۱۴۰۳ جمعه ۱۳ مهر

افشای اطلاعات شخصی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس‌بوک

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از واشنگتن پست، سایت خبری اینسایدر اعلام کرد، نمونه‌ای از شماره تلفن‌های هک شده، تاریخ تولد، بیوگرافی و موارد دیگر را بررسی و دریافت کرده است که برخی از داده‌ها با سوابق شناخته شده کاربران فیس بوک مطابقت دارد.

این اطلاعات، شامل اطلاعات کاربران از ۱۰۶ کشور از جمله ۳۳ میلیون کاربر  آمریکایی، ۱۱ میلیون  کاربر از انگلستان و ۶ میلیون هندی است. در این میان اطلاعات ۳۰۱ هزار کاربر ایرانی نیز به چشم می‌خورد. 

شرکت فیس بوک اعلام کرد، این نشت اطلاعاتی شامل داده‌های قدیمی و ناشی از مشکلاتی بود که در سال ۲۰۱۹ حل شد، اما این خبر همچنان موجب بررسی مجدد این شرکت شده است که قبلاً مورد نگرانی در مورد حریم خصوصی داده‌ها قرار گرفته بود.

آلون گال مقام ارشد شرکت اطلاعاتی هادسون راک که در اراضی اشغالی مستقر است در پیام توییتری نوشت: همه سوابق این ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک به رایگان افشا شدند...من هنوز ندیده‌ام که فیسبوک به وقوع این غفلت تمام عیار در قبال داده‌های شما اذعان کند. بازیگران بد مطمئنا از اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری، هک و بازاریابی استفاده می‌کنند.

گال افزود: داده‌های به خطر افتاده شامل شناسه‌های فیس بوک، نام کامل، مکان‌ها، برخی آدرس‌های ایمیل، وضعیت روابط و سایر جزئیات است.

به گفته وی این داده‌های افشاشده از ماه ژانویه در اینترنت گردش یافته‌اند؛ همچنین گمان می‌شود این رخنه بر بیش از ۳۲ میلیون کاربر در آمریکا، تقریبا ۲۰ میلیون نفر در فرانسه، ۱۱.۵ میلیون نفر در انگلیس و ۱۰ میلیون کاربر در روسیه تاثیر گذاشته باشد.

با افشای مشخصات کاربران، شرکت فیس‌بوک بلافاصله به این مساله پاسخ نداد، اما لیز بورژوا سخنگوی فیس‌بوک در توییتی نوشت که اطلاعات هک شده شامل داده‌های قدیمی است که قبلاً در سال ۲۰۱۹ انجام شده بود.

بورژوا نوشت: ما این مساله را در آگوست (شهریور) ۲۰۱۹ رفع کردیم.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

54963