۱۴۰۳ یکشنبه ۰۸ مهر

«الکسا» بازنشسته می‌شود

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ایندیپندنت، سایت الکسا (Alexa) سال ۱۹۹۶ کار خود را به عنوان سایت آنالیزکننده ترافیک وب‌سایت‌ها آغاز کرد. پس از مدتی فعالیت، رتبه‌بندی سایت توسط الکسا در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفت. سه سال پس از آغاز فعالیت، این مجموعه به قیمت ۲۵۰ میلیون دلار به آمازون فروخته شد.

 

 

اکنون پس از ۲۵ سال فعالیت و تلاش سایت‌ها برای این‌که در رتبه‌بندی این سایت بتوانند در صدر باشند، الکسا اعلام کرد، اول می ۲۰۲۲ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) به کار خود پایان می‌دهد.

الکسا یکی از زیرمجموعه‌ های هلدینگ آمازون، در بیانیه کوتاه خود به دلایلی که منجر به این تصمیم شده است، اشاره‌ای نکرد و فقط نوشته است مجبور به اتخاذ این تصمیم سخت شده و ارائه خدمات به کاربران در ۲۵ سال اخیر برایش یک افتخار بوده است.

در این بیانیه آمده است: بعد از ۲ دهه کمک به شما برای بررسی مخاطبان دیجیتالی شما، این تصمیم سخت را گرفته‌ایم که  alexa.com را در تاریخ یک مه ۲۰۲۲ بازنشسته کنیم.

بر اساس این گزارش، خدمات رتبه‌بندی الکسا همواره به‌طور همزمان محبوب و بحث‌برانگیز بوده است. البته این وضعیت با توجه به اهمیت پیاده‌سازی ابزارهای اندازه‌گیری ترافیک در کسب‌وکارهای آنلاین، عجیب نیست.

در طول سال‌ها اتهامات زیادی در خصوص امکان فریب دادن این وب‌سایت برای بالابردن رتبه سایت‌ها مطرح شده است. اما الکسا همواره محبوب‌ترین و مشهورترین نام در دنیای رتبه بندی وب‌سایت‌های اینترنتی باقی ماند.

تا روز تعطیلی وب‌سایت Alexa.com کاربرانی که خدمات پولی آن را دریافت می‌کنند، امکان استخراج اطلاعات و حذف حساب کاربری خود را دارند.

گفتنی است در حال حاضر چند وب سایت جایگزین مانند SimilarWeb ،Tranco و ComScore برای رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارند.

نظرات : 0

ثبت نظر

58536