۱۴۰۳ یکشنبه ۱۸ شهریور

آموزش وضوح چهره با هوش مصنوعی (رایگان)

ICTPRESS - بی کیفیت بودن عکس‌های قدیمی، تار شدن عکس ها به دلیل لرزش دوربین عکاسی، وجود نویزها، همه این موارد از دغدغه های کاربران و علاقه مندان به عکاسی و حتی طراحان است. 

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، همانطور که می دانید در سالهای اخیر برنامه های زیادی برای برطرف کردن این مشکل معرفی شده اما کار کردن با این برنامه ها نیاز به مهارت و صرف زمان است اما بسیاری از افراد هستند که این دو مورد را ندارند برای همین دلیل به سراغ هوش مصنوعی می روند تا بتوانند از این طریق راه حلی برای بالا بردن کیفیت تصویر خود پیدا کنند.

هوش مصنوعی یا Artificial intelligence (AI)، واژه ایست که این روزها در حوزه های مختلف، زیاد شنیده می شود. هوش مصنوعی در واقع یک نوع تفکر ماشینی با قابلیت شبیه سازی هوش انسانی است. در این تفکر منطقی و انسانی، ماشین های هوشمندی ایجاد می شوند که می توانند مشابه انسان، قدرت تفکر و عمل داشته باشند. ماشین های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی، بر پایه یادگیری، استدلال و درک، می توانند وظایف محول شده به آنها را به درستی و با میزان خطای کم انجام دهند.

هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم های تعریف شده می تواند عکس های بی کیفیت را با استفاده از قابلیت افزایش وضوح تصویر و کاهش نویزهای موجود در تصویر تبدیل به یک عکس با کیفیت بالا کند. برای مثال قصد داریم وضوح چهره تصویر زیر را بیشتر کنیم تا بتوانیم این تصویر را برای چاپ آماده کنیم و همانطور که مشاهده می کنید تصویرمقداری بلور شده و قابلیت چاپ ندارد.

با ما قدم به قدم همراه باشید تا با استفاده از سایت گفته شده بصورت رایگان و نامحدود چهره را واضح تر کنید و از نتیجه پایانی شگفت زده شوید.

 

افزایش کیفیت تصویر

 

قدم اول: ثبت نام در سایت

ابتدا وارد سایت Decodl شوید و از بخش ثبت نام با یکی از روش های ورود با شماره موبایل، اکانت گوگل یا ورود با تلگرام ثبت‌نام کنید.

اگر وبسایت انگلیسی است در منوی بالای سایت گزینه فارسی را انتخاب کنید.

 

قدم دوم: آپلود تصویر

در صفحه اصلی سایت روی آیکون دوربین کلیک و تصویر خود را آپلود کنید.

 

جستجوی عکس

 

برای آپلود تصویر هم می توانید به یکی از دورش زیر تصویر را آپلود کنید:

  • انتخاب تصویر از طریق گزینه انتخاب فایل که با کلیک کردن روی این دکمه یک کادر روی صفحه ظاهر می شود و شما می توانید فایل مورد نظر را از روی سیستم انتخاب کرده و آپلود کنید.
  • انتخاب از طریق کلیپبورد حافظه در صورتی که از تصویر مورد نظر خود اسکرین شات گرفته باشید می توانید با کلیک روی گزینه دریافت از کلیپبورد تصویر را آپلود کنید.

 

قدم سوم: انتخاب عملیات وضوح چهره

بعد از آپلود شدن تصویر شما، سایت در میان 10سایت دیگر اقدام به جستجو می کند و تصاویر مشابه یا خود تصویر شما را با بالاترین کیفیت پیدا و به شما نمایش میدهد که این بخش بیشتر برای طراحان کاربر دارد و میتوانند عکس های مشابه با المان مورد نظر رو ببینید و هرکدام را که خواستند سریع دانلود کنند.

برای افزایش وضوح تصویر می توانید از قسمت پایین تصاویر آپلود شده روی گزینه وضوح چهره با AI (Enhance Face AI) کلیک و منتظر شوید تا عملیات پردازش انجام شود. 

 

وضوح چهره با Enhance Face AI

 

قدم چهارم: دانلود تصویر

برای دیدن و دانلود تصویر هم می توانید به بخش پردازش های هوش مصنوعی در داشبورد سایت مراجعه کنید، هر عکسی که در مرحله وضوح چهره، بزرگنمایی یا حذف پس زمینه باشد را می توانید در این بخش مشاهده کنید.

 

افزایش کیفیت تصاویر


فرآیند وضوح چهره بین 10 دقیقه تا نیم ساعت زمان میبرد.

واقعا ویژگی وضوح تصویر با هوش مصنوعی سایت دکودی ال شگفت انگیز هست حتما به شما توصیه می کنیم برای یک بار هم که شده از این بخش استفاده کنید و حتما شگفت زده خواهید شد.

اکنون که با نحوه آموزش وضوح چهره این سایت آشنا شدید چند ویژگی رایگان دیگر این سایت را هم توضیح می‌دهیم.

