۱۴۰۳ دوشنبه ۰۹ مهر

کالیفرنیا با نخستین لایحه هوش مصنوعی آمریکا مخالفت کرد

ICTPRESS - گوین نیوسام فرماندار ایالت کالیفرنیا لایحه ای برای اتخاذ اقدامات ایمنی برای مدل های زبانی بزرگ را وتو کرد. این لایحه برای نخستین بار در آمریکا ارائه شده بود.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از آسوشیتدپرس، تصمیم یادشده ضربه مهلکی به تلاش برای کنترل صنعت هوش مصنوعی داخلی است که به سرعت و با نظارت اندک در حال تحول است. این لایحه برخی از نخستین قوانین مهم در مدل های هوش مصنوعی مقیاس کلان را در آمریکا ایجاد و مسیر را برای قوانین ایمنی هوش مصنوعی در سراسر کشور ایجاد می کرد.

در اوایل ماه جاری میلادی فرماندار دموکرات ایالت کالیفرنیا در کنفرانس سالانه «دریم فورس» با میزبانی شرکت نرم افزاری «سیلز فورس» اعلام کرد کالیفرنیا باید در مواجهه با بی فعالیتی فدرال در حوزه قانونمندسازی هوش مصنوعی فعالیتی انجام دهد اما این لایحه تاثیرات مخربی بر صنعت خواهد داشت.

 

 

به گفته نیوسام این لایحه که با مخالفت شدید استارتاپ ها، غول های فناوری و نمایندگان دموکرات مواجه شده بود با ایجاد الزامات سختگیرانه به صنعت هوش مصنوعی داخلی کشور آسیب می زند. وی در بیانیه ای اعلام کرد: هرچند این لایحه با نیت خوبی ارائه شده اما این مهم را در نظر نگرفته که آیا یک سیستم هوش مصنوعی در محیط هایی با ریسک بالا به کار می رود یا خیر و آیا سیستم شامل تصمیم گیری های مهم یا استفاده از داده های حساس می شود یا خیر. در عوض لایحه استانداردهای سختگیرانه ای را حتی بر ساده ترین عملیات هایی که یک سیستم بزرگ به کار می گیرد، وضع کرده است. تصور نمی کنم این بهترین روش برای محافظت از مردم در مقابل تهدیدهای واقعی باشد که این فناوری به وجود می آورد.

او اعلام کرد ایالت به جای تصویب لایحه با چند کارشناس صنعتی از جمله «فی-فی لی» که در حوزه هوش مصنوعی پیشرو است، همکاری می کند تا دستورالعملی درباره مدل های هوش مصنوعی قدرتمند ایجاد کند. این درحالی است که «لی» نیز با لایحه ایمنی پیشنهادی مخالف بود.

این لایحه در واقع برای کاهش ریسک های احتمالی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی ارائه شده و شرکت ها را ملزم می کرد تا مدل هایشان را آزمایش و به طور رسمی پروتکل های ایمنی شان برای جلوگیری از سواستفاده از مدل ها، افشا کند.

نظرات : 0

ثبت نظر

63572