۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی شنبه ۱۲ مهر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: مشخصات آیفون ۱۳ فاش شد! 

گزارشی جدید مشخصات آیفون ۱۳ و آیفون SE۳ را فاش کرده است؛ تمام دستگاه‌های سری آیفون ۱۳ به فناوری تشخیص چهره و ۵G مجهز هستند.

طبق توئیت راس یانگ از شرکت DSCC، مدل های آیفون ۱۳ با نمایشگرهایی در ابعاد سری ۱۲ ساخته می شوند؛ همچنین هر ۴ دستگاه این سری دارای پنل هایی قابلیت لمسی یکپارچه (Y-Octa) دارند.اندازه دقیق دستگاه های این سری عبارتند از: آیفون ۱۳ با نمایشگر ۵.۴۲ اینچی، آیفون ۱۳ با نمایشگر ۶.۰۶ اینچی، آیفون ۱۳ پرو با نمایشگر ۶.۰۶ اینچی و آیفون ۱۳ پرومکس ۶.۶۷ اینچ.هر چند تمام مدل ها پنل نمایشگر او ال ای دی دارند اما تامین کننده آنها مختلف است. به عنوان مثال شرکت سامسونگ پنل های نمایشگر برای پرومکس و مدل کوچک تر را می سازد.

از سوی دیگر ال جی دیسپلی، پنل هایی برای تمام مدل های آیفون (به استثنای نسخه رده بالا) تهیه می کند. همچنین شرکت BOE نمایشگر برای آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ استاندارد را فراهم می کند.

همچنین هر چهار دستگاه مجهز به فناوری ProMotion (رفرش ریت بالا) هستند؛ اما مدل پرو مکس با فناوری LTPO عرضه می شود که رفرش ریت آن متغیر و مانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا است.

در کنار این موارد آیفون ۱۳ استاندارد مجهز به تنظیمات دوربین پشتی ۲ تایی است و ۲ مدل پرو، تنظیمات دوربین پشتی سه تایی دارند.

تمام دستگاه های سری آیفون ۱۳ به فناوری FaceID و ۵G مجهز هستند؛ علاوه بر آیفون ۱۳، مشخصات آیفون SE نیز فاش شده است.

طبق این گزارش آیفون مذکور در بهار ۲۰۲۲ میلادی عرضه می شود و دارای نمایشگر ال سی دی ۶.۰۶ اینچی خواهد بود که در شرکت شارپ یا JDI ساخته می شوند.

پشت آیفون SE دو دوربین نصب می شود و احتمالا از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می کند. جالب آنکه در این نسخه از آیفون از فناوری Touch ID نیز استفاده می شود.

..................

 

خبر: ترامپ داروی آزمایشی کرونا دریافت کرد 

دونالد ترامپ که به کووید ۱۹ مبتلا شده، قبل از انتقال به بیمارستان یک آنتی بادی ترکیبی دریافت کرده که هنوز در مرحله آزمایش بالینی و تایید نشده است.

این داروی آزمایشی در حقیقت یک کوکتل آنتی‌بادی است که در آن دو یا چند آنتی‌بادی تولید شده در آزمایشگاه با یکدیگر ترکیب شده‌اند و پزشکان معتقدند علاوه بر کاهش سطح ویروس کرونا در بدن بیمار، علائم بیماری را نیز کاهش می‌دهد.

شرکت فناوری زیستی آمریکایی Regeneron این دارو را تولید کرده که هم اکنون در مرحله آزمایش بالینی است؛ تاکنون هیچ مقام قانونگذاری بهداشتی آن را تایید نکرده است.

شرکت «رجنرون» روز سه شنبه اعلام کرده بود داروی مذکور با ویروس مقابله می‌کند و همچنین علائم ابتلا به کووید ۱۹ را در بدن بیمارانی کاهش می‌دهد که در بیمارستان بستری نشده‌اند.

به گفته این شرکت زیست فناوری کوکتل آنتی‌بادی مذکور روی افرادی کارآمدتر است که هنوز بدنشان واکنش ایمنی نسبت به بیماری تولید نکرده است.

با این وجود برخی از کارشناسان سوالاتی درباره استفاده رئیس جمهور از یک داروی تایید نشده مطرح کرده‌اند.

البته تاکنون نتایج این داروی آزمایشی موفقیت‌آمیز بوده است. ۲۷۵ نفر از شرکت کنندگان در آزمایش بالینی پس از دریافت آن، وضعیت مساعدتری داشتند.

..................

