۱۴۰۳ سه شنبه ۱۰ مهر

استفاده از فناوری نانوحباب برای پاکسازی محیط‌های آبی

ICTPRESS - آکوالب (Aqualab) سامانه نانوحباب‌سازی به بازار عرضه کرده که می‌تواند حباب‌های میکرو و نانومقیاس حاوی ازن تولید کند. این دستگاه برای مصارف خانگی ایده‌آل بوده و می‌توان از آن برای استخرهای و سیستم‌های آبگرم خانگی استفاده کرد و آن را به عنوان یک گزینه ایمن و سازگار جایگزین روش‌های رایج نظیر کلرزنی کرد.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از ستاد نانو، این فناوری می‌تواند نیاز به مواد شیمیایی و خطرناک را به حداقل رسانده و کیفیت بالای آب را تضمین نماید. این رویکرد سازگار با محیط زیست نه تنها سلامتی و ایمنی محیط آبی را بهبود می‌بخشد، بلکه از پایداری محیط زیست نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از فناوری پیشرفته آکوالب، مردم می‌توانند در خانه‌های خود استانداردهای بالایی از تمیزی و سلامت را در استخرها و جکوزی‌های خود حفظ کنند و در عین حال ردپای زیست‌محیطی خود را به حداقل برسانند.

آکوالب خط تولید خود را گسترش داده است تا طیف گسترده‌تری از سیستم‌های میکرو نانو حباب را به بازار عرضه کند که با ازن استریل‌سازی آب را انجام می‌دهد.

این گزینه‌ها برای پاسخگویی به نیازهای صاحبان خانه و محققان در زمینه‌هایی مانند علوم محیطی، بهداشت عمومی، میکروبیولوژی، شیمی و فناوری تصفیه آب طراحی شده است. این فناوری از تلاش‌های تحقیقاتی دانشگاهی و صنعتی پشتیبانی می‌کند و به کشف بینش‌های جدید و توسعه راه‌حل‌ها کمک می‌کند. هر پیشنهاد جدیدی با تحقیق و توسعه گسترده پشتیبانی می‌شود و استانداردهای کارایی و ایمنی در صنعت تصفیه آب را تضمین می‌کند.

در این سامانه از حباب‌های بسیار کوچک استفاده می‌شود که این حباب‌ها به باکتری‌ها، جلبک‌ها و پاتوژن‌های میکروسکوپی حمله می‌کند و در نهایت موجب پاکسازی استخر می‌شود.

با استفاده از این سامانه، نیاز به فیلتراسیون دائمی کمتر می‌شود و می‌توان هزینه نگهداری و تمیز کردن استخر را کاهش داد.

با دور شدن از روش‌های شیمیایی سنتی، سیستم‌های آکوالب نه تنها نتایج بهداشتی بهتری را برای شناگران به ارمغان می‌آورد بلکه به طور قابل توجهی اثرات منفی زیست‌محیطی را که اغلب با نگهداری استخر همراه است، کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، آکوالب از طریق ابتکارات آموزشی، کارگاه‌های آموزشی و مشارکت با سازمان‌های محلی برای افزایش آگاهی در مورد کیفیت آب و روش‌های سالم‌سازی ایمن و سازگار با محیط‌زیست با جامعه استفاده می‌کند.

سیستم‌های میکر و نانو حباب حاوی ازن استریل‌ساز آکوالب نشان‌دهنده پیشرفت قابل توجهی در بهداشت استخر از طریق نوآوری‌های فناورانه و ویژگی‌های طراحی متفکرانه است.

استفاده از حباب‌های میکرو نانو، که بسیار کوچک‌تر از موی انسان هستند، با به حداکثر رساندن تماس با باکتری‌ها، ویروس‌ها و جلبک‌ها، ضدعفونی برتری را تضمین می‌کند. مشکلات رایج سلامتی برای شناگران از جمله تحریک پوست، مسائل تنفسی و ناراحتی چشم را به کمینه مقدار می‌رساند.

فناوری ضد عفونی‌کننده پیشرفته آکوالب به عنوان یک جایگزین پیشگامانه بوده و سیستمی را فراهم می‌کند که به این نگرانی‌های بهداشتی پاسخ می‌دهد. این فناوری نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به روش‌های رایج داشته و بسیار کاربرپسند است.

نظرات : 0

ثبت نظر

18840