۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

GOLDEN NEWS / خبرهای طلایی ‌چهارشنبه ۱۲ آذر

ICTPRESS گزارش میدهد:

 

 

 

 

خبر: افشای اطلاعات صدهزار بیمار آمریکایی در فضای آنلاین! 

سرور یک شرکت آمریکایی، ۱۰۹ هزار فایل اطلاعات و سوابق پزشکی هزاران بیمار آمریکایی که برخی از آنها نیز کودک هستند را در فضای آنلاین فاش کرده است.

شرکتی به نام ان تریتمنت(nTreatment) که سوابق بیماران بخش خدمات درمانی را نگهداری می‌کند، با کلمه رمز سرور ابر خود را محافظت نکرده است.

در یکی از سرورهای این شرکت حدود ۱۰۹ هزار فایل از جمله یادداشت‌های پزشک، نتایج آزمایش‌های طرف سوم، اسناد بیمه همراه اسناد داخلی شرکت ذخیره بوده است. تقریبا همه این اطلاعات حساس با استفاده از یک مرورگر وب قابل بررسی بود.

مشخص نیست اطلاعات مذکور از چه زمانی در فضای آنلاین فاش شده است؛ شرکت ان-تریتمنت اعلام کرده نشت اطلاعات را به قانونگذاران اطلاع می دهد.

..................

 

خبر: آغاز واکسیناسیون کرونا از هفته آینده در انگلیس 

انگلیس به عنوان نخستین کشور غربی، اجازه استفاده از واکسن کووید ۱۹ توسعه یافته در شرکت «بیوان تک» و فایزر را صادر کرد.

به این ترتیب واکسیناسیون عمومی برای مقابله با کرونا از هفته آینده در این کشور آغاز می‌شود.

سازمان قانونگذاری داروها و محصولات درمانی انگلیس (MHRA) اجازه استفاده اضطراری از این واکسن را صادر کرده است؛ این درحالی است که آمریکا و اروپا هنوز تصمیم خود برای اعطای چنین اجازه‌ای به واکسن «بیو ان تک» را اعلام نکرده‌اند.

هرچند سازمان MHRA پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در یکم ژانویه مسئولیت اجازه استفاده از داروها در این کشور را برعهده خواهد داشت، اما این سازمان هم اکنون تحت قوانین خاصی قدرت تصمیم گیری درباره تایید واکسن کووید ۱۹ را دارد.

شرکت «بیوان تک» اعلام کرده نخستین دوزهای واکسن کووید ۱۹ در روزهای آینده توزیع خواهد شد؛ انگلیس ۴۰ میلیون دوز از آن را خریده است که در مرحله اول به اقشاری با بیشترین ریسک ابتلا به بیماری تزریق خواهد شد.

یکی از نخستین گروه‌های دریافت کننده این واکسن در انگلیس ساکنان خانه‌های سالمندان و پرستاران آنها هستند.

فایزر و بی و ان تک ادعا می‌کنند در ۲۰۲۰ میلادی ۵۰ میلیون و تا پایان ۲۰۲۱ میلادی ۱.۳ میلیارد دوز واکسن می‌سازند.

..................

 

خبر: اطلس جدیدی از جهان ایجاد شد

یک تلسکوپ بزرگ در صحرای استرالیا به ستاره شناسان کمک کرد تا اطلسی از جهان را که شامل یک میلیون کهکشان دور( که قبلا کشف نشده بودند) را ایجاد کنند.

گروهی از محققان سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود(CSIRO) حدود سه میلیون کهکشان را فقط در مدت ۳۰۰ ساعت نقشه برداری کردند.

تلسکوپ رادیویی اسکاپ(ASKAP) در حالی که اولین بررسی خود را از کل آسمان جنوب انجام می‌داد، رکورد جدیدی ثبت کرد، چراکه موفق به انجام فرایندی در زمان کوتاه شد که با استفاده از نسل‌ قبلی تلسکوپ‌ها انجامش یک دهه طول می‌کشید و این گروه از محققان نیز از این تصاویر برای ایجاد «گوگل مپس» آسمان شب استفاده کرده‌اند.