 

امکانات بیشتر سایت دکو دی ال

حذف پس زمینه آنلاین تصاویر با هوش مصنوعی (رایگان)

بیشتر مواقع ممکن است تصویری که از یک محصول گرفته می‌شود یا تصویر رایگانی که از یک سایت دانلود می کنید دارای پس زمینه مناسبی نباشد یا بخواهید از خود سوژه در یک طرح دیگر استفاده کنید و نیاز دارید که پس زمینه عکس را حذف کنید. اکنون سوالی که برای شما پیش می آید این است که چگونه می توانیم در کمترین زمان ممکن سوژه را از زمینه جدا کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم، برای این کار کافی است در سایت دکو دی ال و طبق روال بالا عکس را آپلود کنید و سپس گزینه حذف پشت زمینه با هوش مصنوعی را بزنید تا براحتی پشت زمینه عکس حذف شود.

 

افزایش 8 برابری کیفیت تصویر با هوش مصنوعی (رایگان)

برای افزایش 8 برابری کیفیت تصاویر، سایت‌های مختلف و برنامه های زیادی وجود دارند که هر کدام محدودیت هایی مانند تعداد و قیمت های دلاری بالا دارند یکی از امکانات سایت دکو دی ال این است که میتوانید به رایگان کیفیت تصویر خود را با هوش مصنوعی افزایش دهید.  برای این کار کافی است به سایت دکو دی ال رفته و طبق روال بالا عکس رو آپلود کنید و سپس گزینه افزایش 8 برابری کیفیت تصویر را بزنید تا براحتی کیفیت عکس افزایش پیدا کند. 

 

خلق تصویر رایگان با هوش مصنوعی (رایگان)

احتمالا برای شما پیش آمده است که در گوگل یا سایت‌های استوک عکس به دنبال تصویری بگردید اما بعد از جستجو به نتیجه مطلوبی نرسیده باشید و برای طراحی تصویر تصمیم گرفته باشید که خود اقدام به تولید تصویر کنید اما برای طراحی تصویر نیز نیازمند خواهید بود که در این زمینه هم تخصص داشته باشید. که این مورد هم برای خیلی از افراد امکان پذیر یا آسان نیست، یکی از امکانات سایت دکو دی ال این است اگر در سرچ عکس به نتیجه مطلوبی نرسید مثلا اگر در سایت سرچ کنید “درخت سه بعدی طلایی” بیش از یک میلیون عکس نمایش داده میشود،  اگر در بین این عکس ها نتیجه مطلوبی نرسید میتوانید از گزینه خلق تصویر رایگان دکو دی ال استفاده کنید تا تصویر جدید خلق شود.

 

جستجوی حرفه ای عکس (رایگان)

شاید برایتان پیش آمده که به دنبال یک تصویر خاص بگردید و ساعت‌ها وقت صرف این کار کنید و باز هم نتوانید آن را پیدا کنید. گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید که در چندین سایت مختلف به جستجو بپردازید، بدون آنکه نتیجه‌ای حاصل شود. سایت دکو دی ال دارای، ابزار هوشمند و قدرتمند سرچ عکس است که به شما امکان می‌دهد هم با استفاده از تصاویر و هم با استفاده از کلیدواژه‌ها به جستجو بپردازید. توصیه میکنیم اگر طراح هستید حتما این ویژگی را استفاده کنید و تجربه جذاب جستجوی عکس ساده را تجربه کنید.

 

دانلود سریع و اتوماتیک از 22 سایت معروف دانلود عکس

یکی دیگر از امکانات سایت دکو دی ال این است که  از 22 سایت معروف عکس و فوتیج دانلود اتوماتیک و سریع انجام بدهید؛ وبسایت های زیر در حال حاضر پشتیبانی میکند:

سایت های پشتیبانی عکس : Shutterstock , Adobestcok, Freepik, Envato elements, Vecteezy, Istockphoto, Depositphotos, Dreamstime, 123rf, Vectorstock, Alamy, YellowImages, Flaticon, Iconscout, ui8,PNGTree
سایت های پشتیبانی فوتیج (فیلم) : Shutterstock video, Freepik video, Adobestock video, Istock video, Motion Array

اگر میخواهید دانلود رایگان از شاتراستوک را تجربه کنید و اعتبار هدیه از سایت دکو دی ال بگیرید این پست آموزشی را ببینید و لذت ببرید.

 

نتیجه گیری

سایت دکو دی ال با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد تا به صورت رایگان تصاویر خود را تا 8 برابر با کیفیت کنند، پس‌زمینه تصاویر را حذف کنند، وضوح چهره‌ها را افزایش دهند و حتی تصاویر جدید خلق کنند. این سایت با امکانات متنوع و کاربری ساده، ابزار قدرتمندی برای طراحان و کاربران عادی فراهم می‌کند تا تصاویر خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشند و از منابع معتبر دانلود کنند. این ویژگی‌ها باعث شده تا دکو دی ال به یکی از ابزارهای محبوب در زمینه ویرایش و بهبود تصاویر تبدیل شود.

نظرات : 0

ثبت نظر

74609