۱۴۰۳ یکشنبه ۰۴ آذر

قطع خطوط تلفن مشترکان در صورت عدم پرداخت بدهی

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، پیمان قره‌داغی با اشاره به اینکه خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده مشترکین، مشمول هزینه‌های دوره‌ای ماهانه مانند حق اشتراک و ... می‌شود، افزود: در صورت عدم پرداخت صورتحساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.

وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: براساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یکماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یکطرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکنند، تصریح کرد: مشترکانی که به هر دلیلی صورتحساب تلفن خود را دریافت نکردند باید با مراجعه به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاه های پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

مدیر کل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد می‌توانند براساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آنها مشمول قطع یا یکطرفه شدن نشود.

قره‌داغی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بروز رسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورتحساب خطوط خود را به صورت مستقیم از درگاههای اپراتور مربوط پرداخت کنند.

 

 

نظرات : 0

ثبت نظر

19234