۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

مقایسه FortiGate NGFW با Palo Alto Networks

ICTPRESS - فایروال‌های نسل جدید فورتی‌گیت (NGFW) نشان‌دهنده‌ی اوج فناوری در حوزه‌ی امنیت سایبری بوده و امنیتی پیشرو در صنعت و مجهز به AI/ML را ارائه می‌دهند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، فایروال‌های نسل جدید فورتی‌گیت (NGFW) نشان‌دهنده‌ اوج فناوری در حوزه‌ امنیت سایبری بوده و امنیتی پیشرو در صنعت و مجهز به AI/ML را ارائه می‌دهند؛ در ضمن از طریق نوآوری‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد FortiOS، عملکردهای حیاتی را در یک سیستم یکپارچه ادغام کرده و اثربخشی را افزایش می‌دهند. ساختار اختصاصی ASIC فورتی‌نت، بالاترین اثربخشی صنعتی و مطلوب‌ترین قیمت را به ارمغان آورده و امنیتی سطح بالا را رقم می‌زند.

 

Palo Alto Networks

Fortinet

 

تا سه ماهه سوم 2022 تنها 335 محصول جدید در ایالات متحده معرفی کرده که در مقایسه با فورتی‌نت، به یک سوم آن می‌رسد.

فورتی‌نت به عنوان سازمانی پیشرو در نوآوری‌های امنیت سایبری، بیش از 1200 محصول جدید ثبت شده در سطح جهان و 925 محصول جدید در ایالات متحده تا سه ماهه‌ سوم 2022 را از آنِ خود کرده و از حمایت‌های قانونی مربوطه برخوردار شده است.

نوآوری

کمتر از 5 درصد از تجهیزات امنیتی مورد نیاز در سطح جهان را تامین می‌کند.

در هر سه ماه، تقریبا 40 درصد از تجهیزات امنیتیِ مورد نیاز در سطح جهان را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

سهم بازار

Palo Alto Networks قادر به ارائه شبکه‌های همگرا با NGFW نیست. برخلاف Fortinet، برای عملکرد SD-WAN به محصولات سایر برندها متکی است که در این صورت، به عدم یکپارچکی می‌انجامد. علاوه بر این، قادر به ارائه راهکارهای یکپارچه‌ برای LAN، WLAN و 5G نیز نمی‌باشد.

فایروال‌های نسل جدید فورتی‌گیت (NGFW) به‌طور یکپارچه عملکردهای شبکه و امنیت را با هم ادغام کرده و راهکارهای جامعی را ارائه می‌دهند که شامل SD-WAN، ZTNA application gateway، 5G wireless WAN و بسیاری موارد دیگر می‌شود. با چنین همگرایی، مدیریت شبکه کاملا تسهیل شده و وضعیت امنیتی، بهبود می‌یابد.

همگرایی

ساختارِ single-pass موجبِ محدودیت درعملکرد فایروال و کند شدن آن می‌شود. این معیار به حدی کند است که از datasheet حذف شده است؛ زیرا انتخاب توسط کاربران را دشوار می‌کند.

در ضمن هنگام ارتقا از PAN-OS 9.1 به ورژن 10.2، کاهش عملکردی 20 درصدی رخ می‌دهد.

عملکرد فایروال‌های فورتی‌نت نسبت به رقبای خود از جمله Palo Alto به طور متوسط 5 تا 20 برابر سریع‌تر است.

نسبت قیمت به عملکرد فایروال

قابلیت SSL Inspection به دلیل کندی قابل توجهی که گاها به کاهش 60 درصدی عملکرد منجر می‌گردد، با انتقادات فراوانی مواجه شده است.

علاوه بر این، Palo Alto Networks با عدم ارائه مشخصات جزیی‌تر برای مدل‌های نسل چهارم، ارزیابی دقیق عملکرد و قابلیت‌های این دستگاه‌ها را برای مشتریان، چالش برانگیز کرده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد از ترافیک اینترنت رمزگذاری شده است، توانایی انجام SSL inspection با عملکرد بالا به همراه DPI و پشتیبانی از پروتکل TLS 1.3 برای امنیت سایبری موثر بسیار مهم است. Fortinet این نیاز را تشخیص داده و قابلیت‌ SSL inspection را با عملکرد بالا ارائه داده و آن را در data sheet منتشر کرده است. این شفافیت به سازمان ها اجازه می‌دهد ارزیابی‌های خود را دقیق‌تر انجام دهند.