آنچه این تلسکوپ را منحصر به فرد می‌کند، دید وسیع آن با استفاده از گیرنده‌های طراحی شده توسط سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود است که به آن امکان می‌دهد با جزئیات واضح‌تری نسبت به قبل، عکس‌های پانوراما بگیرد.

این پروژه واقعا یک تغییر دهنده بازی است. این تلسکوپ در مقایسه با سایر پروژه‌های بررسی رادیویی که به ده‌ها هزار تصویر نیاز دارند، فقط به ترکیب ۹۰۳ تصویر برای ترسیم کل آسمان جنوب نیاز داشت.

تلسکوپ رادیویی اسکاپ یک پیشرفت بزرگ در فناوری است که به دانشمندان در کشف فضای عمیق کمک بسیاری می‌کند.

با این تلسکوپ ستاره شناسان قادر خواهند بود جمعیت بزرگی از کهکشان‌ها را به همان روشی که دانشمندان علوم اجتماعی از اطلاعات سرشماری ملی استفاده می‌کنند، تجزیه و تحلیل کنند.

..................

 

خبر: پیشگیری از کووید-۱۹ با اسپری بینی مبتنی بر ژن‌درمانی!

پژوهشگران آمریکایی سعی دارند با استفاده از یک فناوری ابداع شده برای ژن‌درمانی، نوعی اسپری بینی ارائه دهند که می‌تواند از ابتلا به کروناویروس پیشگیری کند.

این ایده، به کارگیری ویروس را به عنوان وسیله‌ای برای حمل دستورالعمل‌های ژنتیکی به سلول‌های داخل بینی و گلو مطرح می‌کند تا بدین ترتیب، پادتن‌هایی قوی ساخته شوند که حمله کروناویروس را به بدن متوقف می‌کنند.

مزیت این روش این است که برای موثر بودن آن، دیگر نیازی به سیستم‌ ایمنی مناسب وجود ندارد.

این فناوری در حال حاضر در حال آزمایش روی حیوانات است و در صورت موفقیت، یک دوز از آن می‌تواند با اسپری شدن به داخل بینی، حدود شش ماه از کاربر محافظت کند.

از آنجا که کروناویروس از راه بینی به ریه منتقل می‌شود، شاید اسپری بتواند عفونت را در مسیر خود متوقف کند.

این گروه پژوهشی امیدوارند که بتوانند آزمایش‌های حیوانی را تا ماه ژانویه به پایان برسانند و مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) را برای آزمایش‌های انسانی دریافت کنند.

..................

 

خبر: سامسونگ تولید موبایل رده بالا را متوقف می‌کند!

طبق گزارشی جدید، سامسونگ از سال آینده تولید سری جدید دستگاه‌های رده بالای «گلکسی نوت» را متوقف خواهد کرد.

این اقدام نشان دهنده کاهش شدید تقاضا برای موبایل‌های رده بالا و گرانقیمت به دلیل شیوع ویروس کرونا است.

موبایل‌های گلکسی نوت برای نمایشگرهای بزرگ و قلم الکترونیک برای یادداشت برداری مشهور است و در حقیقت یکی از دو سری دستگاه رده‌بالای این شرکت کره ای است.

به گفته سه منبع آگاه، در حال حاضر سامسونگ تصمیمی برای توسعه نسجه جدید گلکسی نوت در ۲۰۲۱ میلادی ندارد؛ در عوض مدل برتر سری «گلکسی اس» یعنی «اس ۲۱» با یک قلم الکترونیکی و همچنین نسخه جدید موبایل تاشو همراه قلم در این شرکت توسعه می‌یابند.

همچنین سامسونگ تلاش هایی که معمولا برای توسعه سری نوت به کار می‌گرفت، اکنون صرف موبایل‌های تاشو می‌کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

65941