۱۴۰۳ شنبه ۰۳ آذر

بیدخام: درآمد ماهانه ۷۰۰ میلیاردی از بخش آبونمان شرکت مخابرات کذب است

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در روز شنبه ۱۴ آبان خبری در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد که می‌گفت مخابرات در اقدامی هزینه آبونمان تلفن ثابت را تا ۲۰ هزار تومان افزایش داده و هر خانواده ایرانی، چه از خطوط ثابت استفاده کند و چه نکند، ملزم به پرداخت ماهانه این مبلغ به مخابرات است.
در این خبر اعلام شده بود با توجه به اینکه تعداد اشتراک تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران حدود ۳۷ میلیون خط است، درآمد حاصل از این افزایش ماهانه حدود ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.
در همین راستا محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات این خبر و آمار اعلام‌شده در این زمینه را تکذیب کرد.

 

 

 


بیدخام در توضیح این موضوع  گفت: اصلا چیزی به‌عنوان آبونمان در صورت‌حساب تلفن وجود ندارد که اکنون از این میزان ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان به مخابرات برسد. از سوی دیگر تعداد خطوط فعال تلفن ثابت در کل کشور ۲۹ میلیون خط است و این میزان در شهر تهران به هفت میلیون و ۲۰۰هزار مشترک می‌رسد. به گفته او ۳۷ میلیون خطی که اعلام شده، تعداد خطوط منصوبه تلفن در کل کشور است.
وی اعلام کرد مخابرات از ابتدای شهریورماه ۲۰ هزار تومان هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی را طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در صورت‌حساب مشترکان اعمال می‌کند. به گفته او، این هزینه هم فقط از مشترکان تهران دریافت می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که این هزینه بابت چه خدمتی از مشترکان تهرانی گرفته می‌شود، توضیح داد: این هزینه نگهداری است. در حال‌ حاضر مخابرات برای هر خط تلفن ثابت، چه مشترک با آن مکالمه داشته باشد و چه نداشته باشد به‌صورت میانگین ۳۰ هزار تومان هزینه می‌کند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات تاکید می‌کند این میزان هم همیشه از سمت برخی مشترکان که بیشترشان از بخش سازمانی و ارگانی هستند یا پرداخت نمی‌شود یا با تٲخیر پرداخت می‌شود.
با این توضیحات به نظر می‌رسد اگر شرکت مخابرات از ابتدای شهریورماه از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک تهرانی خود ۲۰ هزار تومان هزینه نگهداری دریافت کرده باشد، درآمد این شرکت از این محل به حدود ۱۴۴ میلیارد تومان رسیده باشد.

 


نظرات : 0

ثبت نظر

24860