 

خبر: آزمایش ماه‌نورد مینیاتوری توسط ناسا

ناسا به دنبال آزمایش یک ماه نورد مینیاتوری برای استفاده در سطح تنها قمر زمین است تا از این طریق بر شتاب تحقیقات علمی خود بیفزاید.

ماه نورد جدید ناسا کیوب روور نام گرفته و توسط شرکت استروبوتیک تولید شده است. آزمایش این ماه نورد تازه در مرکز فضایی کندی ناسا صورت می گیرد.

کیوب روور پلتفرمی سیار برای استفاده از ابزار علمی برای بررسی سطح ماه خواهد بود. تولید این ماه نورد با همکاری دانشگاه کارنگی ملون صورت گرفته و یکی از سبک‌ترین ماه‌نوردهای موجود در جهان لقب گرفته است. وزن این ماه نورد فقط چهار کیلوگرم خواهد بود.

آزمایش این ماه نورد طی هفته های آینده نقاط ضعف و قوت آن را مشخص می‌کند؛ سیستم ناوبری و استقامت و پایایی این ماه نورد هم طی این مدت مشخص می‌شود.

انتظار می رود از این ماه نورد برای شناسایی منابع آب در کره ماه نیز استفاده شود. تحقق این هدف باعث تسریع در برنامه های ناسا به منظور استقرار طولانی مدت در کره ماه می‌شود.

..................

 

خبر: شناسایی ویروس کرونا با ربات ردیاب بمب!

استارت آپ کالیفرنیایی ربات ردیاب بمب را به دستگاهی برای ردیابی ویروس کرونا با بررسی نفس افراد تبدیل می‌کند.

یک استارت آپ کالیفرنیایی مشغول تبدیل یک ربات بمب یاب به ردیاب ویروس کرونا به وسیله استنشاق بو است که سریع‌تر از روش تست معمولی عمل می‌کند.

شرکت کونیکو اعلام کرد ربات کونیکوی این شرکت می‌تواند ترکیبات VOC را در نفس افراد شناسایی کند؛ به گفته کارشناسان این ترکیبات در بدن افراد مبتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

این ربات ردیاب بو شبیه یک بشقاب پرنده و مجهز به تراشه‌ای است که بوی خاصی را ردیابی می‌کند؛ پس از ردیابی بوی مذکور چراغ‌های ربات برای هشدار روشن می‌شوند.

این دستگاه کاربردهای مختلفی دارد و می‌توان از آن در صنایع هتلداری، سرگرمی، حمل ونقل، لجستیک، دفاعی و صنایع غذایی استفاده کرد.

در اصل این ربات با همکاری ایرباس برای شناسایی مواد منفجره در هواپیما و فرودگاه توسعه یافته اما شرکت کونیکو آن را طوری تغییر داد تا ترکیبات مرتبط با ویروس کرونا در نفس افراد را شناسایی کند.

..................

 

خبر: ابداع فیبرهای الکترونیکی برای رصد وضعیت تنفس!

محققان دانشگاه کمبریج از تولید نوعی فیبر الکترونیک با استفاده از چاپگرهای سه بعدی خبر داده‌اند که می‌توان از آنها به عنوان حسگر برای کنترل وضعیت سلامت و بهداشت افراد استفاده کرد.

این حسگرهای فیبری تولید شده با چاپگر سه بعدی تا حدی کوچک هستند که با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند.

این فیبرها در قالب حسگرهای تنفسی قابل حمل نیز قابل استفاده بوده و از آنها می‌توان برای تولید حسگرهای ارزان قیمت دیگری نیز با کاربردهای گوناگون استفاده کرد.

برای تولید این حسگرهای از جنس فیبر از پلیمرهای نیمه هادی از جنس نقره استفاده می‌شود. قطر این پلیمرها فقط چند میکرومتر است که ۱۰۰ برابر باریک‌تر از موی سر انسان است. با نصب این حسگر روی ماسک‌های طبی می‌توان از آن برای کنترل نحوه تنفس افرادی که بیماری‌های تنفسی دارند، استفاده کرد.

از جمله موارد قابل کشف با این حسگرها می‌توان به تنفس سریع، تنگی نفس و سرفه اشاره کرد که هر یک می‌توانند نشانه‌ای از ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف باشند.

همچنین می‌توان این حسگرها را روی ماسک‌های طبی مختلف و از جمله ماسک N۹۵ نصب کرد تا از نشت یا عدم نشت آنها مطمئن شد و در صورت نشت این ماسک‌ها را تعویض کرد تا جلوی ابتلای پزشکان، پرستاران و غیره به بیماری‌های خطرناکی مانند کرونا گرفته شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

94524