۱۰ بار بیشتر از مشتری است؛ این امر نشان می‌دهد شی آسمانی یک سیاره جوان است که هنوز فرآیند تشکیل آن تمام نشده است.

دانشمندان با استفاده از داده‌های رصدخانه فضایی گایا به این سیاره دست پیدا کرده‌اند و باور دارند این سیاره حدود ۵ میلیون سال عمر دارد و هزاران بار از خورشید جوان‌تر است.

خبر: گوگل ۹۸درصد اپلیکیشن‌های سارق پیامک را بلوکه کرد

گوگل با افزایش کنترل‌های خود بر روی فروشگاه اینترنتی پلی استور در یک سال اخیر تلاش کرده تا مانع از فعالیت اپلیکیشن‌های جاسوس و مشکوک شود و آنها را به هر نحو ممکن شناسایی و مسدود کند.

بر اساس گزارش جدید گوگل، این شرکت در سال ۲۰۱۹ توانسته ۹۸درصد از اپلیکیشن‌هایی که به پیامک‌های کاربران دسترسی می‌یافتند و سابقه تماس‌های افراد را بررسی می‌کردند، مسدود کند.

گوگل همچنین ۷۹۰ هزار اپلیکیشن ناقض سیاست‌های خود در حوزه حریم شخصی و امنیت کاربران را مسدود کرده و اجازه فعالیت آنها در پلی استور را نداده است.

این شرکت پیش از این در می سال ۲۰۱۹ از به روز کردن سیاست‌های خود برای حذف ده‌ها هزار اپلیکیشن جاسوس و سارق خبر داده بود.