۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

«اینترنت آلفا+» همراه‌اولِ کاربران بویژه در دوران خانه‌نشینی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، اکنون جهان با شرایطی متفاوت رو به رو شده است، شرایطی خاص که شیوه های خاصی نیز برای مراودات، تعاملات و کسب و کارها را نیاز دارد.

اگر تا همین اواخر صحبت از تجارت الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، دولت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی یا زندگی الکترونیکی بود، اما امروز دیگر همه این مباحث به صورت عملی و عینی خودنمایی کرده و زندگی همه ما بر پایه آن ها و مبتنی بر ارتباطات از راه دور و زیرساخت فناورانه بازتعریف شده است.

در این میان سازمان های خدمات رسان فناوری های نوین ارتباطاتی و اطلاعاتی از اهمیت ویژه ای برخوردارند چون شاکله اصلی این نوع از زندگی، ارتباطات فناورانه است و یکی از اصلی ترین ابزار آن اینترنت خصوصا اینترنت همراه به شما می رود؛ شبکه ای جهانی که همه کاربران را در اقصی نقاط جهان به یکدیگر متصل کرده است.

اکنون اپراتورهای ارتباطی نقش خطیر و منحصر به فردی را در راستای برقراری ارتباطات در بستر امن و با سرعت و کیفیت بالا برای همه مردم ایفا می کنند.

در کشور ما نیز اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت و ارتباطات سیار نقش مهمی دارند و در این میان همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور ارتباطات سیار که همواره در همه عرصه ها پیشرو عمل کرده است اکنون نیز در راستای توسعه شبکه ارتباطی خود اما با سرعتی فزاینده با جلب رضایت مخاطبان، می کوشد تا با اجرای مسئولیت های اجتماعی خود، بهترین سرویس ها و خدمات را حتی در شرایط قرنطینه و خانه‌نشینی مردم در دوران شیوع کروناویروس، برای اقشار مختلف جامعه بصورت شبانه روزی ارائه دهد.

همراه اول در این امتحان نیز موفق عمل کرده است؛ ارائه خدمات اینترنت پرسرعت بر لبه تکنولوژی جهانی با تنوع گسترده و بسته های اینترنتی مقرون به صرفه متناسب با هر نوع نیاز کاربران، از بسته های ساعتی گرفته تا بسته های پرمخاطب ماهانه از جمله خدمات شایان توجه این اپراتور ارتباطی است.

در ادامه این گزارش با خدمات همراه اول در حوزه اینترنت و راه های دستیابی به آن همراه با بررسی قیمت های هر کدام کاملا آشنا می شوید.

 

بسته های اینترنت آلفا+ (اینترنت حرفه ای)

بسته های آلفا+ بسته های پرسرعت نوترینو هستند. این بسته ها با سرعتی بالا امکان استفاده تخصصی و حرفه ای را از اینترنت نسل سوم و چهارم ممکن می سازند.

از اینرو کاربرانی که فایل های حجیم ارسال یا دریافت می کنند، مکالمه های صوتی یا ویدیویی در بستر اینترنت انجام می دهند، از برنامه های صوتی و تصویری اینترنتی استفاده می کنند و یا تمایل به داشتن اینترنت با سرعت بالا را دارند، می توانند از بسته های آلفا+ استفاده کنند.

این بسته ها برای همه مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده است.

باید یادآوری کنیم که برای استفاده از اینترنت حرفه ای، فعالسازی بسته آلفا+ لازم است. به عبارت دیگر استفاده از نوترینو با سرعت بالا فقط با خرید بسته اینترنت همراه اول آلفا+ امکان پذیر است.

کدهای خریداری این بسته شامل #21*100* ، #22*100* و #23*100* است.

بسته های آلفا+ به همان میزان ترافیک خریداری شده (قابل مصرف در طول شبانه روز)، دارای ترافیک هدیه شبانه هستند (قابل مصرف در بازه زمانی ۲ الی ۷ بامداد).

برای مثال بسته ماهانه یک گیگابایت به علاوه 1GB هدیه شبانه، علاوه بر یک گیگابایت ترافیک خریداری شده، یک گیگابایت نیز ترافیک هدیه دارد که در ساعات شب(۲ الی ۷ بامداد) قابل استفاده است.

