۱۴۰۳ شنبه ۰۷ مهر

تمهیدات بهداشتی سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های سراسری

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سازمان سنجش  آموزش کشور، با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات آن برای کشور و به تبع آن نظام آموزش عالی، دستورالعمل‌های بهداشتی با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مجری آزمون‌های سراسری ابلاغ شده است و مقرر شد این شرایط خاص را مد نظر قرار دهند و تمهیدات لازم به منظور ایجاد محیطی امن برای برگزاری مطلوب آزمون‌ها را فراهم کنند که در ذیل به تعدادی از آنها اشاره می شود:

 


۱- به منظور مساعدت بیشتر به داوطلبان، تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون‌ها در سال ۱۳۹۹ افزایش داشته است.

۲- عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت.

۳- عوامل اجرایی در طول زمان برگزاری آزمون با رعایت فاصله بهداشتی و با ماسک و دستکش به اجرای آزمون خواهند پرداخت.

۴- یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت که تخصص‌های لازم را داشته باشد، تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره‌های بهداشتی در حوزه فعالیت کند.

۵- مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

۶- انتخاب سالن آزمون، با گنجایش مناسب در نظر گرفته شده و صندلی‌ها با فاصله ۱۶۰سانتیمتر از هم، چیده شده است.

۷- با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن درب و پنجره‌ها و ... اندیشیده شده است.

۸- محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان، به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامتگذاری شده است و داوطلبان می‌بایست روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

۹- حوزه و همه تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون، ضدعفونی می‌شود.

۱۰- استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و درمانگاه‌های شهرستانها، در روز‌های برگزاری آزمون و حوزه‌های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

47228