۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۲۵ مرداد

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: توسعه سریعترین اینترنت جهان با سرعت ۱۷۸ ترابیت بر ثانیه! 

محققان انگلیسی ادعا می‌کنند سریع ترین اینترنت جهان را توسعه داده اند؛ با چنین سرعتی می‌توان کل آرشیو فیلم های شبکه نت فلیکس را در چند ثانیه دانلود کرد.

گروهی از محققان به رهبری پژوهشگران کالج لندن با استفاده از آمپلی فایرها شیوه انتقال اطلاعات توسط نور در فیبرهای نوری را ارتقا دادند و به رکورد ۱۷۸ ترابیت در ثانیه دست یافتند؛ چنین سرعتی حدود ۳ میلیون بار سریع تر از متوسط اینترنت خانگی در انگلیس به حساب می آید.

چنین سرعت پهنای باندی از نسل آینده اینترنت پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب خودروهای خودران و زیربنای شهرهای هوشمند را می توان به راحتی به شبکه‌های اینترنت ۵G موبایل متصل کرد.

برای ثبت رکورد، محققان از طیف رنگی وسیع تری برای انتقال سریع اطلاعات(در مقایسه با فیبرهای نوری) استفاده کردند تا پهنای باند را بیشتر کنند.

برای آزمایش سرعت گالدینو بیت های تولید شده در رایانه را یک یک به حلقه فیبر نوری ارسال کرد. 

در این طرح برای ایجاد سرعت بالا، آمپلی فایرهایی برای تقویت توان سیگنال ساخته شد که در صورت اجرای تجاری این طرح، حداقل در هر ۲۵مایل به یک آمپلی فایر نیاز است. این بدان معناست که سرعت بسیار بالای ثبت شده در آزمایش (که معادل ۱۷۸ میلیون مگابیت برثانیه است) حدود ۲.۸ میلیلیون بار سریع تر از سرعت ۶۴ مگابیت برثانیه ای اینترنت خانگی در این کشور است.

مزایای اجتماعی چنین طرحی بسیار واضح است، اینترنت سریع برای همه افراد کارآمد است و البته بهره وری اقتصادی را ارتقا می‌دهد.

..................

 

خبر: لباس فضایی جدید ناسا توسط یک ایرانی ساخته شد 

نیکی اشعری مهندس ایرانی الاصل دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو یک لباس فضایی جدید برای ناسا طراحی کرده است که می‌تواند فضانوردان را در شرایط ریزگرانش سالم نگه دارد و در واقع این لباس فشار منفی می‌تواند به کاهش اثرات مخرب قرار گرفتن در شرایط بی‌وزنی کمک کند.

این لباس گرانشی سیار، فشارهای منفی به پاهای فرد پوشنده وارد می‌کند و خون را در آنجا به جریان می‌اندازد؛ اما ممکن است چرایی این مساله برای شما سوال باشد و تعجب کنید. در پاسخ باید گفت که روی سیاره زمین، وقتی که ما ایستاده ایم، نیروی جاذبه بر ما اعمال می شود و سیستم گردش خون ما خون بیشتری را به سمت پاها می کشد و سیستم عروقی ما چون انتظار این را دارد، تلاش می کند آن را کاهش دهد، حال چه نیروی جاذبه باشد چه نباشد.

این در واقع یکی از دلایلی است که وقتی ساعت های طولانی می خوابیم، سردرد می گیریم، زیرا تورم به سبب اجتماع مایعات به راحتی در مغز ما ایجاد می شود.

بنابراین محققان کاری کرده اند که از طریق تولید یک نیروی واکنش زمینی مصنوعی، اثرات مضر ناشی از ریزگرانش مانند کاهش تراکم عضلات و استخوان به حداقل برسد.

این لباس انعطاف پذیری لازم را به فضانوردان برای انجام وظایف مورد نظر خود در هنگام مستقر شدن در یک فضاپیما می‌دهد و از آنجا که این لباس می‌تواند در طول فعالیت‌های روزانه پوشیده شود، خدمه آسیب کمتری می بینند.

