۱۴۰۳ چهارشنبه ۰۴ مهر

بنیاد قلم‌چی در کدام استان‌ها بیشترین مدارس را دارد؟

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم‌چی، بر این اساس، از سال ۷۹ تاکنون، ساخت و تکمیل ۲۲۳ مدرسه (۸۱۶ کلاس درس) در مجموع با زیربنای ۹۰,۰۰۰ متر‌مربع فضای آموزشی توسط بنیاد قلم‌چی انجام شده که شامل ۱۶۴ مدرسه روستایی و ۵۹ مدرسه شهری در ۲۴ استان کشور است که سالانه موجب بهره‌مندی بیش از ۲۰,۰۰۰ دانش آموز از این فضاهای آموزشی است.

بیشترین تعداد ساخت مدارس در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با ۵۵ مدرسه(۷۸ کلاس)، سیستان و بلوچستان ۴۲ مدرسه(۸۴ کلاس)، خوزستان ۳۰ مدرسه(۷۵ کلاس)، گلستان ۱۵ مدرسه(۵۳ کلاس)، آذربایجان شرقی و کرمانشاه هرکدام ۱۱ مدرسه و به ترتیب با ۸۶ و ۳۶ کلاس درس بوده که سالانه بهره‌مندی بالغ بر ۱۰,۰۰۰ دانش آموز از فضاهای آموزشی مذکور را فراهم آورده است.

نکته قابل توجه اینکه، اکثر مدارس اهدایی در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان یک کلاسه است که بدلیل شرایط جغرافیایی این مدارس و ارزش هر کلاس بعنوان یک مدرسه خصوصا در شرایط فعلی و حتی برخی چالش های ارتباطی در مناطق روستایی و صعب العبور، می تواند زیرساخت و فرصت مناسبی برای بهره‌مندی دانش آموزان در برگزاری کلاس‌های حضوری و باز نماندن از تحصیل باشد.

از شاخص‌های مهم ساخت مدارس در استان‌های یاد شده که با کارشناسی در مشورت با مسئولان آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان ها و بر اساس نیازسنجی توسط واحد نظارت بر مدرسه‌سازی بنیاد قلم چی انجام شده است، می‌توان به جمعیت بالای دانش‌آموزی و نیاز مبرم به فضاهای آموزشی خصوصا در مناطق روستایی و عشایری اشاره کرد که این دلایل در سایه هدف مهم‌تری یعنی کمک به توسعه عدالت آموزشی در همه نقاط کشور و برای دانش‌آموزانی که بهره کم‌تری از زیرساخت‌های آموزشی داشته‌اند، است.

از دیگر دلایل می‌توان به حوادثی از قبیل سیل، زلزله و غیره اشاره کرد که ضرورت ساخت مدرسه در برخی از استان‌ها همانند آذربایجان شرقی، کرمانشاه، خوزستان و گلستان را بوجود آورده است.

گفتنی است علاوه بر استان‌های یاد شده، بنیاد قلم‌چی تاکنون در کردستان ۸ مدرسه، آذربایجان غربی و تهران هرکدام ۷ مدرسه، بوشهر و لرستان هرکدام ۵ مدرسه، مازندران ۴ مدرسه، هرمزگان ۳ مدرسه، البرز، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و قزوین هرکدام ۲ مدرسه، اصفهان، خراسان شمالی، کرمان، گیلان و مرکزی هر کدام یک مدرسه و همچنین خراسان جنوبی ۵ مدرسه و یک سالن اجتماعات ساخته است.

لازم به ذکر است بنیاد قلم‌چی در سال‌ ۱۳۹۹ ساخت و تکمیل ۲۱ مدرسه با ۱۱۷ کلاس درس در ۱۱ استان کشور و اهدای ۹۱ مدرسه یک کلاسه با هدف حذف مدارس سنگی مناطق عشایری استان خوزستان را در حال اجرا دارد.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19585