۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی چهارشنبه 20 فروردین

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: عرضه موبایل تاشوی سامسونگ در ۲ نسخه 

سامسونگ قصد دارد موبایل «گلکسی تاشو» جدید را با دو گزینه حافظه داخلی عرضه کند تا به این ترتیب دستگاه برای طیف وسیع تری از مشتریان جذاب و قابل خرید باشد.

طبق گزارش های جدید سامسونگ، علاوه بر نسخه ای با حافظه ذخیره ۵۱۲ گیگابایت، یک نسخه دیگر از دستگاه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود.

این درحالی است که موبایل «گلکسی فولد» اولیه فقط با حافظه ذخیره ۵۱۲ گیگابایتی و قیمت ۱۹۸۰ دلار در آمریکا عرضه شد.

تاکنون گزارش های مختلفی درباره نسخه جدید گلکسی فولد منتشر شده اما به نظر می رسد این مورد از بقیه قابل قبول تر باشد.

نخستین بار بلومبرگ در گزارشی جدید اعلام کرد سامسونگ مشغول تولید دو موبایل با نمایشگر تاشو است. یکی از این دستگاه ها موبایل گلکسیZ Flip بود که اخیرا عرضه شده است. اما دستگاه دیگر هنوز معرفی نشده است.  بلومبرگ در گزارش خود ادعا کرده بود این دستگاه مانند هوآوی میت ایکس تا می شود.

..................

 

خبر: هوش مصنوعی ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد 

برنامه‌نویسان رایانه مدعی شدند هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از اشعه ایکس، خیلی سریع‌ افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ را تشخیص دهد.

این برنامه که توسط شرکت Zegami ساخته شده، عکس اشعه ایکس قفسه سینه بیماران را بررسی می‌کند و با سرعت بیشتری در تشخیص مبتلایان به ویروس کرونا عمل می‌کند.

شرکت زیگامی با استفاده از اطلاعات بنیادی مرتبط با دانشگاه آکسفورد، موفق به توسعه این مدل یادگیری ماشین شده که با بررسی عکس اشعه ایکس قفسه سینه افراد، به ابتلا آنها به ویروس کرونا پی می‌برد.

محققان این پژوهش تأکید می‌کنند، هوش مصنوعی در صورتی که به طیف وسیعی از تصاویر اشعه ایکس قفسه سینه بیماران دسترسی داشته باشد، می‌تواند ویروس کرونا را به طور گسترده مورد بررسی قرار دهد.

..................

 

خبر: تسهیل تنفس بیماران کرونایی با ربات اکسیژن هوشمند!

شرکت دانمارکی اوتوماتیک(O2matic) با همکاری بیمارستان هیدور(Hvidovre) یک ربات اکسیژن تولید کرده است که می‌تواند اکسیژن رسانی را برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بهبود بخشد.

این ربات می‌تواند مقدار صحیحی از اکسیژن را به بیماران منتقل کند و این موضوع باعث محدود شدن ارتباط مستقیم کادر درمانی با بیماران مبتلا به بیماری کووید-۱۹ می‌شود و بنابراین خطر آلودگی کاهش می‌یابد.

پزشکان از رباتیک اوتوماتیک برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ استفاده کردند و نتایج خوبی نیز از استفاده از این ربات گرفتند.

بر این اساس، رئیس پایتخت دانمارک ۴۰ ربات اکسیژن برای استفاده در بیمارستان‌های منطقه سفارش داده است.

..................

 

خبر: تولید دستگاهی ارزان برای ضدعفونی کردن تلفن همراه!

با توجه به ضرورت ضدعفونی مرتب گوشی در شرایط شیوع ویروس کرونا، یک شرکت تجاری دستگاه ارزان قیمتی را بدین منظور تولید و عرضه کرده است.

این دستگاه که دارای یک محفظه کوچک است، بعد از قرار گرفتن گوشی در درون خود اشعه ماوراء بنفش را به آن می تاباند تا تمامی باکتری ها و ویروس ها از روی گوشی پاک شوند.

دستگاه یادشده می تواند گوشی هایی با نمایشگرهایی با ابعاد حداکثر ۶.۵ اینچ را در خود جای دهد. زمان ضدعفونی نیز به انتخاب کاربر ۵، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و هر چقدر این زمان بیشتر شود، کیفیت ضدعفونی افزایش می یابد.

با توجه به اینکه در روش یادشده از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، آسیب سخت افزاری به تلفن همراه وارد نمی شود. این دستگاه با نام  intelliARMOR UV Shield فقط ۳۰۰ گرم وزن دارد و شارژ آن از طریق پرت یو اس بی صورت می گیرد.

..................

 

خبر: فرود موفقیت‌آمیز دراگون و بازنشستگی نخستین نسخه این فضاپیما!

کپسول باری دراگون (Dragon) شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) توانست با موفقیت از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شده و به زمین بازگردد.

این کپسول حاوی بیش از چهار هزار پوند محموله از تجهیزات علمی و سایر تجهیزات ایستگاه فضایی بین‌المللی بود.

در این محموله‌ها موش زنده آزمایشگاهی، سلول‌های گیاهی رشد یافته در ایستگاه فضایی و مجموعه‌ای از دیگر آزمایش‌های تحقیقاتی بیولوژیکی و دارویی به چشم می‌خورد.

این موش‌های آزمایشگاهی که به زمین آمدند، به عنوان بخشی از تحقیقات ژاپنی‌ها راجع به چگونگی بیان ژن در سلول‌های حیوانات است که ممکن است پس از پرواز طولانی مدت دستخوش تغییرات شوند. محققان در نظر دارند چگونگی پاسخگویی موش‌ها به گرانش جزئی را مورد مطالعه قرار دهند. نتایج این مطالعه می‌تواند برای آماده‌سازی بشر برای سفرهای فضایی طولانی مدت مفید باشد.

همان طور که از اسم این کپسول مشخص است، کپسول باری "دراگون CRS-۲۰" بیستمین ماموریت تحویل بار به فضا بود که طی یک قرارداد چندین میلیارد دلاری با ناسا، توسط شرکت اسپیس ایکس به اجرا درآمد.

بنا بر اعلام شرکت اسپیس ایکس، دراگون‌های آینده این شرکت قادر خواهند بود، خود به ایستگاه فضایی متصل شوند و برای اتصال آن‌ها نیازی به بازوی رباتیک نیست.

به این ترتیب با انجام موفقیت‌آمیز این ماموریت، شرکت اسپیس ایکس نخستین نسخه از فضاپیمای دراگون خود را بازنشسته می‌کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

67681