۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

شرط وزیر ارتباطات برای استقبال از فعالیت استارلینگ در ایران

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، عیسی زارع‌پور امروز چهارشنبه ۷ دی‌ماه در حاشیه جلسه هیأت دولت، در خصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای مانند استارلینک در کشور اظهار داشت: ما از فعال شدن اپراتورهایی که اینترنت را به صورت ماهواره‌ای ارائه می‌دهند، استقبال می‌کنیم؛ در حال حاضر هم دو مورد از اپراتورها برای ارائه خدمات به روستاهای دورافتاده از اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌کنند.

 

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: طبق قوانین، هر اپراتور ماهواره‌ای که قصد ارائه خدمات اینترنتی در جمهوری اسلامی ایران را دارد، باید قوانین کشور را رعایت کند، در حال حاضر هم این قوانین به همه اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت ماهواره‌ای از جمله استارلینک و وان وب ابلاغ شده است، در صورت پذیرش این قواعد و قوانین، ما از فعالیت آن‌ها در کشور استقبال می‌کنیم.

زارع پور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳ هزار روستا در کشور وجود دارند که امکان اتصال به اینترنت را ندارند، از پیگیری و بررسی برای حل این مساله در این روستاها خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون هم اپراتورهایی هستند که از اینترنت ماهواره‌ای برای فعال شدن اینترنت در روستا خدمات می‌دهند.

وی همچنین در مورد گزارش اعلام شکایت برخی از اپراتورها در خصوص تحمیل خسارات چند میلیاردی به آن‌ها در پی فیلترینگ گفت: ورشکستگی را فقط رایتل اعلام کرده است، سایر اپراتورها نیز نامه‌هایی ارسال کرده‌اند که در حال بررسی هستیم.

وزیر ارتباطات در پایان یادآور شد: در مدت اخیر، مصرف ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش یافته اما با توجه به استفاده روز افزون کاربران از سکوهای داخلی مجموع ترافیک داخل و بین الملل کشور نسبت به پیش از محدودیتها افزایش یافته است. محل درآمد اپراتورها هم فقط ترافیک بین‌الملل نیست، بلکه از محل تماسهای صوتی و ترافیک داخل هم درآمد دارند.
 بر اساس این گزارش، ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس ایکس به تازگی در پیامی در حساب توییتری خود، از فعال شدن ۱۰۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران خبر داده است.

 

نظرات : 0

ثبت نظر

20229