با این لباس، فضانوردان می توانند ضمن انجام وظایف روزمره خود، آزادانه در ایستگاه فضایی معلق شوند. این لباس فضایی با یک سیستم خلاء سیار کار می کند که تحرک کامل و کنترل توسط کاربر را تضمین می کند.

..................

 

خبر: رباتی که زخم‌ها را از درون درمان می‌کند!

محققان چینی از تولید نوعی ربات زیستی برای ترمیم زخم‌های خطرناک از درون بدن خبر داده اند؛ این اختراع جدید نیاز به جراحی های پرهزینه را برطرف می‌کند.

ربات زیستی جدید تولیدی چینی ها قادر به چاپ سلولهای جدید روی سلول‌های زخمی و آسیب دیده است و این کار را از درون بدن انجام می‌دهد.

ربات یادشده که عملکرد و شیوه حرکتی مشابه با مارها دارد، از طریق شکم به درون بدن تزریق می‌شود و با حرکت به سمت محل زخم، سلول‌های جدید را به بخش آسیب دیده می‌چسباند.

ربات یادشده، نازک و باریک است و می‌تواند خود را تا بزند تا از حجمش کاسته شود؛ بازوهای این ربات مجهز به جوهرهای زیستی هیدروژلی هستند و به نرمی حرکت می‌کنند.

در حال حاضر آزمایش ربات مذکور روی بدن انسان آغاز شده تا میزان کارآیی آن مشخص شود؛ البته در بررسی‌های صورت گرفته سرعت تکثیر سلول‌های پیوندی این ربات روی زخم‌ها قابل قبول بوده است.

..................

 

خبر: هوآوی حق امتیاز موبایل تاشو ثبت کرد!

هوآوی حق امتیاز یک موبایل تاشو همراه قلم را ثبت کرده است.

مهم ترین ویژگی این موبایل تاشو یک قلم هوشمند و نمایشگری کوچک و باریک در سمت راست نمایشگر اصلی است.

هرچند بخش نمایشگر کوچک و ماژول دوربین کمی حجیم است، اما در کل بخشی از دستگاه که نمایشگر تاشو دارد، نازک است؛ جالب آنکه هیچ دکمه فیزیکی روی دستگاه دیده نمی‌شود.

..................

 

خبر: رونمایی از ابرخودروی هیدروژنی با حداکثر سرعت ۲۲۱ مایل بر ساعت!

شرکت خودروسازی آمریکایی «هایپریون» به تازگی از یک ابرخودروی هیدروژنی رونمایی کرده که بدون نیاز به سوختگیری می‌تواند مسافت هزار مایل را طی کند.

این خودرو که XP-۱ نام دارد، می‌تواند در ۲.۲ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت XP-۱ بیش از ۲۲۱ مایل بر ساعت اعلام شده و تنها خروجی اگزوز آن بخار آب است.

خودروی فناورانه مذکور پس از یک دهه تلاش توسعه یافته و دارای چهار چرخ متحرک است؛ داخل کابین XP-۱  یک نمایشگر لمسی خمیده ۹۸ اینچی به راننده امکان می‌دهد با حرکات دست خودرو را کنترل کند. از سوی دیگر شیشه خودرو  طوری طراحی شده که دور آن پیچیده شده و  منظره ای ۳۶۰ درجه از فضای بیرون فراهم می کند.

از آنجا که XP-۱ با هیدروژن حرکت می کند، در مقایسه با خودروهای بنزینی سر و صدای کمتری دارد؛ سوختگیری آن نیز فقط چند دقیقه طول می‌کشد. این درحالی است که شارژ یک خودروی تسلا چند ساعت طول می کشد. قرار است XP-۱ در ۲۰۲۲ میلادی وارد مرحله تولید شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

46471