۱۴۰۳ سه شنبه ۰۳ مهر

آمریکا سیستم موشکی خودران می سازد

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، خودروی خودران مذکور به پرتاب گر موشکی NMESIS مجهز شده و موشک تهاجمی نصب شده بر روی آن از نوع ریتون بوده است.

تمرین نظامی برای کارایی این سیستم جدید خودران در هاوایی انجام شده و تعدادی از تفنگداران و ملوانان ارتش آمریکا نیز در تمرین‌های مذکور مشارکت داشته‌اند. انتظار می‌رود در آینده سیستم‌های موشکی دیگری نیز بر روی این خودروهای خودران نصب شده و آزمایش شوند.

نیروی دریایی ارتش آمریکا می‌گوید سیستم موشکی ضد کشتی مذکور که با همکاری Oshkosh Defense تولید شده را می‌توان برای اجرای مأموریت‌های مختلفی تغییر داد و به روز کرد و به هیچ عنوان نیازی به راننده نخواهد بود و در عرض از یک سیستم کنترل از راه دور استفاده می‌شود که موجب می‌شود جان نظامیان به خطر نیفتد.

موشک‌های آزمایش شده در این رزمایش ۱۸۵ کیلومتر برد و ۱۲۵ کیلوگرم وزن داشته‌اند. سر جنگی منفجر شونده و خردشونده، فیوز قابل برنامه‌ریزی و قابلیت مانور برای فرار از رادار از جمله دیگر امکانات آن است. سیستم هدایت شونده و موقعیت‌یاب دقیق، تصویربرداری مادون قرمز و دسترسی آنی به پایگاه داده اطلاعات هدف از جمله امکانات این موشک است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

32925