نسبت قیمت به عملکرد SSL Inspection

اگرچه Palo Alto Networks هم محصولات مبتنی بر ML/AI را روانه بازار کرده؛ اما بازخورد مثبتی که نشان از اثربخشیِ آن‌ها باشد، از کاربران آن دریافت نشده است.

فورتی‌نت مجموعه گسترده‌ای از خدمات امنیتی را ارائه می‌دهد که توسط AI/ML پشتیبانی می‌شوند. در ضمن لابراتورهای تست امنیت، در ارتباط با BreakingPoint Strikepacks، نتایج بهبود یافته‌ای را برای فورتی‌نت ثبت کرده‌اند. در واقع Fortinet تضمین می‌کند سازمان‌ها اختلالات کمتری را تجربه می‌کنند و تداوم کسب و کار را حتی در مواجهه با تهدیدات سایبری در حال تحول حفظ می‌کنند.

خدمات امنیتی

Palo Alto Networks از بر خلاف فورتی‌نت که از CPU اختصاصی استفاده می‌کند، CPUهای معمول تجاری را در محصولات خود به کار می‌گیرد. در ضمن زمان تاخیر محصولات Palo Alto Networks در حدی است که این فاکتور را در datasheet خود، قید نمی‌کند.

زمان تاخیر، فاکتوری است که در مورد فایروال‌ها منجر به بروز مشکلات بزرگ و گاها غیرقابل جبران می‌شود. میانگین زمان تاخیر در محصولات امنیتیِ فورتی‌نت، کمتر از 10 میلی ثانیه است. با کمال تعجب برخی از فایروال‌های فورتی‌نت، زمان تاخیری برابر با دو میکروثانیه دارند!

زمان تاخیر

مصرف برقِ Palo Alto Networks در بخش فایروالینگ و رمزنگاری اپلیکیشن‌ها، در مقایسه با فورتی‌نت، چهار برابر بیشتر است.

مصرف برق فورتی‌نت برای فایروال‌ها و رمزنگاریِ اپلیکیشن‌ها، بسیار کمتر از مصرف برق Palo Alto Networks، Check Point و Cisco است.

مصرف برق

 

رتبه بندی پردازش امنیتی

 

چرا فورتی‌نت؟

 

ارائه امنیتی مبتنی بر AI/ML

همگرایی امنیت و شبکه

تسهیل مدیریت

FortiGuard از هوش مصنوعی برای محافظت در برابر تهدیدات شناخته شده و ناشناخته استفاده می‌کند. از طرفی Machine Learning نیز به خودکارسازیِ مکانیسم‌های دفاعی پرداخته تا بار کاری تیم‌های فناوری اطلاعات که ممکن است در منابع یا زمان محدود باشند را کاهش می‌دهد.

FortiGaurd از کاربران خود، در فرایند اتصال به اپلیکیشن‌ها، پشتیبانی می‌کند؛ بدون اینکه لوکیشن‌شان اهمیت داشته باشد. این پشتیبانی شامل ادغام و یکپارچه سازیِ فیچرهایی مانند SD-WAN ،LAN ،5G و ZTNA است.

مرکزِ Fortinet Fabric Management کمک فراوانی به مدیریت شبکه و امنیت کرده و انجام آن را از طریق یک داشبورد، تسهیل می‌کند؛ ضمن اینکه کانفیگ‌های نادرست را کاهش می‌دهد.

     

دارای ASIC هدفمند

کاهش اثرات زیست محیطی

پشتیبانی از دیتاسنترهای خیلی بزرگ

محصولات Fortinet NGFW با استفاده از معماریِ خاصِ SPU همراه با ASIC سفارشی، طراحی شده‌اند. این طراحی منحصر به فرد، به طور قابل توجهی سرعت و کارایی شبکه و بازرسی محتوا را برای اهداف امنیتی افزایش می دهد.

تجهیزات فورتی‌نت از نوع خاصی معماریِ ASIC بهره می‌برند که نه تنها سریع‌تر و کارآمدتر از CPUها و FPGAهای معمولی هستند، بلکه انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند. در واقع معماریِ ASIC Fortinet مصرف انرژی را تا 80 درصد کاهش می‌دهد.

طراحی دستگاه‌های فورتی‌نت به گونه‌ای است که عملکرد بالایی داشته و حتی پاسخگوی بزرگ‌ترین مراکز داده نیز باشند. بنابراین زمان تاخیر بسیار کم و پشتیبانی از عملیات در مقیاس بزرگ باعث شده آن‌ها برای هر کسب و کاری؛ چه مشاغل کوچک و چه سازمان‌های بزرگ، مناسب باشد.

نظرات : 0

ثبت نظر

80659