۱۴۰۳ سه شنبه ۰۳ مهر

هوشمندسازی ۳۲۹ کلاس درس در سال ۹۹ توسط بنیاد قلم‌چی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی بنیاد قلم‌‎‌چی، مسئول فنی و اجرایی بنیاد قلم‌چی در پروژه هوشمندسازی مدارس با اشاره به استان‌هایی که این پروژه ها در آن به اجرا درآمده است، گفت: در سال گذشته، کلاس های درس مدارس روستایی و شهری استان‌های لرستان، همدان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، چهارمحال‌و‌بختیاری، کرمانشاه، ایلام، سیستان‌و‌بلوچستان، تهران، اردبیل، البرز، مازندران، گلستان، کردستان، آذربایجان‌شرقی و فارس، هوشمندسازی شده است که سالانه حدود ۴۰,۰۰۰ دانش‌آموز از این امکانات بهره‌مند می‌شوند.
محمد حاجی اسحاق به آمار تفکیکی مدارس روستایی و شهری پرداخت و اظهار داشت: مدارس هوشمندسازی‌شده در استان‌های فوق الذکر، تعداد ۱۰۷ کلاس درس در ۸۰ مدرسه روستایی از استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری، لرستان، سیستان‌و‌بلوچستان، خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، همدان، کردستان، فارس، ایلام و گلستان و ۲۲۲ کلاس درس در ۱۵۶ مدرسه شهرهای ازنا، ملایر، بشرویه، صالح‌آباد، سراوان، بجنورد، شیروان، سیب‌و‌سوران، اسلام آباد غرب، دره‌شهر، تهران، اردبیل، کرج، سوادکوه، بهار، گنبدکاووس، مراغه، داراب، شهرکرد، فلارد، کیار، لاران، فارسان، خانمیرزا، لردگان، بروجن، اردل، بن، گندمان و سامان را شامل می‌شود.

 

 
وی در ادامه تاکید کرد: نکته قابل توجه اینکه، در شرایط فعلی که کلاس‌های درس در اقصی نقاط کشور اغلب به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، حدود ۷,۰۰۰ دانش‌آموز مدارس روستایی و عشایری یادشده امکان بهره‌مندی از کلاس‌های درس هوشمندسازی‌شده را دارند.
مسئول فنی و اجرایی پروژه هوشمندسازی مدارس با اشاره به استان‌هایی که بیشترین کلاس‌های ‌درس در آن تجهیز شده است، بیان کرد: از پروژه های اجرا شده در سال ۹۹ در سطح استان‌های کشور، بیشترین تعداد، مربوط به استان‌های چهارمحال‌و‌بختیاری با ۲۰۴ کلاس در ۱۵۰ مدرسه، لرستان با ۲۵ کلاس در ۱۰ مدرسه، خراسان جنوبی با ۱۸ کلاس در ۱۴ مدرسه، همدان با ۱۶ کلاس در ۱۳ مدرسه و خراسان رضوی با ۱۰ کلاس در ۷ مدرسه بوده است.
وی افزود: از میان پروژه‌های ‌هوشمندسازی شده در سال گذشته، ۲۷ کلاس به ۱۳ مدرسه بنیاد قلم‌چی که در استان‌های خراسان جنوبی، گلستان، کردستان، فارس و ایلام افتتاح و بهره‌برداری شده، اختصاص داشته است.
حاجی اسحاق بیان کرد: در مرحله دوازدهم و سیزدهم پروژه هوشمندسازی در سال گذشته، هوشمندسازی سیصد کلاس درس در ۲۲۱ مدرسه با مشارکت ۵۰ و ۶۰درصدی مدیران مدارس، انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به اهدای تجهیزات کامپیوتری به ۷ مرکز در سال ۹۹ یادآور شد: به کتابخانه دیجیتالی گویا برای نابینایان در ارسنجان استان فارس، مدرسه شبانه‌روزی در سراوان استان سیستان‌وبلوچستان، ۳ مدرسه در ابوزیدآباد استان اصفهان، جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و موسسه دهخدا در تهران نیز از سوی بنیاد قلم‌چی چندین دستگاه لپ‌تاپ، رایانه و لوازم جانبی اهدا شده است.
شایان ذکر است بنیاد علمی ‌آموزشی قلم‌چی(وقف عام) طی ۷ سال گذشته تاکنون به هوشمندسازی ۱۸۰۷ کلاس درس در ۱۳۲۳ مدرسه شامل ۹۲۸ مدرسه شهری و ۳۹۵ مدرسه روستایی در اغلب استان‌های کشور مبادرت ورزیده است.

نظرات : 0

ثبت نظر

22970