 در صورتی که حجم شبانه بسته تمام شده باشد و مشترک در بازه زمانی شب (۲ تا ۷ بامداد) از نوترینو استفاده کند، ترافیک مصرفی از حجم شبانه روزی وی کاسته خواهد شد.

 

قوانین پیش از خرید و فعالسازی بسته

  • هزینه خرید بسته ها برای مشترکین دائمی روی قبض آمده و برای مشترکین اعتباری از شارژ کسر می شود.
  • برای مشترکین اعتباری مبلغ %9 مالیات ارزش افزوده در زمان فعالسازی سرویس کسر می شود.
  • قیمت هریک از بسته ها بدون احتساب مالیات است.
  • ترافیک مصرفی در صفحات منتخب داخلی با %50 تخفیف محاسبه می شود.  

  

بسته های کوتاه مدت آلفا+ 

بسته های کوتاه مدت (بسته های یک روزه و هفت روزه) فاقد تمدید خودکار (حجمی و زمانی) هستند. این بسته ها به دو صورت به پایان می رسند:

  •  
    • پایان مدت اعتبار بسته
    • پایان حجم بسته

در صورت اتمام بسته و نداشتن بسته رزرو، مصرف با تعرفه عادی محاسبه می شود و این موضوع برای موارد دیگر نیز که در ادامه به آن ها اشاره شده، صادق است.

 

بسته های ماهانه و بسته های بلند مدت آلفا+

  •  
    • برخی بسته های ماهانه دارای ترافیک هدیه صبحانت (قابل استفاده در بازه زمانی 6 صبح تا 12 ظهر) هستند. برای مثال بسته ماهانه 5 گیگابایت + 500 مگابایت هدیه صبحانت سی روزه، علاوه بر 5 گیگابایت خریداری شده، 500 مگابایت ترافیک هدیه دارد که در ساعات 6صبح تا 12ظهر قابل استفاده است.
    • سه بسته جدید ماهانه، دارای دو بخش ترافیک بین الملل و داخلی هستند. حجم این بسته ها شامل دو بخش، ترافیک داخلی (قابل استفاده در سایت ها و پیام رسان های منتخب داخلی و ترافیک بین الملل (قابل استفاده در ترافیک داخلی و بین الملل) است. به عنوان مثال بسته 5گیگابایت بین الملل + 10گیگابایت داخلی، دارای 5گیگابایت ترافیک قابل استفاده در کلیه سایت های داخلی و بین المللی و 10گیگابایت ترافیک قابل استفاده در سایت ها و پیام رسان های منتخب داخلی است.
      این بسته ها با پایان حجم ترافیک بین الملل و یا پایان مدت اعتبار(سی روز) به پایان می رسند.

بسته های ماهانه دارای رزرو خودکار هستند به طوری که هر بسته رزرو خودش است. این بسته ها در دو صورت یاد شده یعنی پایان مدت اعتبار یا حجم بسته به پایان می رسند.

با پایان یافتن بسته یکی از حالت های زیر رخ میدهد:

تمدید خودکار زمانی: این قابلیت مربوط به بسته های ماهانه است که پس از گذشت مدت زمان بسته، به صورت خودکار تمدید می شوند. مشترکین می  توانند با ارسال کد دستوری   تمدید خودکار را لغو کنند.

تمدید خودکار حجمی: با اتمام حجم بسته های ماهانه، این بسته ها به صورت خودکار تمدید حجمی می شوند حتی اگر حجم هدیه صبحانت باقی مانده باشد .
مشترکین می توانند با ارسال کد دستوری #18*100* تمدید خودکار را لغو کنند.

بسته های بلندمدت (دوماهه، سه ماهه، چهار ماهه، شش ماهه و یکساله) نیز به دو صورت پایان مدت اعتبار یا حجم بسته به پایان می رسند.

 

بسته های ساعات مشخص 

بسته های ساعات مشخص همراه اول، گروهی از بسته‌های اینترنت هستند که در بازه‌های زمانی مشخصی از شبانه‌روز، قابل مصرف و به طور همزمان با سایر بسته های اینترنت همراه اول قابل فعالسازی هستند. مشترکین با شماره گیری #331*100*  می‌توانند بسته های اینترنت ساعات مشخص را مشاهده و فعال کنند. در حال حاضر این بسته‌ها در دو نوع بسته‌های صبحانت (6 صبح تا 12 ظهر) و بسته‌های شبانت (2 تا 7 صبح) ارائه می‌شوند.

