۱۴۰۳ دوشنبه ۲۳ مهر

اپل و گوگل موظف به حذف اپلیکیشن چینی «تمو» در اندونزی شدند

ICTPRESS - دولت اندونزی به اپل و گوگل دستور داده اپ تجارت الکترونیک چینی «تمو» (Temu) را از فروشگاه های اپلیکیشن خود حذف کنند.

 

به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از رجیستر، در بیانیه ای دولتی به نقل از «بودی آری ستیادی» وزیر ارتباطات و اطلاعات اندونزی توضیح داده شده کسب و کار «تمو» در این کشور ثبت نشده است. وی همچنین نگران چالش های مرتبط با رقابت بود.

در بیانیه مذکور آمده است: محصولات کسب و کارهای کوچک و متوسط محلی نیازمند حفاظت دولت در مقابل بازار خارجی هستند که محصولات خارجی را به طور مستقیم از کارخانه هایشان می فروشند تا قیمت ها بسیار ارزان باشد. این یک رقابت ناسالم است که ثبات کسب و کارهای کوچک و متوسط محلی را تهدید می کند.

همچنین در بیانیه دولتی اشاره شده با توجه به تجربیات کشورهای دیگر، اپلیکیشن چینی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط محلی و همچنین مصرف کنندگان خطرناک است. کیفیت محصولاتی که در «تمو» فروخته می شود نیز با استانداردها مطابقت ندارد، بنابراین به مصرف کنندگان یا خریداران آسیب می رساند.

این وزیر همچنین اظهاراتی کرد که نشان می دهد اپ تجارت الکترونیک «شین» نیز احتمالا هدف بعدی محدودیت ها خواهد بود.

چین رشد غول های تجارت الکترونیک خارجی خود را به یک اولویت ملی تبدیل کرده است. از سوی دیگر اندونزی به عنوان چهارمین کشور پرجمعیت جهان هدفی مهم برای بلندپروازی چین به حساب می آید. این درحالی است که بسیاری از دولت های سراسر جهان به دلایل مختلف از جمله حقوق بشر و فرار مالیاتی مشغول تحقیقات درباره «تمو» و «شین» هستند.

همچنین اندونزی به شدت از بازار داخلی خود محافظت می کند زیرا تصمیم دارد غول های دیجیتالی خود را توسعه دهد.

نظرات : 0

ثبت نظر

26057