۱۴۰۳ شنبه ۰۷ مهر

چالشی به وسعت ایران: #در_خانه_بیاموزیم

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بامداد، از این رو، تیم «دانش و فناوری بامداد»، بعد از 12 سال تجربه‌ی آموزش آنلاین، قصد کردیم که با ارائه مجموعه‌ای از دوره‌های آموزشی آنلاین (به شیوه وب کنفرانس) به صورت رایگان، فرصتی برای کسب یک تخصص جدید توسط جوان ایرانی فراهم کنیم، باشد که این ایام به فرصتی برای تجدید قوای تخصصی جوانان و تضمین زندگی شغلی آن‌ها پس از اتمام بحران، بدل شود. اینچنین ایده‌ی کمپین #در_خانه_بیاموزیم خلق شد.
فاز اول کمپین، از روز شنبه 24 اسفند کلید خورده و ثبت نام در این دوره‌ها از طریق صفحه bit.ly/darkhaneh و یا نشانی darkhaneh.nimkatonline.com تا پایان سال ادامه خواهد داشت. اجرای دوره‌ها از سوم فروردین 99 آغاز می‌شود.
بلافاصله با تنی چند از اساتید هیأت علمی فوق‌العاده‌ی بامداد مطرح کردیم و از سخاوت و مهربانی آنها چنان لبریز شدیم که اشک شوق در چشمانمان حلقه زد.
امروز بسیاری از آموزگاران ما در پاسخ به فراخوانِ بامداد، برای تدریس رایگان و اهدای بی‌چشمداشت تخصصشان به جوانِ مشتاقِ ایرانی، بر ما آغوش گشوده‌اند!
آن‌ها برای این لبیک، به حق‌التدریس‌های محقق نشده‌ی اسفند ماه خود نمی‌اندیشند و غم نان را که گریبان همه‌ی خصوصا آموزشی‌ها را در تمام سطوح گرفته است، به کناری می‌نهند.
از سویی دیگر و در آخرین ساعات یک شبِ مبهوتِ زمستانی، که شهر و شهروندان تلاش می‌کردند آنچه بر آن‌ها می‌رود را درک کنند، مدیرعامل شرکت #آسیاتک مهربانانه ما را در دفتر کارش در خیابان میرعماد پذیرفت و وقتی ایده‌ی #درخانهبیاموزیم را از زبان ما شنید، سخاوتمندانه وعده کرد که "تا کشور با بحران مواجه است، مرکز انتقال داده‌های آسیاتک برای ادای دین به جامعه مخاطبین، زیرساخت فنی مورد نیاز را بی هیچ چشمداشتی تأمین کند".
حالا کمپین، ستونهای استوار سه‌گانه‌اش را شناخته بود: بامداد، اساتید، آسیاتک! تبریک به ایران و ایرانی!
همه ما در سال‌ها و ماههای پیش از این بحران نفس‌گیر، سهمی از ثروت جامعه را نصیب برده‌ایم! اگر محصول یا خدمتی را عرضه کرده‌ایم، با روی گشاده‌ی همین مردم نجیب و مهربان مواجه شده و از دست آنها روزی گرفته‌ایم؛ از این روی، آن‌ها در واقع خالقان برندهایی هستند که امروز توسط ما نمایندگی می‌شوند. آری، امروز زمان همراهی ما با همان مردم است! چرا که آن‌ها، فردای عبور از بحران کرونا، کارنامه‌ی ما را ارزیابی خواهند کرد.
اکنون، شما هم می‌توانید به عنوان یک کسب و کار، یک نهاد دولتی یا عمومی و یا یک شخص، #در_خانه_بیاموزیم را حمایت کنید!


مهندس مرتضی متواضع
بنیان‌گذار مجتمع دانش بنیان «دانش‌و‌فناوری بامداد»

 

 


نظرات : 0

ثبت نظر

22817