  •  
    • بسته های اینترنت ساعات مشخص برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده هستند.
    • این بسته ها فاقد تمدید خودکار حجمی یا زمانی هستند.
    • مشترک در یک زمان فقط می تواند یک بسته ساعات مشخص را فعال کند.
    • در صورت فعالسازی همزمان این بسته‌ها با سایر بسته‌های اینترنت، اولویت مصرف با بسته‌های ساعات مشخص خواهد بود.
    • مشترکین می توانند برای دریافت راهنمای بسته‌های ساعات مشخص کد #19*100*  و برای استعلام وضعیت بسته‌های ساعات مشخص کد #10*100*  را شماره‌گیری کنند.

 

بسته های نامحدود شبانه 

  •  
    • این بسته ها برای تمامی مشترکین اعتباری و دائمی قابل استفاده است.
    • بسته های نامحدود شبانه فاقد رزرو خودکار هستند.
    • مشترک در یک زمان فقط می تواند یک بسته نامحدود شبانه را فعال کند.
    • در صورتیکه مشترک یکی از بسته های آلفا+ را همزمان با بسته نامحدود شبانه فعال کرده باشد، در ساعات شبانه، اولویت مصرف با بسته اینترنت نامحدود خواهد بود.
    • مشترکین می توانند برای فعالسازی بسته های نامحدود شبانه کد #332*100*  و برای استعلام کد #10*100*  را شماره‌گیری کنند.

 

بسته های ویژه مشترکین جدید 

همراه اول به منظور افزایش رضایت مشترکین جدید، بسته های اینترنت ویژه ای به مشترکین جدید ارائه کرده است.

  •  
    • این بسته ها صرفا مخصوص مشترکین جدید (دائمی / اعتباری) هستند. منظور از مشترکین جدید مشترکینی هستند که حداکثر 30 روز از تاریخ فعالسازی سیم کارت آنها گذشته است.
    • مشترکین جدید می توانند در دوره مجاز (قبل از گذشتن 30 روز از تاریخ فعالسازی سیم کارت آنها) به هر تعدادی، از این بسته ها خریداری کنند.
    • این بسته ها قابل رزرو کردن است. در صورتی که مشترک در بازه مربوطه اقدام به رزرو یکی از بسته ها کند، پس از پایان 30 روز، امکان فعالسازی رزرو برای مشترک وجود خواهد داشت.
    • بسته ها دارای رزرو خودکار است؛ به این صورت که بسته ای با همان حجم و مدت اعتبار ولی با قیمت بدون تخفیف، رزرو خواهد شد که امکان لغو بسته رزرو از طریق شماره گیری کد #18*100*  وجود دارد.

 

رزرو بسته 

  •  
    • در صورتی که مشترک بسته  فعال آلفا+ داشته باشد، اگر اقدام به فعالسازی بسته  دیگری کند، بسته  جدید برای وی رزرو می شود. به این معنی که پس از پایان بسته فعلی یا در هنگام تمدید حجمی یا زمانی، بسته  رزرو برای وی فعال خواهد شد. بسته رزرو یک قابلیت جدید است که به مشترک امکان می دهد بسته بعدی خود را از قبل مشخص کند تا تمدید با بسته دلخواه صورت بپذیرد. مبلغ بسته رزرو در هنگام فعالسازی به حساب مشترکین دائمی منظور شده یا از میزان اعتبار مشترکین اعتباری کم می  شود. علاوه بر امکان رزرو بسته، می توان بسته رزرو شده را تغییر داده یا حذف کرد. برای تغییر بسته رزرو کافی است تا مجددا از طریق کد دستوری #100*  بسته دیگری را خریداری کرده و برای لغو رزرو نیز از کد دستوری #18*100*  استفاده کند.
    • در صورتی که بسته به اتمام برسد و تمدید خودکار زمانی یا حجمی اتفاق نیافتد یا مشترک بسته رزرو نداشته باشد، مصارف آتی اینترنت مشترک طبق جدول زیر محاسبه خواهد شد:

 

 

 

 

 

روش های خرید بسته ها 

روش خرید و پرداخت هریک از بسته ها به شرح زیر است:

 

سامانه جامع #10*

شماره گیری #32*10*

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه #100*

شماره گیری #100*

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه جامع پیامکی +9810 

ارسال عدد 32 لاتین

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

سامانه پیامکی 8080

ارسال عدد 32 لاتین

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

حساب کاربری همراه من

مراجعه به حساب کاربری «همراه من»

مشاهده بسته ها و انتخاب بسته مورد نظر

 

خرید بسته های نوترینو از درگاه ستاره اول (#1*)

 

خرید بسته نوترینو به صورت مستقیم

 در این حالت، خرید توسط مشترک فقط با یک بار مراجعه به سرشماره #1*  و واریز مبلغ بسته از طریق حساب بانکی انجام می پذیرد.

 

خرید بسته نوترینو برای دیگران

خرید برای اعضای خانواده و نزدیکان

خرید برای خود مشترک جهت استفاده روی دستگاه هایی مانند تبلت

برای مشاهده جزییات خرید بسته های اینترنت از #1* به این صفحه مراجعه کنید.

 

اطلاع از وضعیت بسته 

مشترکین می توانند با استفاده از روش های ذیل از وضعیت بسته خود، حجم باقی مانده، مهلت اعتبار و همچنین بسته رزرو خود اطلاع پیدا کنند:

سامانه جامع #10*   با شماره گیری #320*10*

سامانه #100*   با شماره گیری #10*100*

سامانه جامع پیامکی 10 و ارسال عدد 320 لاتين

سامانه پیامکی 8080 و ارسال عدد 0 لاتين

حساب کاربری همراه من و قسمت گزارش مصرف

 

بسته های اینترنت از ارزان ترین تا مقرون بصرفه ترین

مشترک می‌تواند بسته اینترنت مورد نظر خود را در مناسب ترین حالت متناسب با میزان مصرف و مقرون به صرفه انتخاب کند.

این بسته ها انواع مختلف از جمله کوتاه مدت یک ماهه، بلند مدت صبحانه، شبانه نامحدود، شبانه ویژه مشترکین جدید دارد.

مشترک می تواند مدت اعتبار بسته مورد نظر را بر اساس خواسته خود، تعیین کند که بر اساس آن این مدت می تواند یک روزه، هفت روزه، سی روزه، دو ماهه، سه ماهه، چهار ماهه، شش ماهه یا یک ساله باشد که بر اساس میزان نیاز خود آن را تعیین می کند.

در حقیقت همراه اول امکان انتخاب مدل های مختلفی را برای مشترکین فراهم کرده است که بر اساس نیاز، هر فرد بتواند بسته متناسب با مصرف خود را به صورت کاملاً مقرون به صرفه انتخاب کرده و سفارش دهد.

همچنین امکان انتخاب بسته بصورت حجمی وجود دارد که مشترک می‌تواند حجم بسته مورد نظر خود را در انواع مختلف کمتر از ۵۰۰ مگابایت، ۵۰۰ مگابایت تا ۲ گیگابایت، ۲ گیگابایت تا ۵ گیگابایت، ۵ گیگابایت تا ۱۰ گیگابایت، بیشتر از ۱۰ گیگابایت و به صورت نامحدود برگزیند.

 قیمت بر اساس هر کدام از بسته های انتخاب شده متفاوت و از ارزانترین تا گرانترین بسته قابل خریداری است.

از اینرو متناسب با نیاز هر مشترک قیمت از ۹۰۰ تومان تا ۱۶۰ هزار تومان در بازه زمانی مشخص برآورد شده است؛ اگر شما به دنبال ارزانترین بسته اینترنت پیشنهادی باشید می توانید حجم و مدت بسته را یک روزه یک گیگابایت با شبانت ۲ تا ۷ صبح انتخاب کنید که برای مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است و قیمت آن ۹۰۰ تومان است و به راحتی با کد دستوری #33111*100* رزرو می شود.

اگر مشترک مصرف زیاد داشته باشد میتواند به سراغ گرانترین بسته‌ای که باز هم مقرون به صرفه و متناسب با مصرف اوست برود به طوری که در اینجا حجم و مدت بسته ۷۰ گیگابایت یک ساله برای مشترکین دائمی و اعتباری با قیمت ۱۵۹ هزار تومان قابل ارائه است که برای خرید کافیست کد دستوری #43*100* را شماره گیری کند.

 اما با همین قیمت و برای مشترکین دائمی و اعتباری، حجم و مدت بسته دیگری هم وجود دارد و مشترک می‌تواند ۳۵ گیگابایت بین الملل یک ساله به علاوه ۷۰ گیگابایت داخلی یک ساله را انتخاب کرده و سفارش دهد که در اینجا هم به راحتی عملیات از طریق کد دستوری #1*4433*100* انجام عملیات خرید امکان پذیر است.

اما در این میان دو پیشنهاد دیگر هم برای مشترکین وجود دارد یکی کم حجم ترین حالت که در آن مشترک می‌تواند حجم و مدت بسته را به این شکل انتخاب کند که از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح ۳۰ روزه ۴۵۰ گیگابایت در نظر گرفته شده است؛ مشترکین دائمی و اعتباری به قیمت ۱۹۹۰۰ تومان به راحتی از طریق کد دستوری #33232*100* می‌توانند نسبت به سفارش و تهیه این بسته اینترنتی با سرعت بالا اقدام کنند.

در حالت دیگر همراه اول پرحجم ترین بسته را برای مشترکینی که استفاده زیاد دارند در نظر گرفته است که در این حالت حجم و مدت بسته ۷۰ گیگابایت یک ساله برای مشترکین دائمی و اعتباری با قیمت ۱۵۹ هزار تومان ارائه می شود و آن ها می‌توانند از طریق کد دستوری #43*100* اقدام کرده و بسته مورد نظر خود را سفارش دهند.

بدیهی است در همه این موارد به محض سفارش بسته و بررسی توسط همراه اول ظرف کمتر از یکی دو دقیقه بسته اینترنتی برای مشترک رزرو و قابل استفاده خواهد بود.

کاربران برای بررسی انواع بسته ها (70 بسته) و قیمت مربوط به هر کدام، متناسب با نیاز خود، به این صفحه: https://mci.ir/notrino-plans مراجعه کرده و جدول مربوطه را شامل سطوح مختلف مشاهده، بررسی و نسبت به تهیه بسته اینترنت مورد نظر خود اقدام کنند.

 

اینترنت همراهی متناسب با الگوی مصرف

در این طرح فوق العاده که برای استفاده هموطنان خصوصا در این روزهای خانه نشینی بهترین ویژگی محسوب می شود، به هریک از مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول بسته اینترنت مختص وی (متناسب با الگوی مصرف) با قیمتی مقرون به صرفه پیشنهاد می شود.

 

هدف رو بزن

در طرح اینترنت همراهی به هریک از مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول بسته اینترنت متناسب با الگوی مصرف وی از نوع آلفا+ با سرعت بدون مرز، با قیمتی مقرون به صرفه ارائه می شود.

مشترکین همراه اول می توانند با شماره گیری #62*100* بسته اینترنت همراهی خود را مشاهده و پس از تایید، آن را فعال کنند.

بسته رزرو بسته های اینترنت همراهی، بسته آلفا+ 30 روزه با حجم 2 گیگابایت به قیمت 13,900 تومان است. مگر آنکه مشترک اقدام به رزرو و یا خرید بسته دیگر و یا لغو تمدید خودکار کرده باشد.

پس از اتمام حجمی یا زمانی بسته، محدودیتی در تعداد دفعات خرید مجدد بسته همراهی در همان ماه وجود ندارد. حتی مشترک می تواند پیش از اتمام بسته اینترنت همراهی در حال مصرف، بسته هدف موجود در #62*100* را رزرو کند.

بسته های اینترنت همراهی، هم شامل مشترکین فعلی است و هم مشترکین جدید و مشترکینی که به شبکه همراه اول ترابرد می کنند را شامل می شود.

بسته پیشنهادی به مشترکین بنا به الگوی مصرف آنها به صورت ماهانه به روز می شود.

برای استعلام بسته های اینترنت همراهی، مشترکین می توانند کد #10*100* را شماره گیری کنند.

مبلغ بسته اینترنت برای مشترکین اعتباری، از اعتبار مشترک کسر و برای مشترکین دائمی، در صورتحساب دوره منظور میشود.

مشترکین می توانند بسته اینترنت همراهی و مکالمه همراهی را به صورت همزمان فعال کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

89857